Niet wereld vreemd?Mijn geloof grijpt diep in mijn leven, tot in mijn ziel. Van daaruit maak ik diverse keuzes. Zo heb ik bv nog steeds geen TV. Dan wordt altijd gedaan alsof ik wereld vreemd ben, maar ik kies liever zelf mijn informatie bronnen. Sommige programma’s vallen buiten ons godsdienstige kader, zijn gezagsondermijnend kwetsend of zelfs godslasterlijk. Je moet de verleiding niet te dicht op het lijf binden. Ik heb vroeger wel eens tegen een balletje getrapt maar ik ben nooit lid geweest van een sportvereniging. Het kantine leven , de sfeer rondom het veld daarin zagen mij ouders me liever niet verkeren . Datzelfde geldt voor mijn kinderen en kleinkinderen.
Onze kinderen hebben we nooit preventief laten inenten tegen polio, je moet niet vooruitlopen op de toekomst, je niet indekken tegen zijn beschikkingen.
In de tijd van de middelbare school
Ik heb me als puber nooit afgezet tegen mijn ouders. Niet dat ik als puber de gemakkelijkste was. Ik heb ook kattekwaad uitgehaald Ik ben ook wel eens de straat opgegaan om het zo maar te zeggen en dan kwam ik wel eens te laat thuis. Een paar keer heb ik zeer uitdrukkelijk iets tegen de zin van mijn ouders gedaan. Daar heb ik behoorlijk spijt van. Ik had appels geplukt uit de tuin van een ander. Ze waren nog zuur ook en ik heb ze in de sloot gekieperd. Buiten het werk als partijvoorzitter ben ik ouderling in de kerk werk ik in de tuin en heb een sluimerende postzegel verzameling.
Als de SGP een meerderheid zou hebben zou er natuurlijk veel veranderen in Nederland.
Verbod op arbortus, en euthanasie, bordeel verbod, eerbiediging van de zondagsrust om maar een paar voorbeelden te noemen. De huidige 12 koopzondagen zijn ons er 12 te veel. Het zwembad zal op zondag niet meer open zijn.
De SGP discrimineert geen vrouwen alleen zijn vrouwen volgens het heilige woord niet gelijk aan mannen maar wel gelijkwaardig. Andersdenkenden zouden niet meer ongelimiteerd hun gang kunnen gaan. Ze zullen tegen de grenzen aanlopen waar wij nu tegenaan lopen.
De SGP streeft geen theocratie na zoals Khomeiny die vestigde in Iran. Ten enemale niet. D66 heeft ooit gepleit voor een verbod op ons omdat wij geen scheiding van kerk en staat zouden voorstaan. Dat is een misvatting. In de visie van de reformatie zijn de taken van kerk en staat weliswaart niet te scheiden maar wel te onderscheiden. Ze hebben geen zeggenschap over elkaar. Wel zijn ze beide gehoorzaamheid schuldig aan god.
Natuurlijk vond ik het niet leuk toen mevrouw van der Laan pleitte voor een verbod op de SGP Dan denk je wel eens: “waar ben jij nu mee bezig? “ Maar het is goed dat opvattingen verschillen, dat scherpt de geest en ik houd van discussie.
Is de tweede kamer geen omgeving vol verleidingen ?
Ja, er lopen hier veel vrouwen rond. Maar wat diep in mijn gemoed staat is: “Wie een vrouw aankijkt om haar te begeren, pleegt al overspel” Maar ik loop niet met een blinddoek voor. Indien nodig kijk ik de andere kant op.
Als ik de kamer van een collega binnenloop waar de TV aanstaat, trek ik niet direct de deur dicht. Zo schuw ben ik niet.
Vloeken in dit huis (de tweede kamer) doet me wel zeer Ik spreek collega’s die dat doen er op aan.
Niet Wereld vreemd? Hij is zelfs zo wereldvreemd dat hij volledig blind is geworden voor zijn omgeving en de wereld van vandaag. Hij leeft in een droomwereld waar alles nog paradijselijk is.Zo heb ik bv nog steeds geen TV
Ik heb vroeger wel eens tegen een balletje getrapt maar ik ben nooit lid geweest van een sportvereniging. Het kantine leven , de sfeer rondom het veld daarin zagen mij ouders me liever niet verkeren . Datzelfde geldt voor mijn kinderen en kleinkinderen.
Onze kinderen hebben we nooit preventief laten inenten tegen polio, je moet niet vooruitlopen op de toekomst, je niet indekken tegen zijn beschikkingen.
Ik heb ook kattekwaad uitgehaald Ik ben ook wel eens de straat opgegaan om het zo maar te zeggen en dan kwam ik wel eens te laat thuis
postzegel verzameling.
Kerk en staat zijn ze beide gehoorzaamheid schuldig aan god
“Wie een vrouw aankijkt om haar te begeren, pleegt al overspel” Maar ik loop niet met een blinddoek voor. Indien nodig kijk ik de andere kant op.
Foei toch Bassie, wat was je toch een schurkje. Dat zal God nooit vergeten, hopelijk wel je vergeven. Anders dreigt het eeuwige vagevuur.Ik ben ook wel eens de straat opgegaan om het zo maar te zeggen en dan kwam ik wel eens te laat thuis.
Ja helaas, nu is het zeker dat je in de hel zult branden gij zondaar.Ik had appels geplukt uit de tuin van een ander. Ze waren nog zuur ook en ik heb ze in de sloot gekieperd.
Echt een man van de wereld dus.Buiten het werk als partijvoorzitter ben ik ouderling in de kerk werk ik in de tuin en heb een sluimerende postzegel verzameling.
Ik vind het onbegrijpelijk dat we in Nederland een politiek partij toestaan die streeft naar een godsdienst dictatuur. De SGP wil andersdenkenen hun religieuze wil opleggen. Het Nederland van deze partij is een totalitaire staat waarin de rol van de vrouw is uitgespeeld in het maatschappelijke verkeer. Haar rol is achter het aanrecht en de stofzuiger. De partij negeeert de grondwettelijk vastgelegde scheiding van kerk en staat en is daarom mijn inziens strafbaar. Deze partij wordt ondanks dat door de staat mede gefinanciëert. Een partij die zich ook nog eens afzet tegen de mensenrechten ?
Dat kunnen we toch niet tolereren. Ik ben heel erg benieuwd op welke gronden het verzoek van loesewies van der Laan om verbod van de SGP is afgeketst.