ik moet morgen naar het ziekenhuis

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

molleboon
Ervaren pen

ik moet morgen naar het ziekenhuis

Bericht door molleboon »

Ja, ik begin langzamerhand wat angstiger te worden.

Ik heb een ernstige vernauwing van mijn ruggemergkanaal, en wordt woensdag geopereerd.

Er moet een reeds eerder aangebrachte plaat na nekhernia (die over drie wervels ligt) verwijderd worden daar er twee schroeven gebroken zijn.
Daarna moet er een stuk ost (bot) uit mijn bekkenbeen gehaald worden. Dan wordt van vier nekwervels de wervelboog afgefrased (waar de ongewenste botaangroei zit, aan de binnenzijde), en daarna worden vier reepjes bot uit het bekken tegen het ruggemerg aangeplakt op plaatsen waar de wervelboog verwijderd is, waarna er een soort kooiconstructie om de wervels aangebracht wordt.
Als alles voorspoedig verloopt zou het een operatie van vijf á zes uur worden.

Het is toch niet vreemd als ik daar erg tegenopzie hè. Ik wil me steeds echt goedhouden, maar af en toe breekt er een lichte paniek uit in mijn kop :oops: .

In maar tien procent van de gevallen loopt deze operatie fout, die overlijden of geraken in een rolstoel (Dwarslesie)

Ik ben echt bang soms.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Re: ik moet morgen naar het ziekenhuis

Bericht door skeptic »

an3sdej schreef:
Het is toch niet vreemd als ik daar erg tegenopzie hè. Ik wil me steeds echt goedhouden, maar af en toe breekt er een lichte paniek uit in mijn kop :oops: .

Ik ben echt bang soms.
Het is begrijpelijk dat je daar angstig van wordt,het is me nogal wat. Moed en sterkte wens ik je toe en dat de operatie volledig mag gelukken.

groeten en dat je maar snel weer terug mag komen.

Skeptic.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Hallo an3sdej,

Lijkt me inderdaad een zware operatie en kan me voorstellen dat je er tegenop ziet.

Mijn vader heeft ook een operatie gehad na een nekhernia en dat was ook een zware operatie, maar alles is goed gekomen.

Heel veel succes woensdag en graag tot gauw op het forum.

Grtz,

Lanier
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Beste An3sdej,

Ik kan me voorstellen dat je er tegen opziet, wat je beschrijft is behoorlijk ingrijpend. Ik wens je heel veel sterkte en een geslaagde operatie toe.

Ik hoop je weer snel op het forum te zien.

Groet,

Stan
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Hartstikke bedankt 'jongens' voor deze mentale ondersteuning. Zodra ik weer kan zal ik hier weer aanwezig zijn. :wink:
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

an3sdej schreef:Hartstikke bedankt 'jongens' voor deze mentale ondersteuning. Zodra ik weer kan zal ik hier weer aanwezig zijn. :wink:
Beste Andries,

Misschien op de valreep. Maar heel veel succes en beterschap. En denk aan wat leuks voor je gaat "slapen".

Groeten,

Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Gerard
Bevlogen

Re: ik moet morgen naar het ziekenhuis

Bericht door Gerard »

Hallo Andries,

Het klinkt inderdaad heel ingrijpend en daarom begrijp ik je angst heel goed. Ik wens je daarom heel veel sterkte voor woensdag. En probeer je angst te verdrijven door de het hoge slagingspercentage van 90% voor ogen te houden.
Ik zal woensdag aan je denken. (beloofd)
Ik ga er vanuit dat we je na enige tijd weer aan de forum tafel mogen ontmoeten. Misschien met je ervaringen.
Nogmaals ook van mij heel veel sterkte toegewenst.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Bedankt mensen, ik ga jullie nu verlaten.

misschien maak ik nu eens een 'bijna dood' ervaring mee 8)

Voor ik in slaap gebracht wordt zal ik aan mooie zaken denken, ............ zoals een paradijs met zeventig maagden, en liters wijn :lol:
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Sterkte, en zoals iemand anders al zei, denk aan het hoge slagingspercentage van 90%.

Tot ziens en beterschap.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

besteAndr3sej

heel veel sterkte, ikhoop weer gauw van je te horen op dit forum.

Houd je haaks,

veel succes en een stevige doch voorzichtige knuffel met een dikke zoen,

Liefs Enigma
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Ik zal toch voor je duimen.
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

En ik ben te laat om nog doei en sterkte te zeggen...

Ik las onlangs over een revolutionaire, in ons eigen kleine kikkerlandje ontwikkelde, techniek om kunstmatig weefsel voor de ruggewervel aan te maken. Jammer dat dit nog in de kinderschoenen staat.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Andries belde op vanuit het ziekenhuis, vandaar dat ik het nieuws hier deponeer.

De operatie is gedeeltelijk geslaagd, er schijnt een motorische zenuw geraakt te zijn, ik hoop dat ik dat zo goed zeg, waardoor de linkeronderarm een beetje van slag is maar daar schijnt met revalideren eea aan te doen te zijn.

Al met al vond ik 'm vrij goed klinken, al zal ie het niet makkelijk hebben.
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Hoi Fenomeen,

Bedankt voor je berichtje. Weet ik in ieder geval zeker dat hij nog niet thuis is.
Fenomeen schreef:De operatie is gedeeltelijk geslaagd, er schijnt een motorische zenuw geraakt te zijn, ik hoop dat ik dat zo goed zeg, waardoor de linkeronderarm een beetje van slag is maar daar schijnt met revalideren eea aan te doen te zijn.
Behoorlijk vaag, zo'n bericht. 'Geslaagd' klinkt goed. 'Gedeeltelijk' lokt meteen de vraag uit: 'voor 10%, 40%, 80%'?
En 'men' weet natuurlijk donders goed of er een motorische zenuw geraakt is of niet. En wat is dan weer 'geraakt'? Eventjes goed klem gezet? Krasje op gemaakt? Gedeeltelijk doorgesneden?
'Linkerarm beetje van slag' klinkt weer hoopvol, zeker als revalidatie verbetering kan brengen.

Maar, zelfs als de schade wat erger zou zijn dan hier lijkt te klinken, dan nóg is de huidige toestand verre te verkiezen boven dat wat Andries anders te wachten had gestaan:over niet zoveel tijd voor de rest van zijn leven in een rolstoel en dat grotendeels verlamd.

Heb je enig idee wanneer ze hem weer naar huis laten gaan? Als je hem weer spreekt, doe hem mijn beste wensen! Als je blieft. :)

Groeten.

Fons.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Je hoort vaker dat een zenuw geraakt is bij een operatie. Vaak heeft de patient last van prikkels in zijn/haar vingers. Het hangt af van hoezeer de zenuw geirriteerd is hoelang het gaat duren. Het is een kwestie van tijd, en artsen kunnen vlak na een operatie niet inschatten hoelang het gaat duren. Het komt vast wel weer goed An3sdej!
Plaats reactie