Dan Barker

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Dan Barker

Bericht door collegavanerik »

Dan Barker is een evangelist die atheist werd

Hier het transcript van een debat in 1997
http://grove.ufl.edu/~hasa/transcript.html
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Zeer aangenaam debat.

Ik ga nu zeker het boek van Dan Barker aanschaffen, zelden heb ik zo een sterk betoog gelezen. 8)

Richard Howe is in dit debat vet gedist. :lol:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
PietV.
Erelid

Re: Dan Barker

Bericht door PietV. »

collegavanerik schreef:Dan Barker is een evangelist die atheist werd

Hier het transcript van een debat in 1997
http://grove.ufl.edu/~hasa/transcript.html
Krachtige verteller en scherp analyticus die Dan Barker. Denk inderdaad dat dit één van de boeken is die binnenkort mee moet op vakantie. Is het trouwens al vertaald in het Nederlands.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Erik schreef:Zeer aangenaam debat.

Ik ga nu zeker het boek van Dan Barker aanschaffen, zelden heb ik zo een sterk betoog gelezen. 8)

Books

Losing Faith in Faith: From Preacher to Atheist

Maybe Right, Maybe Wrong

Maybe Yes, Maybe No: A Guide for Young Skeptics

Ik heb eens geinformeerd naar de stand van zaken rond boeken rond Barker. Geen vertalingen en geen boeken van hem in de grootste boekhandel van Nederland.

Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe. Hebben jullie meer succes.

Groeten,

Tjeerdo.
collegavanerik
Superposter

tjeerdo schreef:
Erik schreef:Zeer aangenaam debat.

Books

Maybe Right, Maybe Wrong

Maybe Yes, Maybe No: A Guide for Young Skeptics

Ik heb eens geinformeerd naar de stand van zaken rond boeken rond Barker. Geen vertalingen en geen boeken van hem in de grootste boekhandel van Nederland.

Groeten,

Tjeerdo.
Losing Faith in Faith: From Preacher to Atheist http://www.amazon.com

Maybe Right, Maybe Wrong http://www.bol.com

Maybe Yes, Maybe No: A Guide for Young Skeptics http://www.bol.com
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Maybe Right, Maybe Wrong

Maybe Yes, Maybe No: A Guide for Young Skeptics[/b]
De boeken van Dan Barker zijn niet in het Nederlands verkrijgbaar, maar het engels is heel toegankelijk geschreven en gemakkelijk te begrijpen.
'Losing Faith in Faith' is briljant.

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

tjeerdo schreef:

Groeten,

Tjeerdo.
Overal gezocht, maar tenslotte heb ik "Losing faith in faith" bij amazon.com besteld, zelfde geld voor "The Born Again Skeptic's Guide To the Bible" van Ruth Hurmence Green, is ook zeer aan te bevelen.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

skeptic schreef:
Overal gezocht, maar tenslotte heb ik "Losing faith in faith" bij amazon.com besteld, zelfde geld voor "The Born Again Skeptic's Guide To the Bible" van Ruth Hurmence Green, is ook zeer aan te bevelen.
De voorgaande posten geven dit ook al aan. Jammer, dat dit soort boeken niet vertaald worden en geplaatst in de reguliere boekhandels. Nu blijft de doelgroep beperkt tot personen die gericht zoeken naar deze lectuur. De funshopper wordt niet bereikt.
Zal de online boekhandels even nalopen. Op zoek naar de goedkoopste aanbieding.

Groeten,

Tjeerdo
collegavanerik
Superposter

voordeel van bol.com is dat je met een acceptgiro kunt betalen :D
Afbeelding Hebr 6:
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

tjeerdo schreef: Zal de online boekhandels even nalopen. Op zoek naar de goedkoopste aanbieding.

Groeten,

Tjeerdo
Succes gewenst.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

skeptic schreef:
Succes gewenst.
Wat zijn trouwens jouw ervaringen met amazon.com. Heb jij na het registreren ook een "gold card" genomen. En wat voor betalingssystemen kun je gebruiken; of blijf je vastzitten aan creditcards op zijn Amerikaans. En hoe zit het met invoerrechten, btw afdracht.

Of heb je het besteld via amazon.germany of uk. Trouwens in Duitsland kwam ik een prijs tegen van boven de € 50.

Groeten,

Tjeerdo.
Laatst gewijzigd door PietV. op 11 jun 2005 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

The Bible even says Jesus comes to God because he believes that he exists. You don’t know he exists. You’re just hoping, you’re wishing, or you’re fearful or whatever it is. [some chuckles] What the basic atheist says is that God has not been disproved, but that God is merely unproved. I would be happy to change my mind right here, right now. This is all it is. I would be really happy to say I was wrong. **** science says, here’s the hypothesis prove it wrong and let’s go for it, the problem with theism is that theism never makes itself vulnerable to falsifiablility.

Erg duidelijk, ik ga ook eens neuzen in de bibliotheek, ook ik was eens een gelovige als Barker :wink:
collegavanerik
Superposter

tjeerdo schreef:
skeptic schreef:
Succes gewenst.
Wat zijn trouwens jouw ervaringen met amazon.com. Heb jij na het registreren ook een "gold card" genomen. En wat voor betalingssystemen kun je gebruiken; of blijf je vastzitten aan creditcards op zijn Amerikaans. En hoe zit het met invoerrechten, btw afdracht.

Of heb je het besteld via amazon.germany of uk. Trouwens in Duitsland kwam ik een prijs tegen van boven de € 50.

Groeten,

Tjeerdo.
Amazon america (met creditcard betaling) is mijn laatste redmiddel vanwege de hoge verzendkosten. Wel goede ervaring, postbode brengt het gewoon thuis.
Afbeelding Hebr 6:
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

tjeerdo schreef:
skeptic schreef:Overal gezocht, maar tenslotte heb ik "Losing faith in faith" bij amazon.com besteld, zelfde geld voor "The Born Again Skeptic's Guide To the Bible" van Ruth Hurmence Green, is ook zeer aan te bevelen.
De voorgaande posten geven dit ook al aan. Jammer, dat dit soort boeken niet vertaald worden en geplaatst in de reguliere boekhandels.
Daarom is het een idee om op diverse forums ruchtbaarheid te geven aan Dan Barker en zijn boeken. Des te meer mensen erover praten, des te sneller zullen uitgevers inzien dat het de moeite waard is.

ciao...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Devious schreef:
tjeerdo schreef:
De voorgaande posten geven dit ook al aan. Jammer, dat dit soort boeken niet vertaald worden en geplaatst in de reguliere boekhandels.
Daarom is het een idee om op diverse forums ruchtbaarheid te geven aan Dan Barker en zijn boeken. Des te meer mensen erover praten, des te sneller zullen uitgevers inzien dat het de moeite waard is.

ciao...
Hier zit een voorstander. Marketing om een produkt aantrekkelijk te maken. Echter misschien is het handig om uitgeverijen attent te maken op deze boeken. En dan bedoel ik niet Kok - Kampen. Ik zal EPO eens attenderen op deze boeken. Zijn er leden die nog meer uitgeverijen weten die idealistisch genoeg zijn om in kleine marges te denken.

Maar het idee van Devious is uitstekend. Er lopen hier tich mensen rond die een grote doelgroep kunnen bereiken. Dus het lanceren van Dan Barker en Hurmence Green hoeft geen probleem te kosten. Desnoods steunen wij dit topic.

En het is ook een aantrekkelijk concept om deze boeken aan te bieden via een nieuw op te richten uitgeverij. Met de naam Vrijdenker. Dus als er mensen zijn die hier iets voor voelen. Dus contacten opzetten met amazon etc. Of rechtstreeks via Amerikaanse agenten. Je kunt eenvoudig beginnen en dit soort activiteiten uitbouwen.

Dit is dus zomaar een inval. Om goede boeken op de Nederlandse markt te krijgen. En het voor de geinteresseerden gemakkelijk te maken om ze te bestellen.

Groeten,

Tjeerdo.
Plaats reactie