‘Scientologykerk moet stoppen met schenden privacy’

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Tomaat

‘Scientologykerk moet stoppen met schenden privacy’

Bericht door Tomaat »

En alweer is de Scientology in het nieuws. Ditmaal stelt de SP kamervragen over de dubieuze handel en wandel van de sekte: http://www.sp.nl/justitie/nieuwsbericht ... ivacy.html
De Scientologykerk moet per direct stoppen met het ongelimiteerd verzamelen van persoonsgegevens en het aanleggen van archieven met persoonsdossiers vol gevoelige informatie. Dat vindt SP-Kamerlid Arda Gerkens, die wil dat minister Hirsch Ballin (Justitie) actie onderneemt.

Onderzoeksjournaliste Stelle Braam ontdekte door een undercoveractie voor weekblad Revu dat de Scientologykerk meer dan 60.000 persoonlijke dossiers bijhoudt van mensen in Nederland. Van iedereen die ooit interesse heeft getoond in de Scientology kerk, of slechts ooit een boek heeft gekocht, wordt een dossier aangelegd dat regelmatig geactualiseerd wordt. Ook onderhoudt men dossiers van mensen die in de aan Scientology gelieerde afkickkliniek Narconon hebben verbleven. De persoon in kwestie wordt hiervan niet op de hoogte gebracht, en heeft geen recht op inzage, correctie of verwijdering van zijn of haar persoonsgegevens. Het gaat hier niet om een onschuldig adressenbestand, maar zelfs gevoelige informatie zoals ‘depressiviteit’ of persoonlijke brieven zijn hierin opgenomen.

Volgens Gerkens mag dit niet. “In de wet staat duidelijk waarvoor persoonsgegevens mogen worden verzameld, onder welke voorwaarden dat is toegestaan, en wat de rechten zijn van betrokkenen. De Scientologykerk overtreedt deze wet aan alle kanten en moet daar zo snel mogelijk mee stoppen.”

Het College bescherming persoonsgegevens werd door de onderzoeksjournaliste op de praktijken gewezen, maar treedt niet op. Gerkens is hier verbaasd over. “Ik wil weten wat de reden daarvan is. Het College bescherming persoonsgegevens kan ingrijpen als de wet overtreden wordt. Waarom gebeurt dat hier niet? Vindt het College dit niet ernstig genoeg of hebben ze een gebrek aan menskracht of financiële middelen om hun taken te vervullen? Dat mag de minister mij uitleggen.”
Dus ook al ben je een nieuwsgierige forummer, denk altijd twee keer na voordat je een boek koopt bij de scientology!!!
hotmail
Geregelde verschijning

Re: ‘Scientologykerk moet stoppen met schenden privacy’

Bericht door hotmail »

de echte boeken van scientology heetten Hollywood Blockbusters en zijn vrij te downloaden van internet of te zien op tv.

bijna elke naam uit de tv/filmindustrie heeft banden met scientology, maar weinige komen er direct voor uit omdat het toch veel mensen afschrikt,
maar scientology is de drijfveer achter hollywood, wat overigens in joodse handen is...

de Church of Scientology zoals de meeste die kennen is een afleidingsmanouvre, en een ieder die de clearstatus heeft bereikt binnen de organisatie kan dat beamen, maar doet dat niet uit angst voor het bekendmaken van hun privegeheimen.

wikileaks heeft documenten die een hoop duidelijk maken over de organisatie
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Je vergeet nog even dat de vrijmetselaars in New York de banken in bezit hebben, waarvan de Joodse oprichters (Rothschild, Rockefeller) ook vrij bekend waren in Satanistische kringen.
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
hotmail
Geregelde verschijning

Bericht door hotmail »

is dat antisemitisme?
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Neuh. Ik dacht: ik vul je lijstje aan.

Jouw opmerking dat Hollywood in handen is van het ellendige scientology, en daarmee de joden, dat is pas antisemitisme.

Begrijp me niet verkeerd! Ik heb ooit scientology geinterviewd en echt, het zijn rare gasten. Maar suggereren dat ze samen met de joden heel Hollywood onder hun invloed hebben geplaatst is belachelijk.
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
hotmail
Geregelde verschijning

Bericht door hotmail »

Scientology leert haar leden controle te hebben/te nemen in een gesprek op een uiterst effectieve manier.
Daarom zijn ze moeilijk te interviewen omdat ze hun zaak beschermen en dus niet zomaar hun mond voorbij praten. En daarnaast leer je de vaardigheid pas nadat je vele malen je diepste gevoelen hebt gedeeld, welke worden bewaard in archieven, dus maakt hun nog standvastiger vooral geen vervelende dingen te vertellen over de organisatie. Je tekent namelijk een contract met ze voordat je op dat punt komt tot het einde der tijd.

deze feiten zijn overigens duidelijk te halen uit de documenten die te vinden zijn op o.a. wikileaks.
ik heb ze niet verzonnen, gewoon gevonden door handig speurwerk.

Daarnaast is het de filmgeschiedenis zelf die duidelijk laat zien dat de grootste namen van joodse afkomst zijn in de filmindustrie en duidelijk is dat Hollywood het Mekka van de filmwereld is.
Wanneer daarnaast ook nog eens de grootste films gelegd worden is het niet te ontkennen dat het joodse aandeel in deze tak van sport erg hoog is.

Het is niet zo zeer een aanval of beschuldiging van mij, meer een constatering.
Dat er nogsteeds zo'n aura van geheimzinnigheid om de organisatie heen hangt ligt denk eerder aan het gebrek aan doorzettingsvermogen en de moeite die de organisatie er zelf voor doet, dan dat het allemaal zo onduidelijk is voor de slimme speurder.
Zeker in deze tijd.

Waarom begin ik erover?
Ik ben net komen kijken op dit forum en heb hier en daar gereageerd op onderwerpen die mij persoonlijk boeide.
En een hoop boeide mij niet, en hier wist ik het een en ander van.
Plaats reactie