Toch maar even iedereen een handje geven.

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Toch maar even iedereen een handje geven.

Bericht door Erik »

Hee hallo allemaal, mijn naam is Erik, programmeur, ben 38 jaar, getrouwd, en ben overtuigd atheïst.
Als hobby zoek ik graag met mijn metaaldetector.
Ik ben hier via het nadarwinforum binnengerold, eens door de topics heen gesnuffeld, en ik voelde me meteen thuis.
Verder een vrijdenker in hart en nieren.
Er wordt hier soms op hoog niveau gediscussieerd dus ik hoop dat ik dat een beetje bij kan houden.
Sta open voor alle soorten antwoorden in een discussie, behalve die in de vorm van bijbelcitaten komen, daar heb ik vreselijke hekel aan.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Gerard
Bevlogen

Re: Toch maar even iedereen een handje geven.

Bericht door Gerard »

Erik schreef:Hee hallo allemaal, mijn naam is Erik, programmeur, ben 38 jaar, getrouwd, en ben overtuigd atheïst.
Als hobby zoek ik graag met mijn metaaldetector.
Ik ben hier via het nadarwinforum binnengerold, eens door de topics heen gesnuffeld, en ik voelde me meteen thuis.
Verder een vrijdenker in hart en nieren.
Er wordt hier soms op hoog niveau gediscussieerd dus ik hoop dat ik dat een beetje bij kan houden.
Sta open voor alle soorten antwoorden in een discussie, behalve die in de vorm van bijbelcitaten komen, daar heb ik vreselijke hekel aan.
Als overtuigd atheïst zal ik jouw uitgestoken hand niet weigeren zoals imaams wel eens pogen te doen. Maar ja we zijn dan ook van gelijk geslacht en ook nog eens van de zelfde overtuiging. Anyway ik heet je welkom alhoewel ik je natuurlijk al ken van je 51 postings. Natuurlijk niet allemaal gelezen maar ik ben je regelmatig tegen gekomen.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
skeptic
Erelid
Contacteer:

Re: Toch maar even iedereen een handje geven.

Bericht door skeptic »

Erik schreef:Hee hallo allemaal, mijn naam is Erik, programmeur, ben 38 jaar, getrouwd, en ben overtuigd atheïst.
Hallo Erik, ben toch wel iets ouder, programeer wel eens wat als hobby, maar ook overtuigd atheïst en starter van deze site, die ik gelukkig niet zelf vol hoef te schrijven, dat is in hoofdzaak gedaan door Devious en enkele anderen. 8)
Erik schreef: Verder een vrijdenker in hart en nieren.
Geeft een goed gevoel. :)
Erik schreef: Er wordt hier soms op hoog niveau gediscussieerd dus ik hoop dat ik dat een beetje bij kan houden.
Voor mij ook niet altijd even gemakkelijk. :oops:
Erik schreef: Sta open voor alle soorten antwoorden in een discussie, behalve die in de vorm van bijbelcitaten komen, daar heb ik vreselijke hekel aan.

Daar heb ik geen problemen mee, er zijn altijd wel weer teksten om er tegenaan te gooien. :wink:
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
pieps
Forum fan

hoi Erik

Bericht door pieps »

Hoi Erik , welkom ... overtuigd Athëist , is dat ook een soort van geloof ?

groetjes Pieps
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Nee, het is een overtuiging!
Zoals ik ervan overtuigd ben dat de paashaas niet bestaat.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Hi Erik. Je bent hier inmiddels al een veelgeziene gast. Welkom hier...

Groet..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Dank Devious, ik vermaak me en leer veel.

Plaats reactie