Al mijn argumenten ga ik baseren op het woord geloof. Het woord geloof betekent: een levens wijze.
En de religies zijn de gidsen, om die '' levens wijze'' te begeleiden. Elk persoon kiest zijn eigen gids. Ook atheïsten zijn gelovigen. Maar zij kiezen voor geen gids. Ze stellen hun eigen doelen op waarnemingen die zij zelf bedenken.
Er zijn veel, verschillende argumenten over het bestaan van alles. Sommigen beweren dat het per toeval is ontstaan. Anderen beweren dat alles is ontstaan door oorzaken. Er zijn ook mensen die geloven dat alles vanzelf is ontstaan en vanzelf verder zult ontstaan. Iedereen mag met zijn/haar argumenten beslissen in welke van deze keuzes hij/zij gelooft.
De meerderheid op de wereldbevolking gelooft dat alles is geschapen door één Schepper. Ik ben een persoon die gelooft dat alles is geschapen door één Schepper, omdat ik met verschillende redenen het onmogelijk vind dat alles zomaar is ontstaan.
Bijvoorbeeld de evolutietheorie die door de heer Charles Darwin is bedacht volgens verschillende waarnemingen. Het beschrijft het proces waarbij erfelijke eigenschappen binnen een populatie van organismen veranderen in de loop van de generaties als gevolg van genetische variatie, voortplanting en natuurlijke selectie.
Ok. Alles is in zo´n proces ontstaan. Maar hoe of waardoor is dit proces ontstaan? Waar begint het? Ik wacht op met volle moed op verschillende reacties en argumenten
Groetjes, Surrender.