technisch vraagje
Moderator: Moderators
-
appelfflap
- Banned
technisch vraagje
Heren
de pictogrammen op mijn bureaublaf verspringen als vlooien nadat ik het scherm dichtklap,
Het heeft niets met de automatische uitlijning of het raster te maken. wat zouden de oorzaken kunnen zijn?
ik heb een Dell laptop en windows Xp
bedankt
de pictogrammen op mijn bureaublaf verspringen als vlooien nadat ik het scherm dichtklap,
Het heeft niets met de automatische uitlijning of het raster te maken. wat zouden de oorzaken kunnen zijn?
ik heb een Dell laptop en windows Xp
bedankt
-
appelfflap
- Banned
het is spontaan begonnen (afgelopen week),Fenomeen schreef:Meer info graag!
Spontaan begonnen?
Verspringen hoe?
Allemaal naar een kant, netjes geordend?
als ik het scherm dichtklap en open zijn alle pictogrammen van plaats verandert en mooi gesorteerd aan de linkse kant.
automatisch uitlijnen staat uitgeschakeld want dat was mijn eerste gedachte.
heb al rondgesurft zonder enig succes. hoe het bij Linux moet weet ik ondertussen maar dat helpt mij natuurlijk niet echt
Da's altijd vervelend.appelfflap schreef: het is spontaan begonnen
Het lijkt wel alsof ie van resolutie verandert.als ik het scherm dichtklap en open zijn alle pictogrammen van plaats verandert en mooi gesorteerd aan de linkse kant.
Geen idee wat het is, en hoe je het op kunt lossen.
Misschien kun je het dmv Iconoid omzeilen?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
-
Krautsjo
Hoe had je het voordat dit vlo-gedrag begon ?En wat heb je allemaal verandert ?En heb je ook het idee dat de computer trager is geworden ? Het kan namelijk ook duiden op een Trojaans paard ,niet alle anti-antivirusprogramma's zijn even accuraat in het signaleren en verwijderen van spy-en malware.http://www.malwarebytes.org en http://beam.to/spybotsd hebben goede programmatuur om je van de meest irritante en lastige af helpen ,het kan sowieso niet veel kwaad om je computer om de zoveel tijd eens grondig te inspecteren.
-
siger
Ik geef de voorkeur aan volgende setting:
Start -> configuratiescherm -> energiebeheer -> geavanceerd -> energieknoppen.
Kies daar voor "geen actie ondernemen" bij het sluiten van het scherm.
Als er dan toch nog wat gebeurt als je je scherm dichtklapt, zit je met een hardware probleem (een van de soepele geleidertjes die je klavier verbinden met je scherm is mogelijk gebroken).
Start -> configuratiescherm -> energiebeheer -> geavanceerd -> energieknoppen.
Kies daar voor "geen actie ondernemen" bij het sluiten van het scherm.
Als er dan toch nog wat gebeurt als je je scherm dichtklapt, zit je met een hardware probleem (een van de soepele geleidertjes die je klavier verbinden met je scherm is mogelijk gebroken).
-
appelfflap
- Banned
Het zou je onmiddellijk opvallen als de resolutie veranderd is en daar hoor ik je niet over.appelfflap schreef: wat als het de resolutie is zoals Fenomeen suggereert?
hoe kan ik dit testen en herstellen?
Het zou ook vreemd zijn dat een laptop na het dichtklappen verandert van resolutie.
Ik zei dit omdat Win nadat ie van resolutie is veranderd de positie van de icons niet onthoudt.
Misschien toch een los contactje?
Maar over andere klachten rond het beeldscherm zoals (even) zwart worden schrijf je ook niet.
Wat gebeurt er als je het vinkje aanzet bij "uitlijnen op raster"?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
-
appelfflap
- Banned
in hoever zijn de kleinste resolutieverandering met het blote oog zichtbaar? zwart worden is niet aan de orde.Fenomeen schreef: Het zou je onmiddellijk opvallen als de resolutie veranderd is en daar hoor ik je niet over.
Erik
of ik het nu uit- of aanzet doet er niet toe.
als ik het aanvink zijn alle icoontjes mooi links gesorteerd maar na dicht- en openklappen verandert hun positie.
Vanavond laptop volledig herinstalleren en eens kijken wat het geeft
- collegavanerik
- Superposter
ik had vanochtend hetzelfde probleem (dell onder xp): na opstarten was de schermresolutie gewijzigd en stonden alle icoontjes in een andere volgorde op mijn bureaublad.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
OMG Het is besmettelijk!collegavanerik schreef:ik had vanochtend hetzelfde probleem (dell onder xp): na opstarten was de schermresolutie gewijzigd en stonden alle icoontjes in een andere volgorde op mijn bureaublad.
Het is vast een vloek...