Je boft maar in de Biblebelt
Moderator: Moderators
Je boft maar in de Biblebelt
http://www.nu.nl/news/1533260/10/Bofepi ... ebelt.html
Alweer een inentingsprobleem bij de reli-fundi's. De vorige waren in 1992 in Streefkerk (Alblasserwaard) en in 1978 op de Veluwe. Ben benieuwd hoe partijen als de CU en SGP reageren.
Alweer een inentingsprobleem bij de reli-fundi's. De vorige waren in 1992 in Streefkerk (Alblasserwaard) en in 1978 op de Veluwe. Ben benieuwd hoe partijen als de CU en SGP reageren.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
Ik vind dat zo'n vreemde on ongezonde houding, ik ben benieuwd of ze hun kinderen ook weigeren te leren dat ze bij het oversteken eerst moeten controleren of het veilig is. Dat zou wel die logica volgen, god bepaald immers of het kind een dodelijk ongeluk krijgt of niet. Deze mensen moeten nodig integreren.wikipedia schreef:In de "bijbelgordel" is het percentage tegen ziekten gevaccineerde kinderen het laagste. In Nederland is niemand wettelijk verplicht zichzelf of zijn of haar kind te laten vaccineren. Vrijwel alle ouders laten het echter wel doen. In de "bijbelgordel" is dit percentage lager. Volgens schattingen van het RIVM is circa 30% van de bevindelijk gereformeerden niet gevaccineerd. Op godsdienstige gronden willen sommigen onder de bevindelijk-gereformeerden het doormaken van een ziekte door God laten bepalen en vinden zij een menselijke ingreep om dit te voorkomen niet juist. "God brenge over mij uit wat Hij over mij bescheiden heeft", is daarbij het motief.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
- collegavanerik
- Superposter
Re: Je boft maar in de Biblebelt
logischHerman2 schreef:http://www.nu.nl/news/1533260/10/Bofepi ... ebelt.html
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=1449

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Nou ja, als God wil dat bevindelijk gereformeerde jongetjes de bof krijgen, waar de kans op onvruchtbaarheid optreedt, is God het er kennelijk ook mee eens dat deze jongetjes, als hen onvruchtbaarheid door de bof treft, zich niet voortplanten. Dus misschien krijjgt God een beetje genoeg van zijn al te vrome volgelingen en laat hij ze op deze manier uitsterven.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Joehoe,
Ik hoor bij de gelukkigen die de zegeningen van kinkhoest heeft mogen meemaken. Ik heb 9 weken mijn longen uit lopen hoesten met dank aan de bijbel. Ja Ja, ik ben om religieuze redenen niet ingeent, totdat er weer eens polio uitbrak op de biblebelt en mijn moeder (die naast haar huishouden van 14 kinderen niet perse zin had om een half dozijn rolstoeltjes voort te duwen) mij en een paar broers en zussen stiekum heeft laten inenten.
Ik denk dat het tijd word om dit soort religieuze achterlijkheid uit te bannen en inenting van kinderen verplicht te stellen. En dit zeg ik terwijl ik bij de catagorie hoor die ziek is geworden van iedere inenting die ik kreeg....
Ik hoor bij de gelukkigen die de zegeningen van kinkhoest heeft mogen meemaken. Ik heb 9 weken mijn longen uit lopen hoesten met dank aan de bijbel. Ja Ja, ik ben om religieuze redenen niet ingeent, totdat er weer eens polio uitbrak op de biblebelt en mijn moeder (die naast haar huishouden van 14 kinderen niet perse zin had om een half dozijn rolstoeltjes voort te duwen) mij en een paar broers en zussen stiekum heeft laten inenten.
Ik denk dat het tijd word om dit soort religieuze achterlijkheid uit te bannen en inenting van kinderen verplicht te stellen. En dit zeg ik terwijl ik bij de catagorie hoor die ziek is geworden van iedere inenting die ik kreeg....
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Precies! En als men niet wil dan mag de bijbel geciteert worden over de "plaats" van de overheid volgens God zelf.Marinus schreef:Ik denk dat het tijd word om dit soort religieuze achterlijkheid uit te bannen en inenting van kinderen verplicht te stellen.
1 Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd. 2 Alzo dat die zich tegen de macht stelt, de ordinantie van God wederstaat; en die ze wederstaan, zullen over zichzelven een oordeel halen. 3 Want de oversten zijn niet tot een vreze den goeden werken, maar den kwaden. Wilt gij nu de macht niet vrezen, doe het goede, en gij zult lof van haar hebben; 4 Want zij is Gods dienares, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet, zo vrees; want zij draagt het zwaard niet te vergeefs; want zij is Gods dienares, een wreekster tot straf dengene, die kwaad doet. 5 Daarom is het nodig onderworpen te zijn, niet alleen om der straffe, maar ook om des gewetens wil.(Romeinen 13)
God werkt helaas met een té wijdmazig net!Kitty schreef:Nou ja, als God wil dat bevindelijk gereformeerde jongetjes de bof krijgen, waar de kans op onvruchtbaarheid optreedt, is God het er kennelijk ook mee eens dat deze jongetjes, als hen onvruchtbaarheid door de bof treft, zich niet voortplanten. Dus misschien krijjgt God een beetje genoeg van zijn al te vrome volgelingen en laat hij ze op deze manier uitsterven.

Nou, dan werkte god zijn voorzienigheid niet al te goed. Ik heb ook de bof gehad. Sterker nog, ik heb het hele rijtje onnodige ziektes behalve de ernstige afgewerkt. Gek genoeg heb ik wel een paar keer een tetanusspuit gehad na verwondingen en zo. Zo lang het geen inenting werd genoemt was het blijkbaar niet zo'erg.Kitty schreef:Nou ja, als God wil dat bevindelijk gereformeerde jongetjes de bof krijgen, waar de kans op onvruchtbaarheid optreedt, is God het er kennelijk ook mee eens dat deze jongetjes, als hen onvruchtbaarheid door de bof treft, zich niet voortplanten. Dus misschien krijjgt God een beetje genoeg van zijn al te vrome volgelingen en laat hij ze op deze manier uitsterven.
Maar ik ben er erg voor om ouders tijdelijk uit de ouderlijke macht te zetten als ze niet zelfstandig hun kinderen inenten. de grefo's zullen hun kinderen toch niet na afloop verstoten.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Marinus, je weet toch ook niet of je nog in staat bent je voort te planten? Of Gods voorzienigheid in deze gewerkt heeft kun je dus niet weten 8)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Dat klopt: God denkt wel degelijk na blijkbaar. Hij wist dat ik nooit het juiste gaatje zou vinden en daarom heeft hij maar de virale sloopkogel door de minimarinusfabriek gehaald. Ik weet niet of ik werkelijk onvruchtbaar ben, maar als iemand daar niet mee zou zitten ben ik het wel. Ik ben dol op kinderen hoor, maar vooral ook als ze na een tijdje weer opbokken. geen 18-jaren-plannen in mijn huis.Kitty schreef:Marinus, je weet toch ook niet of je nog in staat bent je voort te planten? Of Gods voorzienigheid in deze gewerkt heeft kun je dus niet weten 8)
-
- Ervaren pen
Als je je niet mag laten inenten, dan mag je je ook niet laten behandelen tegen andere ziekten. God beslist of je blijft leven of niet (of onvruchtbaar word). Zo hypocriet om je niet te laten ineten maar wel een antibiotica kuurtje te nemen.
Exodus 12
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Idd, en daar naast:Atheist_1984 schreef:Als je je niet mag laten inenten, dan mag je je ook niet laten behandelen tegen andere ziekten. God beslist of je blijft leven of niet (of onvruchtbaar word). Zo hypocriet om je niet te laten ineten maar wel een antibiotica kuurtje te nemen.
-niet meer je kinderen leren dat ze uit moeten kijken als ze oversteken
-autogordels, brommerhelmen en motorpakken zijn evenals airbags werktuigen van satan
-parachutes? Blasfemie!!!
-ziekenhuizen? wat een onderschatting van god...
-ademen? hoe durf je in te grijpen in gods voorzienigheid!!!
Mag niet vaccineren wel onder godsdienstvrijheid vallen?
Mag je met een beroep op godsdienst vrijheid kinderen en anderen in gevaar brengen?
Afshin Ellian vindt van niet. En ik ben het met hem eens.
Hoever mag godsdienstvrijheid gaan? Mag je ziektes veroorzaken en de algemene volksgezondheid in gevaar brengen met een beroep op je religie? Polio, mazelen en ook de bof zijn gevaarlijke ziektes. Als je je kinderen niet laat inenten breng je daarmee je omgeving en uiteraard je kinderen in gevaar. Het zou goed zijn grenzen te stellen aan dit soort praktijken.
Ellian stelt: geloof is vrij maar dit mag niet ten kosten gaan van leven. Leven is belangrijker dan geloof.
Lees hier het volledige artikel.
Afshin Ellian vindt van niet. En ik ben het met hem eens.
Hoever mag godsdienstvrijheid gaan? Mag je ziektes veroorzaken en de algemene volksgezondheid in gevaar brengen met een beroep op je religie? Polio, mazelen en ook de bof zijn gevaarlijke ziektes. Als je je kinderen niet laat inenten breng je daarmee je omgeving en uiteraard je kinderen in gevaar. Het zou goed zijn grenzen te stellen aan dit soort praktijken.
Ellian stelt: geloof is vrij maar dit mag niet ten kosten gaan van leven. Leven is belangrijker dan geloof.
Lees hier het volledige artikel.
Er zijn wel meer merkwaardige behandelmethoden gebaseerd op levensbeschouwingen.
Antroposofen bijv. denken dat een ziekte ook een schoonmakingsproces is en daarom nuttig en dat je die niet uit de weg moet gaan. En reïncarnisten geloven soms in ziekte als gevolg van persoonlijk karma waarbij je het nut van een lijdensweg moet inzien.
Dat alles mag hen er niet van weerhouden hun kinderen, die nog geen eigen keuze mogen of kunnen hebben, te laten inenten.
Antroposofen bijv. denken dat een ziekte ook een schoonmakingsproces is en daarom nuttig en dat je die niet uit de weg moet gaan. En reïncarnisten geloven soms in ziekte als gevolg van persoonlijk karma waarbij je het nut van een lijdensweg moet inzien.
Dat alles mag hen er niet van weerhouden hun kinderen, die nog geen eigen keuze mogen of kunnen hebben, te laten inenten.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.