ff voorstellen
Moderator: Moderators
- Confused
- Geregelde verschijning
ff voorstellen
Hallo allemaal. Ik ben een jongen van 18 jaar die, na altijd te zijn opgevoed in een streng christelijke omgeving, zit met enorm veel vragen over de waarheid/zin van zijn geloof. Ik hoop dat ik op dit forum jullie denkbeelden leer kennen en ervan mag leren, om vervolgens voor mijzelf vanuit een zo neutraal mogelijk punt te kunnen bepalen wat ik nu geloof en wat niet.

To say, in answer to any question, “some incomprehensible being
did some inconceivable thing in some unfathomable manner for unknowable purposes,” cannot be
considered any sort of rational answer.(Stefan Molyneux, Freedomain Radio)

did some inconceivable thing in some unfathomable manner for unknowable purposes,” cannot be
Welkom, beste manier om erachter te komen wat hier gevonden wordt, is mee te doen met discussieren.

"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
- Confused
- Geregelde verschijning
Dat weet ik Sararje, dat ben ik dan ook van plan.Sararje schreef:Welkom, beste manier om erachter te komen wat hier gevonden wordt, is mee te doen met discussieren.
 Ik heb nog nooit meegedaan aan forumdiscussies maar ik hoop dat ik snel de ins en outs ervan leer kennen.
 Ik heb nog nooit meegedaan aan forumdiscussies maar ik hoop dat ik snel de ins en outs ervan leer kennen.To say, in answer to any question, “some incomprehensible being

Goed te weten, misschien handig om even neer te zetten waarom je twijfelt, waarover je twifjelt, wat je nu vindt, wat je ouderlijke religie is (gezien je woonplaats Rijssen vermoed ik ergens in de rechterhelft van de Gereformeerde hoek). Er zijn meer voormalig gelovigen hier op dit forum van jouw leeftijd. Het is een wkestie van leren argumenteren, leren nadenken etc. Zie maar waar het schip strandt, maar iig ben je nu al aan het nadenken en hebt daarmee de ankerketting al opgehaald, vaar eens de zee op...

Laatst gewijzigd door Sararje op 09 apr 2008 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen

- Confused
- Geregelde verschijning
Bedankt voor het advies. Ik ga denk ik ff de tijd nemen om zo duidelijk mogelijk mijn vragen neer te zetten. Ik kom hier binnenkort nog wel op terug.Sararje schreef:Goed te weten, misschien handig om even neer te zetten waarom je twijfelt, waarover je twifjelt, wat je nu vindt, wat je ouderlijke religie is (gezien je woonplaats Rijssen vermoed ik ergens in de rechterhelft van de Gereformeerde hoek). Er zijn meer voormalig gelovigen hier op dit forum van jouw leeftijd. Het is een wkestie van leren argumenteren, leren nadenken etc. Zie maar waar het schip strandt, maar iig ben je nu al aan het nadenken en hebt daarmee de ankerketting al opgehaald, vaar eens de zee op...
To say, in answer to any question, “some incomprehensible being

@Confused: Van harte welkom.  

Ik wil je even waarschuwen: een wankelend geloof blijft hier niet staan. Op zich is dat goed, want je leert echte vrijheid kennen (zeg ik uit ervaring). De waarschuwing ligt vooral in het feit dat het enorm je leven overhoop kan gooien en in het begin erg lastig kan zijn (ook uit eigen ervaring).
Vind je dat waarheid boven alles moet staan, ook boven angst, dan wens ik je nog een fijne tijd hier. Discussieer lekker mee, zoek eens wat oude topics op (vooral in het subforum Christendom/Judaïsme). Sta voor alles open, bekijk alles kritisch. Een van de weinige nuttige zinnen in de bijbel (enigszins uit de context gehaald): Onderzoek alles en behoud het goede.

Ik wil je even waarschuwen: een wankelend geloof blijft hier niet staan. Op zich is dat goed, want je leert echte vrijheid kennen (zeg ik uit ervaring). De waarschuwing ligt vooral in het feit dat het enorm je leven overhoop kan gooien en in het begin erg lastig kan zijn (ook uit eigen ervaring).
Vind je dat waarheid boven alles moet staan, ook boven angst, dan wens ik je nog een fijne tijd hier. Discussieer lekker mee, zoek eens wat oude topics op (vooral in het subforum Christendom/Judaïsme). Sta voor alles open, bekijk alles kritisch. Een van de weinige nuttige zinnen in de bijbel (enigszins uit de context gehaald): Onderzoek alles en behoud het goede.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black

Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Wees welkom.
Neem de raad van Apologetus ter harte! Realiseer je dat hier voornamelijk atheisten rondlopen, waardoor sommige zaken eenzijdig worden belicht. Een topic als 'waarom is de Bijbel een cool boek' zul je niet zo snel tegenkomen.

Neem de raad van Apologetus ter harte! Realiseer je dat hier voornamelijk atheisten rondlopen, waardoor sommige zaken eenzijdig worden belicht. Een topic als 'waarom is de Bijbel een cool boek' zul je niet zo snel tegenkomen.
DE WAARHEID kan niet weerlegd worden
There is none so blind as they that won't see. (Jonathan Swift)

There is none so blind as they that won't see. (Jonathan Swift)
Correcte analyse, maar je zult hier ook aantreffen waarom de leden de bijbel geen cool boek vinden over het algemeen. Dat lijkt me voor de beeldvorming een heel gezonde afwisseling.

- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer: