Het woordenboek van de skepticus

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Het woordenboek van de skepticus

Bericht door PietV. »

http://nederlands.skepdic.com/

Afbeelding

512 bladzijden;

Bron: Website.

Het paranormale ontmaskerd in een vlot leesbaar boek.
Meer dan 400 definities en kritische artikels over bovennatuurlijke, paranormale, occulte en pseudowetenschappelijke onderwerpen.
Voor iedereen die beweringen en stellingen pas aanvaardt nadat ze de toets van wetenschappelijk onderzoek doorstaan hebben.
Wat is numerologie, déjà vu of helder dromen? Wat kan ik doen met aura's, indigo-kinderen en klopgeesten? Hoe zit het nu precies met de Bermuda-driehoek, graancirkels, Roswell, UFO's en andere buitenaardse wezens?
Handig als naslagwerk of spannend om in te grasduinen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
MNb
Diehard

Re: Het woordenboek van de skepticus

Bericht door MNb »

Uitstekende website ook, al vind ik de Engelstalige nog beter.
Uiteraard ben ik op het moment van typen het adres kwijt.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
Ali
Banned

Bericht door Ali »

PietV. schreef:http://nederlands.skepdic.com/

Afbeelding

512 bladzijden;

Bron: Website.

Het paranormale ontmaskerd in een vlot leesbaar boek.
Meer dan 400 definities en kritische artikels over bovennatuurlijke, paranormale, occulte en pseudowetenschappelijke onderwerpen.
Voor iedereen die beweringen en stellingen pas aanvaardt nadat ze de toets van wetenschappelijk onderzoek doorstaan hebben.
Wat is numerologie, déjà vu of helder dromen? Wat kan ik doen met aura's, indigo-kinderen en klopgeesten? Hoe zit het nu precies met de Bermuda-driehoek, graancirkels, Roswell, UFO's en andere buitenaardse wezens?
Handig als naslagwerk of spannend om in te grasduinen.
Verkieslijker is een abonnement op het Tijdschrift voor Parapsychologie en Bewustzijnsonderzoek waarvan de redactieleden echte wetenschappers op het betreffende terrein zijn..

Maar ja, het zal wel weer tegen dovemansoren gezegd zijn.

Veel kinderlijk leesplezier met dit, jawel let even op mensen, 'vlot leesbare boekje'.

Aan de achterflap zit een zakje chips geniet waardoor het boekske zich nog makkelijker voor de huis- tuin- en keukenleek genieten laat.
Laatst gewijzigd door Ali op 11 okt 2010 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ali schreef:Verkieslijker is een abonnement op het Tijdschrift voor Parapsychologie en Bewustzijnsonderzoek waarvan de redactieleden echte wetenschappers op het betreffende terrein zijn..
:lol:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Jagang schreef:
Ali schreef:Verkieslijker is een abonnement op het Tijdschrift voor Parapsychologie en Bewustzijnsonderzoek waarvan de redactieleden echte wetenschappers op het betreffende terrein zijn..
Zenuwachtige lachjes helpen je niet. :wink:
a.r.

Bericht door a.r. »

Ali schreef:
Jagang schreef:
Zenuwachtige lachjes helpen je niet. :wink:
En...Ali.. heb je als langzamer-of stormenderhand risee, van dit forum ook enig bewijs voor jouw stelling dát dit een zenuwachtig lachje is? :wink:
'
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

piet schreef
Hoe zit het nu precies met de Bermuda-driehoek, graancirkels, Roswell, UFO's en andere buitenaardse wezens?
ik wist niet dat de bermuda driehoek, roswell, en graancirkels buitenaardse wezens waren. :)

ha ja wou isbn nr vragen maar zie dat het op de link staat

ISBN: 978-90-209-9238-0

zo dan kan ik dat eens gratis lezen 8*)
Wat kan ik doen met aura's, indigo-kinderen en klopgeesten?
van die laatste twee weet ik het niet zo, maar als ik schilder of teken dan durf ik wel es aura's zien :wink:

creatief gebruiken dus 8-[

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

a.r. schreef: En...Ali.. heb je als langzamer-of stormenderhand risee, van dit forum ook enig bewijs voor jouw stelling dát dit een zenuwachtig lachje is? :wink:
'
Trakteer jezelf op een abonnementje op het Tijdschrift voor Parapsychologie en Bewustzijnonderzoek.

Welteruste.
LordDragon
Bevlogen

ali schreef
Zet zelf een eerste stap en trakteer jezelf op een abonnementje op het Tijdschrift voor Parapsychologie en Bewustzijnonderzoek.
wat is dat para - psychologie? Wat is para - normaal? Als je zonodig para wil zijn is noord korea misschien een goede bestemming, ik zag vandaag op het nieuws de vrouwelijke para's aldaar in ganzenpas :)

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... 6/1.881038

snap je waar al dat ge "para" toe leiden kan beste?

Ik doe hier niet aan mee, er zijn nog ongekende horizonten maar om die zinnig te ontleden of beschrijven hebben we een systeem nodig dat doortoetst is , nagekeken, iets wat we kunnen checken, en dat ge "para" is steeds berust op het feit dat we iets niet zouden kunnen checken, foei.

Dus in ganzenpas, of gaan we door met deze komedie?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Ali schreef:Veel kinderlijk leesplezier met dit, jawel let even op mensen, 'vlot leesbare boekje'.
Hoeveel aanzien heeft een wetenschapper die het bestaan van kabouters onderzoekt, en blijft volhouden dat het uitblijven van resultaten geen enkele reden is om het bestaan van kabouters te ontkennen,
na een paar eeuwen nog over?

Geen noemenswaardige, naar men mag verwachten, behalve blijkbaar wanneer we op het gebied van redeloos geloof treden van grote groepen mensen, zoals vandaag jammer genoeg nog steeds het geval is
(niet in kabouters uiteraard, want daar hebben we geen maandblad over).
Blijkbaar is wetenschappelijk onderzoek naar zoiets als "parapsychologie" aantrekkelijk
genoeg voor veel mensen om zelfs een maandblad dienaangaande ook nog financieel
aantrekkelijk te maken.

Dat verbaasd me niks, aangezien het de mens raakt in zijn sterfelijke zijn mocht er niets onsterfelijks
zijn aan "de ziel", met redeloos escapisme als voor de hand liggende stance voor de bangen van geest,
inclusief bovenmenselijke geestelijke vermogens, zoals telekinese. Wie wil er geen demigod zijn?

Pseudopsychologische magazines zijn als een zachte heelmeester voor de werkelijkheid;
als een massage voor het bange ego.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Aangevuld met de nodige zenuwachtige lachjes, niet te vergeten.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

:D (speciaal voor Ali: brede lach, geenszins zenuwachtig)

Is Ali een masochist of een gedreven zendeling misschien?
Hij wenst niets te zien dat hem niet past en/of hij vindt continue in het zand bijten lekker.
Hij dreunt zijn mantra op als een onverbeterlijk gelovige in ieder geval en weet 'zijn punt' niet over te brengen in ook maar één topic, vandaar zijn kapen van ook dit topic.
Lachwekkend, kan ik niet anders concluderen,
zeker aangezien het Ali's 'objectieve opinie' betreft over een boek dat hij om te beginnen waarschijnlijk al nooit zou gaan lezen (en je hebt het boek niet gelezen, Ali. Toch?).
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ali,

Je hebt het boek nog niet gelezen en je oordeel al klaar als de eerste de beste creationist die schuimbekkend tekeer gaat tegen alles wat tegen diens gedachtengoed ingaat.

Verzoek om het hier bij dit boek te houden als je je parapsychoblad wil aanprijzen doe dat dan in een andere draad vriedelijke groet moderator doctorwho
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ali
Banned

Bericht door Ali »

LordDragon schreef:ali schreef
Zet zelf een eerste stap en trakteer jezelf op een abonnementje op het Tijdschrift voor Parapsychologie en Bewustzijnonderzoek.
wat is dat para - psychologie? Wat is para - normaal? Als je zonodig para wil zijn is noord korea misschien een goede bestemming, ik zag vandaag op het nieuws de vrouwelijke para's aldaar in ganzenpas :)

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... 6/1.881038

snap je waar al dat ge "para" toe leiden kan beste?

Ik doe hier niet aan mee, er zijn nog ongekende horizonten maar om die zinnig te ontleden of beschrijven hebben we een systeem nodig dat doortoetst is , nagekeken, iets wat we kunnen checken, en dat ge "para" is steeds berust op het feit dat we iets niet zouden kunnen checken, foei.

Dus in ganzenpas, of gaan we door met deze komedie?

MVG, LD.
Whuuuaaahhhaha LD, dat hebben we toch al vaker uitgekauwd.

Zal mij me reet roesten of 't strikt genomen wel of niet para is.

Ik hanteer gewoon het volkse standaard begrip van paranormaal.

Tuurlijk snap ik best je punt m'n brave.

En begrijp ondertussen ook, naar ge zelf meedeelt,
dat ge aura's ziet.

Wilt ge hier in hol van de leeuw eens onversaagd nader tekst en uitleg over het vermelde aura schouwen geven voor de goegemeente?

Pas op uw tellen, mogelijk hebben hier sommigen ondertussen 'Het woordenboek van de skeptikus' kersvers op de plank liggen.

Een gewaarschuwd man telt voor twee! :wink:
Laatst gewijzigd door Ali op 12 okt 2010 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
LordDragon
Bevlogen

ali

Afbeelding

zoiets, MVG, LD.
Plaats reactie