zeven miljard in 2011

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

zeven miljard in 2011

Bericht door doctorwho »

Tijd voor wat doemdenken. :)

Ik plaats dit onder politiek, omdat ik van mening ben dat het onderwerp overbevolking niet echt op de politieke agenda staat. Ondertussen gaat de bevolkingsaanwas gestaag door. Ooit werd berekend dat een haalbare en zichzelf min of meer duurzaam(voor wat dat woord waard is) bedruipende bevolking uit 4 miljard wereldburgers zou kunnen bestaan.
Er is aandacht voor klimaatverandering, ontwikkelingswerk, economie, gezondheid en veiligheid maar de grootste bedreiging hiervan wordt steevast genegeerd :( .
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
siger

Re: zeven miljard in 2011

Bericht door siger »

Volledig eens.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Dat zijn er dan 6.999 miljard te veel.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
siger

Bericht door siger »

Cluny schreef:Dat zijn er dan 6.999 miljard te veel.
Is die punt een decimaalteken?
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

tijd om de ruimte te gaan kolonialiseren :D

@cluny; zou jij zo graag alleen op de wereld zijn? Zelfs je vriendin is er eentje teveel. :(

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Zolang de kwestie overbevolking niet op een politieke agenda staat, kan ik het milieuprobleem onmogelijk serieus nemen.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Ali
Banned

Bericht door Ali »

LordDragon schreef:t
@cluny; zou jij zo graag alleen op de wereld zijn? Zelfs je vriendin is er eentje teveel. :(

MVG, LD.
Hij wil toch een miljoen overhouden LD? Of reken ik verkeerd?

Misschien wel alleen vriendinnetjes. :shock:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

LordDragon schreef:tijd om de ruimte te gaan kolonialiseren :D

MVG, LD.
De aarde is ingesteld op een evenwicht waar elke diersoort een enigszins fluctuerend maar wel binnen een redelijk stabiel aantal blijft. Natuurlijk evenwicht. Een miljoen mensen i.p.v. 7 miljard die zich redelijk gedragen, d.w.z. het natuurlijk evenwicht niet verstorend, is meer dan zat.
Als ik God was zou ik dat aantal binnen 100 jaar realiseren en dit aantal de komende miljard jaar niet al te veel laten groeien.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Samante

Bericht door Samante »

Cluny schreef: De aarde is ingesteld op een evenwicht waar elke diersoort een enigszins fluctuerend maar wel binnen een redelijk stabiel aantal blijft. Natuurlijk evenwicht. Een miljoen mensen i.p.v. 7 miljard die zich redelijk gedragen, d.w.z. het natuurlijk evenwicht niet verstorend, is meer dan zat.
Als ik God was zou ik dat aantal binnen 100 jaar realiseren en dit aantal de komende miljard jaar niet al te veel laten groeien.
Het leven is al bezig denk ik om de mensheid te decimeren. De meeste antibiotica werken niet meer op termijn en sommige bacteriestammen schijnen helemaal niet meer bestreden te kunnen worden. Daarnaast muterende virussen, en de overbevolkte Aarde kan wel eens snel uitgedund gaan worden. Daar hoef je God niet voor te zijn, maar simpelweg het Leven dat zich aanpast en handhaaft zonder misschien die schadelijke schakel (de mens) erin. Straks is een voetschimmeltje van de sauna of sportschool al voldoende om levensbedreigend te zijn.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Samante schreef:Straks is een voetschimmeltje van de sauna of sportschool al voldoende om levensbedreigend te zijn.
Voor mensen die "getrouwd" zijn met de farmaceutische industrie, die van junkfood leven en bijna de hele dag op hun reet zitten waarschijnlijk wel, ja.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

doctorwho schreef:Er is aandacht voor klimaatverandering, ontwikkelingswerk, economie, gezondheid en veiligheid maar de grootste bedreiging hiervan wordt steevast genegeerd :( .
Kom maar op, doctorwho, ontvouw je plan voor het terugdringen van de overbevolking, dat volgens jou door de politiek geadopteerd zou moeten worden, maar eens aan ons.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

vegan-revolution schreef:
Samante schreef:Straks is een voetschimmeltje van de sauna of sportschool al voldoende om levensbedreigend te zijn.
Voor mensen die "getrouwd" zijn met de farmaceutische industrie,
Waar haal jij je eventuele medicatie dan vandaan? "Dr.Vogel"?
die van junkfood leven en bijna de hele dag op hun reet zitten waarschijnlijk wel, ja.
Er stond oa "sportschool".
Verder heeft sportiviteit en weerstand niet direct veel met elkaar te maken.
Ik ben niet bijzonder sportief, maar mijn weerstand is prima.
Tot nu toe nog geen kouwtje of griepje gehad, deze winter.

Daarentegen is er geen mate van sportiviteit die je kan behoeden voor bacteriële en virale infectie's, en al helemaal niet wanneer deze multi-resistent zijn.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

In de nieuwste National Geographic staat een heel artikel over overbevolking. Uiteindelijk zal de wereldbevolking dalen, maar we zitten nu nog in een groeifase. De meeste van de 7 miljard mensen zijn jonge mensen en moeten nog kinderen krijgen. Aangezien die jonge mensen over het algemeen in arme landen leven waar men veel kinderen krijgt, is de groei nog lang niet voorbij. We zullen een oplossing moeten zien te vinden voor straks 8, 9 en misschien wel 10 miljard.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

vegan-revolution schreef:
doctorwho schreef:Er is aandacht voor klimaatverandering, ontwikkelingswerk, economie, gezondheid en veiligheid maar de grootste bedreiging hiervan wordt steevast genegeerd :( .
Kom maar op, doctorwho, ontvouw je plan voor het terugdringen van de overbevolking, dat volgens jou door de politiek geadopteerd zou moeten worden, maar eens aan ons.
Ten eerste het op de politieke agenda richting de nu steeds misbruikte term "duurzaamheid" zetten. Daarna zal er wellicht besef ontstaan. In arme landen worden kinderen gewoon geboren en soms zelfs als noodzaak gezien. Als oudedagsvoorziening bijvoorbeeld. Er ontstaat echter een vicieuze cirkel als de omgeving toenemende aantallen niet in een betere leefomgeving kan laten opgroeien. In het rijke westen wordt het krijgen van kinderen als een onontvreemdbaar "recht" gezien. Het was een paar jaar terug in iets beter gesitueerde kringen meer dan twee kinderen te krijgen als ware het een statussymbool. Voor een andere groep is hun geloof een drijfveer tot het krijgen van nageslacht. En dan is er nog de groep die hoopt/verwacht dat het hun leven zal vervolmaken. Het is ook logisch dat het zo stevig in onze genen verankerd zit want anders waren we al uitgestorven. Hier in het westen zouden we beter moeten en kunnen weten, maar helaas is dat niet het geval. Een echte oplossing heb ik dus niet zonder dat mij de wereldheerschappij ten deel valt.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Surrendered
Ervaren pen

Bericht door Surrendered »

lanier schreef:In de nieuwste National Geographic staat een heel artikel over overbevolking. Uiteindelijk zal de wereldbevolking dalen, maar we zitten nu nog in een groeifase. De meeste van de 7 miljard mensen zijn jonge mensen en moeten nog kinderen krijgen. Aangezien die jonge mensen over het algemeen in arme landen leven waar men veel kinderen krijgt, is de groei nog lang niet voorbij. We zullen een oplossing moeten zien te vinden voor straks 8, 9 en misschien wel 10 miljard.
Nou, zover ik het weet word de maximale bevolking 9 miljard, en begint het daarna te dalen(geen idee waarom).

Groeten, SUr
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Plaats reactie