Turkije zal nooit bij Europa horen

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

lisa
Banned

Turkije zal nooit bij Europa horen

Bericht door lisa »

Turkije zal nooit bij Europa horen’
Herman Van Rompuy, de Belgische premier die favoriet is om vandaag te worden gekozen als EU-president, is sterk gekant tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie (EU). Van Rompuy zei in 2004 dat Turkije niet bij EU hoort.

‘Turkije is geen onderdeel van Europa en zal het ook nooit worden,’ zo verklaarde de christendemocraat Van Rompuy in een toespraak tot het Belgische parlement in 2004, meldt de Europese nieuwssite.

--------------

Klopt!! Turkije is geen onderdeel van Europa en zal nooit bij Europa horen. Turkije wilt niet bij Europa horen. Turkije kan en mag geen onderdeel van Europa worden.

Europese Unie/ Verenigde Staten versus Turkse Unie.

Turkse volkeren komen oorspronkelijk uit het Noordoosten van Centraal Azie, de Altaj gebergte.
De Turkmenen in Noord-Irak, de Turken ofwel Azeri's in Noord Iran, de Hazara's in Afganistan, de Turkssprekende Oeigoeren in Xinjiang China etc.

Check!
http://www.youtube.com/watch?v=cE5KcciyVFI

....en de Turkse Unie. Zeven Turkssprekende staten.
http://www.youtube.com/watch?v=0Km8YFHnB3w
Laatst gewijzigd door lisa op 03 dec 2009 02:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Chechens - the bravest people in the world!
http://youtu.be/6bloyjV-Hhs" onclick="window.open(this.href);return false;
Jagang
Ontoombaar

Re: Turkije zal nooit bij Europa horen

Bericht door Jagang »

lisa schreef:Turkse volkeren komen oorspronkelijk uit het Noordoosten van Centraal Azie, de Altaj gebergte.
De Turkmenen in Noord-Irak, de Turken ofwel Azeri's in Noord Iran, de Hazara's in Afganistan, de Turkssprekende Oeigoeren in Xinjiang China etc.

Check!

....en de Turkse Unie. Zeven Turkssprekende staten.
Eh... Ja, en?

Er zijn veel argumenten om Turkije niet bij de EU te willen hebben, maar wat heeft etniciteit daarmee te maken?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
lisa
Banned

Bericht door lisa »

Als Turken in de EU komen zullen ze meebeslissen en meeregeren. Turken zijn niet te vertrouwen. Misschien is hij bang voor een tsunami Turken? Bang om zijn macht te verliezen? Zijn identiteit te verliezen?

Jaar 1071 Slag bij Manzikert
De Turken komen met Alp Arslan in de hoofdrol.... verval van het Byzantijnse Rijk. Zoiets misschien?

http://www.youtube.com/watch?v=iuhx8BQJYLQ

Ik weet echt niet waar zij bang voor zijn?
Laatst gewijzigd door lisa op 03 dec 2009 04:07, 1 keer totaal gewijzigd.
lisa
Banned

Bericht door lisa »

Zeg jij het maar. Waar ben jij bang voor?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

lisa schreef: Klopt!! Turkije is geen onderdeel van Europa en zal nooit bij Europa horen. Turkije wilt niet bij Europa horen. Turkije kan en mag geen onderdeel van Europa worden.

Europese Unie/ Verenigde Staten versus Turkse Unie.

Turkse volkeren komen oorspronkelijk uit het Noordoosten van Centraal Azie, de Altaj gebergte.
Turkije heeft wel bij europa willen horen of europa bij haar willen laten horen
Het Beleg van Wenen vond plaats in de zomer van 1683. In juli leidde de Ottomaanse grootvizier Kara Mustafa op bevel van sultan Mehmet IV een leger van 138.000 man[1] naar Wenen. In die tijd beheerste het Ottomaanse Rijk reeds het grootste deel van de Balkan, tot Hongarije toe. Ook in 1529 stonden de Turken al eens voor de poorten van Wenen, destijds onder leiding van Sultan Süleyman I de Prachtlievende.(br wiki)

De inwoners van Turkije worden tot de kaukasieers gerekend
De Kaukasus is al sinds mensenheugenis een kruispunt van culturen, religies en talen. Daarnaast heeft het vaak de grens gevormd tussen meerdere grote mogendheden of hun invloedssferen. Dit alles heeft geleid tot de huidige ingewikkelde situatie. Meerdere malen in de geschiedenis heeft dit ook tot gewapende conflicten geleid. Grote mogendheden zoals, de Sovjet-Unie, het Ottomaanse Rijk, het Perzische Rijk, het Romeinse Rijk en de oude Grieken, hebben allemaal geprobeerd om hun stempel te drukken op de Kaukasus. Dit is echter maar deels gelukt en vooral in het Grote Kaukasus hebben de daar levende volkeren hun identiteit grotendeels weten te behouden.(wiki)

Maar ik zie niet in waarom dit nu zou tegengaan dat Turkije lid van de europese unie wordt. Dat hier voorwaarden op het gebied van economische stabiliteit en respectering van mensenrechten aan verbonden zijn is op zich niet vreemd. Waarom mag Turkije volgens jou op rationele gronden geen deel uitmaken van europa?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Turkije wil volgens mij wel degelijk bij Europa horen, al mag jij dan de uitzondering zijn. Daarnaast zie ik niet waarom dit onder Islam staat, ik zou het eerder onder Politiek scharen.

Er zijn vast een boel redenen te bedenken waarom Turkije niet bij de EU zou moeten. Argumenten over een grijs verleden lijken mij daarbij de minste impact te hebben. Economische en politieke argumenten lijken me zinvoller om naar te kijken.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Dit topic verplaatst naar politiek omdat het daar inderdaad beter past.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

lisa

Ik snap niet zogoed waar je heen wilt, ben je nou anti of pro?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
siger

Bericht door siger »

Lisa,

Je komt hier met een groezelig nationalisme aandraven dat de moderne wereld, godzijdank na alle rampspoed, heeft teruggedrongen tot enkele extremistische stofhoekjes.

Een gouden tip: je eigen waarde en je eigenwaarde zijn individueel, die bouw je zelf op in je relatie met de mensen om je heen. Door bij een massa te horen word je niet groter, maar kleiner, en iemand die die massa wil verheerlijken vernedert zichzelf.

Van harte welkom in de moderne wereld.
siger

Bericht door siger »

Een post scriptum bij mijn vorige post: ik ben er ook een tegenstander van dat Turkije snel toetreedt tot de EU, maar dat vond ik ook van Polen. Heeft dus weinig met cultuur te maken, en veel met de tegenstelling democratie vs. de irrationele oorlogszucht van George Bush.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

lisa schreef: Jaar 1071 Slag bij Manzikert
De Turken komen met Alp Arslan in de hoofdrol.... verval van het Byzantijnse Rijk. Zoiets misschien?

http://www.youtube.com/watch?v=iuhx8BQJYLQ

Ik weet echt niet waar zij bang voor zijn?
Zij zijn zeker niet bang voor het glorierijke imperialistische verleden van de turken met hun wereldwijde veroveringen en uitmoorden van al degenen die verzet pleegden.
Dat eerste is over en sluiten maar.
Het laatste wil nog wel eens de kop opsteken.

Zullen we elkaar maar niet met Gouden Eeuwen om de oren gaan slaan?
Zoals Siger al schrijft:
We leven in het heden.

En Lisa
Waar ligt jouw waarde?
Dat je behoort tot een familie, die samen met andere families, overal op de wereld wonen en hebben gewoond?
Wat vind jij nu in het heden waardevol voor jouw en je geliefden?
Dat zij weten wat jouw voorouders honderden jaren geleden allemaal hebben uitgevreten?
Ik zou me schamen als ik jou was en dat alles serieus zou nemen, zoals ik me ook schaam voor het nederlandse imperialisme van een aantal eeuwen, dat nu gelukkig voorbij is.
Feitelijk is de ene mens geen haar beter dan de andere.

Wat wil jij?
Heersen en overheerst worden?
Natuurlijk onder een of andere Ata of misschien een Kahn?
Of toch maar liever in een democratie, zoals Turkije heel voorzichtig misschien aan het worden is.
Waarom kom je dan met al die nationalistisch en heraldische propaganda aan uit lang vervlogen tijden?

Of toch maar de democratie van Nederland om in te wonen en de gouden eeuwen van Turkije om over te dromen.

Of misschien toch midden in het heden staan en proberen samen te werken.
Dat is nu het punt.
Misschien wordt dan Turkije ook een werkelijke democratische staat.
In ieder geval heeft de regering van Turkije, sinds ze het lijstje van vereisten hebben voor toetreding tot de EU, heel hard gewerkt de laatste jaren om uit hun middeleeuwse toestanden te komen.
Natuurlijk gaat dat niet van vandaag op morgen. Maar zij hebben wel die intentie.
Jij niet?
Waarom niet?

Evenals Nederland en veel andere landen heeft Turkije ook zijn extreme, fundamentalistische, nationalistische excessen, die alleen maar kunnen leiden tot een zeer grote polarisatie.
Ga jij hun voorbeeld volgen?
Evenals ook die vreemde meneer hier in Nederland, die denkt dat hij alles kan zeggen en maken en daarna anderen de schuld kan geven van zijn denkbeelden.

Daar ben je nu een vuurtje onder aan het stoken.
Wat wil je?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

lisa schreef:Turkije zal nooit bij Europa horen .... Klopt!! Turkije is geen onderdeel van Europa en zal nooit bij Europa horen.
Wel .... Het Europees deel van Turkije "hoort" wel zeker bij Europa. Ik zie geen enkel geldig argument om dat te ontkennen.

De problemen dat ik zie voor Turkije's toetreding tot de EU zijn dat :

- het Europese deel van Turkije wel heel erg klein is in verhouding met het Aziatisch deel.
- er veel meer Turken in Asia wonen dan in Europa.
- de Turkse cultuur veel meer Aziatisch is dan Europees.
- eerst de 75+ miljoen Turken moeten leren leven en zich gedragen als Europeanen.

Voor Turkije kan toetreden tot de EU moeten er eerst duidelijke regels en waterdichte afspraken worden gemaakt over het accepteren door Turkije van de in de EU geldende waarden, normen, democratische rechten en plichten, vrijheden, en alle bestaande economische en politieke afspraken.
In geheel Turkije, dus ook in het Aziatisch deel van Turkije.

Daarnaast dient er ook nog een waterdichte regeling te komen die voorkomt dat alle andere Aziaten niet in korte tijd via een lekke Turkse buitengrens als een horde Mongolen Europa opnieuw zullen overrompelen. Ik betwijfel of Turkije dit aan kan, dus wat doen we als gegeven garanties later lege woorden blijken te zijn?

De EU moet in ieder geval harde minimum eisen stellen. Dus duidelijke afspraken over limieten die niet bespreekbaar zijn voor één of meerdere latere aanpassing(en) speciaal voor Turkije.

Na overeenkomst van de eisen dan eerst nog een referendum onder de gehele bevolking in de EU over de toetreding van Turkije, en indien de meerderheid positief is, volgt een definitief lidmaatschap na een vooraf bepaalde "proef/inwerk periode" tijdens welke alle mogelijke problemen glad te strijken, of de toetreding weer ongedaan gemaakt kan worden.
Als Turkije met dat alles akkoord wil gaan, dan zijn ze wat mij betreft van harte welkom in de EU.

.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
lisa
Banned

Bericht door lisa »

LordDragon schreef:lisa

Ik snap niet zogoed waar je heen wilt, ben je nou anti of pro?

MVG, LD.
Ik ben anti-EU en pro-Turkse Unie.
lisa
Banned

Bericht door lisa »

siger schreef:Lisa,

Je komt hier met een groezelig nationalisme aandraven dat de moderne wereld, godzijdank na alle rampspoed, heeft teruggedrongen tot enkele extremistische stofhoekjes.

Een gouden tip: je eigen waarde en je eigenwaarde zijn individueel, die bouw je zelf op in je relatie met de mensen om je heen. Door bij een massa te horen word je niet groter, maar kleiner, en iemand die die massa wil verheerlijken vernedert zichzelf.

Van harte welkom in de moderne wereld.
Jaar 1775: De Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog tegen Groot-Brittanie.
Jaar 1789: Unie van Verenigde Staten. George Washington president van 13 Verenigde Staten.
Jaar 2009: Nu 50 staten.

Jaar 1945: Oprichting van de Arabische Unie door 7 staten.
Jaar 2009: Nu 22 Arabische en islamitisch-Afrikaanse lidstaten.

Jaar 1957: Verdrag van Rome. Oprichting van de Europese Unie door 6 staten.
Jaar 2009: Nu 27 lidstaten.

Jaar ..... : Oprichting van de Turkse Unie door 7 staten.
Jaar ..... :

Welkom in de moderne wereld.
lisa
Banned

Bericht door lisa »

Mariakat schreef: We leven in het heden.
Het heden...

Noord-Irak. 150 doden door aanslag op markt. 50 doden door bomaanslag in moskee. 75 mensen gedood in Telafer. 135 zwaar gewond. Noord-Irak iedere dag worden er tientallen Turken vermoord.
Turkse televisie Irak
http://translate.googleusercontent.com/ ... 0HiiyJpjZA

Oost-Turkmenistan. Sinds 1964 nucleaire experimenten in Lop Nor. 1500 mensen gedood door Chinese leger. 50 mannen krijgen de doodstraf. Dagelijks worden er Turken vermoord, verkracht en opgesloten.
http://www.youtube.com/watch?v=HpV4xuaWvP4
http://www.youtube.com/watch?v=Uf4k_QMJrcI
Plaats reactie