Forse subsidie voor taartgooiers

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

door Ron Korver en Job Slok
DEN HAAG - De actiegroep die oud-eurocommissaris Frits Bolkestein en vice-premier Zalm in 1999 een taart in het gezicht gegooid heeft, krijgt 40.000 euro subsidie om campagne tegen de Europese grondwet te voeren.

Het gaat om de stichting Vrijplaats Koppenhinksteeg, een krakersbolwerk uit Leiden, dat zijn aanvraag heeft ingediend namens de actiegroep Eurodusnie. Twee activisten van het antikapitalistische Eurodusnie-collectief waren bovendien betrokken bij het incident waarbij Pim Fortuyn in 2002 een stinkende taart in zijn gezicht gedrukt kreeg. De actiegroep ontstond in 1997 om autonome actievoerders die de Europese top in ons land wilden verstieren, onderdak te bieden in hun kraakpand.

VVD-Kamerlid Hans van Baalen is verbijsterd over de toekenning. "Dit is een klap in het gezicht van alle democratische instellingen die meedoen in de referendumcampagne, voor of tegen. Ik ken die club omdat ik het Leidse nieuws volg en er met de trein af en toe langskom. Het is een organisatie die geweld niet schuwt en op kosten van de belastingbetaler gratis onderdak in Leiden heeft. Ik ga ervan uit dat de referendumcommissie zich hier niet van bewust was en dat ze de toezegging ongedaan maakt. Wij geven toch ook geen geld aan de Hells Angels of voor een clubhuis voor Lonsdale-jongeren?" schampert de liberaal.

Zie verder De Telegraaf
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Nederland blijft naïef, en blijft erg slordig en nonchalant omgaan met gemeenschapsgeld.
Lucas88

Bericht door Lucas88 »

Doe mij maar een zalmtaartje!

On topic: Je hebt gelijk, Nederland gaat onzorgvuldig om met gemeenschapsgeld, dit is niet wat je noemt 'het neusje van de Zalm'. Eerder het topje van de ijsberg.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

an3sdej schreef:Nederland blijft naïef, en blijft erg slordig en nonchalant omgaan met gemeenschapsgeld.
Komt omdat het niet hun eigen geld is.
Plaats reactie