SGP

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Gerard
Bevlogen

SGP

Bericht door Gerard »

Bas van der Vlies in de stentor van Zaterdag 2 / Zondag 3 April.
Afbeelding
Mijn geloof grijpt diep in mijn leven, tot in mijn ziel. Van daaruit maak ik diverse keuzes. Zo heb ik bv nog steeds geen TV. Dan wordt altijd gedaan alsof ik wereld vreemd ben, maar ik kies liever zelf mijn informatie bronnen. Sommige programma’s vallen buiten ons godsdienstige kader, zijn gezagsondermijnend kwetsend of zelfs godslasterlijk. Je moet de verleiding niet te dicht op het lijf binden. Ik heb vroeger wel eens tegen een balletje getrapt maar ik ben nooit lid geweest van een sportvereniging. Het kantine leven , de sfeer rondom het veld daarin zagen mij ouders me liever niet verkeren . Datzelfde geldt voor mijn kinderen en kleinkinderen.
Onze kinderen hebben we nooit preventief laten inenten tegen polio, je moet niet vooruitlopen op de toekomst, je niet indekken tegen zijn beschikkingen.

In de tijd van de middelbare school
Ik heb me als puber nooit afgezet tegen mijn ouders. Niet dat ik als puber de gemakkelijkste was. Ik heb ook kattekwaad uitgehaald Ik ben ook wel eens de straat opgegaan om het zo maar te zeggen en dan kwam ik wel eens te laat thuis. Een paar keer heb ik zeer uitdrukkelijk iets tegen de zin van mijn ouders gedaan. Daar heb ik behoorlijk spijt van. Ik had appels geplukt uit de tuin van een ander. Ze waren nog zuur ook en ik heb ze in de sloot gekieperd. Buiten het werk als partijvoorzitter ben ik ouderling in de kerk werk ik in de tuin en heb een sluimerende postzegel verzameling.

Als de SGP een meerderheid zou hebben zou er natuurlijk veel veranderen in Nederland.
Verbod op arbortus, en euthanasie, bordeel verbod, eerbiediging van de zondagsrust om maar een paar voorbeelden te noemen. De huidige 12 koopzondagen zijn ons er 12 te veel. Het zwembad zal op zondag niet meer open zijn.

De SGP discrimineert geen vrouwen alleen zijn vrouwen volgens het heilige woord niet gelijk aan mannen maar wel gelijkwaardig. Andersdenkenden zouden niet meer ongelimiteerd hun gang kunnen gaan. Ze zullen tegen de grenzen aanlopen waar wij nu tegenaan lopen.
De SGP streeft geen theocratie na zoals Khomeiny die vestigde in Iran. Ten enemale niet. D66 heeft ooit gepleit voor een verbod op ons omdat wij geen scheiding van kerk en staat zouden voorstaan. Dat is een misvatting. In de visie van de reformatie zijn de taken van kerk en staat weliswaart niet te scheiden maar wel te onderscheiden. Ze hebben geen zeggenschap over elkaar. Wel zijn ze beide gehoorzaamheid schuldig aan god.
Natuurlijk vond ik het niet leuk toen mevrouw van der Laan pleitte voor een verbod op de SGP Dan denk je wel eens: “waar ben jij nu mee bezig? “ Maar het is goed dat opvattingen verschillen, dat scherpt de geest en ik houd van discussie.
Is de tweede kamer geen omgeving vol verleidingen ?
Ja, er lopen hier veel vrouwen rond. Maar wat diep in mijn gemoed staat is: “Wie een vrouw aankijkt om haar te begeren, pleegt al overspel” Maar ik loop niet met een blinddoek voor. Indien nodig kijk ik de andere kant op.
Als ik de kamer van een collega binnenloop waar de TV aanstaat, trek ik niet direct de deur dicht. Zo schuw ben ik niet.
Vloeken in dit huis (de tweede kamer) doet me wel zeer Ik spreek collega’s die dat doen er op aan.
Niet wereld vreemd?
Zo heb ik bv nog steeds geen TV

Ik heb vroeger wel eens tegen een balletje getrapt maar ik ben nooit lid geweest van een sportvereniging. Het kantine leven , de sfeer rondom het veld daarin zagen mij ouders me liever niet verkeren . Datzelfde geldt voor mijn kinderen en kleinkinderen.

Onze kinderen hebben we nooit preventief laten inenten tegen polio, je moet niet vooruitlopen op de toekomst, je niet indekken tegen zijn beschikkingen.

Ik heb ook kattekwaad uitgehaald Ik ben ook wel eens de straat opgegaan om het zo maar te zeggen en dan kwam ik wel eens te laat thuis

postzegel verzameling.

Kerk en staat zijn ze beide gehoorzaamheid schuldig aan god

“Wie een vrouw aankijkt om haar te begeren, pleegt al overspel” Maar ik loop niet met een blinddoek voor. Indien nodig kijk ik de andere kant op.
Niet Wereld vreemd? Hij is zelfs zo wereldvreemd dat hij volledig blind is geworden voor zijn omgeving en de wereld van vandaag. Hij leeft in een droomwereld waar alles nog paradijselijk is.
Ik ben ook wel eens de straat opgegaan om het zo maar te zeggen en dan kwam ik wel eens te laat thuis.
Foei toch Bassie, wat was je toch een schurkje. Dat zal God nooit vergeten, hopelijk wel je vergeven. Anders dreigt het eeuwige vagevuur.
Ik had appels geplukt uit de tuin van een ander. Ze waren nog zuur ook en ik heb ze in de sloot gekieperd.
Ja helaas, nu is het zeker dat je in de hel zult branden gij zondaar.
Buiten het werk als partijvoorzitter ben ik ouderling in de kerk werk ik in de tuin en heb een sluimerende postzegel verzameling.
Echt een man van de wereld dus.

Ik vind het onbegrijpelijk dat we in Nederland een politiek partij toestaan die streeft naar een godsdienst dictatuur. De SGP wil andersdenkenen hun religieuze wil opleggen. Het Nederland van deze partij is een totalitaire staat waarin de rol van de vrouw is uitgespeeld in het maatschappelijke verkeer. Haar rol is achter het aanrecht en de stofzuiger. De partij negeeert de grondwettelijk vastgelegde scheiding van kerk en staat en is daarom mijn inziens strafbaar. Deze partij wordt ondanks dat door de staat mede gefinanciëert. Een partij die zich ook nog eens afzet tegen de mensenrechten ?
Dat kunnen we toch niet tolereren. Ik ben heel erg benieuwd op welke gronden het verzoek van loesewies van der Laan om verbod van de SGP is afgeketst.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
skeptic
Erelid
Contacteer:

Re: SGP

Bericht door skeptic »

GH schreef: Ik vind het onbegrijpelijk dat we in Nederland een politiek partij toestaan die streeft naar een godsdienst dictatuur. .
Daar heb ik al zo lang op gehamerd, maar zonder resultaat
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Wat die dwaas zichzelf allemaal ontzegd moet hij helemaal zelf weten, dat is vrije keuze.
Hij vermeld dat hij andere bronnen van informatie gebruikt dan de televisie, ik wil niet weten welke bronnen dat zijn, maar ik kan wel een goede gok maken.

Wat deze geindoctrineerde idioot WIL is niets anders dan een dictatorschap, met een algeheel verbod op vrije keuze en vrije meningsuiting.
Bassie schreef:alleen zijn vrouwen volgens het heilige woord niet gelijk aan mannen maar wel gelijkwaardig. Andersdenkenden zouden niet meer ongelimiteerd hun gang kunnen gaan. Ze zullen tegen de grenzen aanlopen waar wij nu tegenaan lopen.
Als je zijn naam niet had genoemd en zijn foto niet had getoont zou het eerste zijn wat je had geroepen: "Weer zo'n fundamentalistische moslim".
Laatst gewijzigd door Erik op 25 apr 2005 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Ach, over de SGP zou ik me niet zo druk maken. De partij heeft denk ik wel afgedaan in Nederland. In mijn herhinnering hebben ze altijd al 3 zetels gehad, daarvoor kreeg ik het niet mee zeg maar. ;) Op naar de 0 zetels, en dat zonder taart in het gezicht. Het gaat vanzelf, tenzij er iets drastisch verandert in Nederland natuurlijk.

Maar ik ben wel benieuwd hoe de 'MDP', ofwel de "Moslim Democratische Partij" het gaat doen. Zelf verwacht ik daar ook niet al te veel van (mede omdat een dergelijk initiatief in Belgie eigenlijk best wel geflopt is; de AEL probeerde een politieke tak op te zetten maar ze kwamen geeneens over de kiesdrempel)
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Een klein tandeloos wolfje in wolfskleren is de SGP. Maar de achterlijke ideeen van deze partij kunnen wat mij betreft niet vaak genoeg besproken worden.
Het CDA en de ChristenUnie vind ik eigenlijk veel gevaarlijker. De onzin die Donner er pas geleden nog wilde doordrukken bijvoorbeeld. Dat zijn grote gevaarlijke wolven in schaapskleren.
En die moslimpartij baart ook wel wat zorgen bij mij. Laten we deze kritisch volgen.

ciao...
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

GH schreef:Ik ben heel erg benieuwd op welke gronden het verzoek van Loesewies van der Laan om verbod van de SGP is afgeketst.
Philip Tijsma van de D66 fractie zoekt voor mij na op welke gronden dit is gebeurd. Nog even geduld AUB.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Vandaag dan toch bericht echter een enorme tegenvaller.
Ik heb bij zowel Lousewies van der Laan als Boris Dittrich geïnformeerd naar voorstellen die zij gedaan zouden hebben ten aanzien van een verbod op de SGP. Geen van beiden hebben echter een dergelijk voorstel gedaan, dus ik denk dat een en ander op een misverstand berust. Wellicht hebben zij zich wel kritisch over de SGP uitgelaten en wordt daaraan door Van der Vlies gerefereerd; D66 staat bijvoorbeeld zeer kritisch tegenover het feit dat de SGP meent dat vrouwen geen politieke functies zouden moeten vervullen en bovendien geen lid van die partij zouden mogen worden.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende geïnformeerd heb.

Met vriendelijke groet,

Namens Lousewies van der Laan en Boris Dittrich,

Philip Tijsma
D66
Zijn er dan helemaal geen juridische gronden om deze discriminerende partij die zich op meer fronten niet aan de grondwet houd te verbieden. Wie heeft er juristen in de kennissenkring die me dat kunnen uitleggen ?? Of beter nog een poging willen wagen de SGP uit het politieke bestel te krijgen of hun partij programma te laten aanpassen.
Friedrich Nietzsche
Dobbelsteen

Bericht door Dobbelsteen »

GH schreef:Vandaag dan toch bericht echter een enorme tegenvaller.
Ik heb bij zowel Lousewies van der Laan als Boris Dittrich geïnformeerd naar voorstellen die zij gedaan zouden hebben ten aanzien van een verbod op de SGP. Geen van beiden hebben echter een dergelijk voorstel gedaan, dus ik denk dat een en ander op een misverstand berust. Wellicht hebben zij zich wel kritisch over de SGP uitgelaten en wordt daaraan door Van der Vlies gerefereerd; D66 staat bijvoorbeeld zeer kritisch tegenover het feit dat de SGP meent dat vrouwen geen politieke functies zouden moeten vervullen en bovendien geen lid van die partij zouden mogen worden.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende geïnformeerd heb.

Met vriendelijke groet,

Namens Lousewies van der Laan en Boris Dittrich,

Philip Tijsma
D66
Zijn er dan helemaal geen juridische gronden om deze discriminerende partij die zich op meer fronten niet aan de grondwet houd te verbieden. Wie heeft er juristen in de kennissenkring die me dat kunnen uitleggen ?? Of beter nog een poging willen wagen de SGP uit het politieke bestel te krijgen of hun partij programma te laten aanpassen.
WIm
Waarom zo'n partij verbieden? Ze blijven tenminste wel staan op hun principes en er is immers de hier zo goede vrijheid van meningsuiting. Ook voor de SGP dus
.
sjaakdaak
Forum fan

Bericht door sjaakdaak »

Ze ontnemen anderen die vrijheid, dat is reden genoeg om ze uit het politiek bestel te halen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

sjaakdaak schreef:Ze ontnemen anderen die vrijheid, dat is reden genoeg om ze uit het politiek bestel te halen.
+ Aanzetten tot haat en ongelijkheid valt niet onder de noemer vrije meningsuiting ( cfr smaad, laster en eerroof.)

ciao
Tomk80
Geregelde verschijning

Bericht door Tomk80 »

GH schreef:Niet wereld vreemd?
Zo heb ik bv nog steeds geen TV
Ik moet even protesteren tegen het noemen van geen TV onder het kopje "niet wereld vreemd?". Ik heb ook geen TV.
sjaakdaak
Forum fan

Bericht door sjaakdaak »

Dan ben je dus wereldvreemd. :)

Wat wel jammer is, is de argumentatie van Van der Vlies, die stelt dat hij zijn media liever zelf kiest. Volgens mij is een televisie ook een medium, en het zou hem zeker geen kwaad doen af en toe eens de mening van anderen te horen.
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

:D :D :D
Het zal niemand verbazen dat ik tegen de verbieding ben van de SGP. Zelfs in de reacties hier zijn een aantal verdraaiingen te vinden die er zo dicht boven op liggen dat het lachwekkend wordt. Ten eerste is het wel heel makkelijk om hier met gelijjkgestemden alle 'tegen argumenten' nog eens te bevestigen. Daarnaast zou er ook eens uitleg gevraagd kunnen worden wat er bedoeld wordt.
Zijn er dan helemaal geen juridische gronden om deze discriminerende partij die zich op meer fronten niet aan de grondwet houd te verbieden
Een betere zin zou zijn: Zijn er dan helemaal geen juridische gronden om deze partij te verbieden vanwege discriminatie en het schenden van de grondwet.
Daarmee voorkom je dat de zinal uitspreekt dat het een vaststaand feit is (juridisch) dat is namelijk niet zo. De geloofwaardigheid wordt ondermijnd wanneer je juridisch al een vooringenomen standpunt inneemt.
Het CDA en de ChristenUnie vind ik eigenlijk veel gevaarlijker
Nou, ik lig ook wakker 's nachts. Wanneer je discuseert met deze lui zul je erachter komen dat ze hele goede ideen hebben, hele gefundeerde visie op de maatschappij hebben en zelfkritisch zijn. Dat je het niet met ze eens bent, dat kan ikme voorstellen. Gevaarlijk is in mijn ogen belachelijk. In Noord-Korea en Iran (iets minder, maar toch) daar heerst gevaar als je een 'andere mening' er op na houdt.
Een klein tandeloos wolfje in wolfskleren is de SGP
Dat zijn grote gevaarlijke wolven in schaapskleren
Het CDA is groot. CU is slechts 1 zetel groter dan de SGP. Ze heten dan ook: de kleine christelijke partijen.
Daarnaast: een wolf in schaapskleren is iemand die zich anders (innemend) voordoet om vervolgens zijn ware aard te laten zien (bedriegen). De CU, SGP en CDA zeggen allemaal waar ze voor staan.

Op naar de 0 zetels, en dat zonder taart in het gezicht. Het gaat vanzelf, tenzij er iets drastisch verandert in Nederland natuurlijk.
Ik hoop van niet, maar dat is wel duidelijk. Ik denk dat er juist iets dramatisch moet veranderen voordat er 0 zetels voor de SGP komen. De jeugd is erg actief en staan veranderingen voor binnen de partij. Daarnaast is de achterban van deze partij de meest trouwe en loyale van Nederland.
Wat deze geindoctrineerde idioot WIL is niets anders dan een dictatorschap, met een algeheel verbod op vrije keuze en vrije meningsuiting
Wanneer je theocratie dictatorschap noemt dan kan ik het ermee eeens zijn. Jammer is alleen dat bij dictatorschap een negatieve klank weergalmt, die in hierbij (in mijn ogen) niet terecht is. Een algeheel verbod op vrije keuze en vrije meningsuiting is belachelijk.
Niet Wereld vreemd? Hij is zelfs zo wereldvreemd dat hij volledig blind is geworden voor zijn omgeving en de wereld van vandaag. Hij leeft in een droomwereld waar alles nog paradijselijk is
Hij zal waarschijnlijk anders tegen zaken aankijken dan jij, maar dat wil niet zeggen dat hij niet een heel breed gezichtsveld heeft vanwege zijn werk in de 2e kamer. Hij wordt alom geprezen voor zijn politieke capaciteiten en argumentatie (zelfs als andere het er niet mee eens zijn).
Echt een man van de wereld dus
Stukje bijbelkunde: In deze wereld, niet van deze wereld.
De partij negeeert de grondwettelijk vastgelegde scheiding van kerk en staat
De definitie van kerk en staat die ik hanteer is: De verbreking van de MACHT van de kerk OP de politiek (regering). Deze macht is gebroken en terecht. Echter iedereen heeft het RECHT om zich te vergaderen met gelijkgestemden. En een politieke partij op te richten. (idd als deze maar aan de wet voldoet. En zoals eerder: dan doen ze vooralsnog.) De politieke partijen die zich baseren op de bijbel schenden de scheiding van kerk en staat niet. Ze doen mee aan het democratisch proces.

Ik ben het niet eens met het vrouwen standpunt van de SGP. Ik stem CU. Ik speel een beetje de advocaat van de duivel omdat de reacties hier eenzijdig en van gelijkgestemden zijn, waardoor nuance en tegenspraak niet aangebracht wordt. Een ingredient voor extremisme.
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
Tomk80
Geregelde verschijning

Bericht door Tomk80 »

sjaakdaak schreef:Dan ben je dus wereldvreemd. :)

Wat wel jammer is, is de argumentatie van Van der Vlies, die stelt dat hij zijn media liever zelf kiest. Volgens mij is een televisie ook een medium, en het zou hem zeker geen kwaad doen af en toe eens de mening van anderen te horen.
Ik geloof niet dat hij die niet hoort. Dat lijkt me een nogal stugge suggestie gezien zijn werk in de tweede kamer. Bovendien is de televisie naar mijn mening nou niet echt het medium waar je op een fatsoenlijke manier de mening van anderen hoort. Je hoort voornamelijk de soundbites, en die doen vaak geen recht aan de echte mening van die persoon. Wat dat betreft is de krant gecombineerd met opinie-magazines nog altijd een beter medium dan de televisie. Persoonlijk vind ik de televisie in het algemeen een redelijk nutteloos medium als het gaat om het geconfronteerd worden met andermans mening.
sjaakdaak
Forum fan

Bericht door sjaakdaak »

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Zonder kranten en opiniemagazines zou je zeker het nodige missen, maar ook de televisie kent zijn positieve kanten. Op televisie heb je ook actualiteiten- en opinieprogramma's, en daarin hoor je zeker niet slechts sound bites.
Overigens kan het wel eens verhelderend zijn, zeker voor een politicus, om gewoon beelden van een oorlog te zien. Of, in dit geval, beelden van executies op grond van religieuze opvattingen, iets waar SGP zich sterk voor maakt.
Plaats reactie