Zembla gaat Char aanpakken
Moderator: Moderators
-
Theoloog
Zembla gaat Char aanpakken
Zembla gaat zondag aantonen dat medium Char aan cold readings doet.
Lees meer bij de Mediacourant en de Telegraaf
Hopelijk worden kijkers hierdoor wat kritischer.
- collegavanerik
- Superposter
heeft skepsis al lang gedaan
http://www.skepsis.nl/tv-mediums.html
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Re: Zembla gaat Char aanpakken
Het artikel niet goed gelezen? Er staat RTL...Theoloog schreef: Hopelijk worden kijkers hierdoor wat kritischer.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
-
Theoloog
Ja, en die heeft maximale exposure natuurlijk....collegavanerik schreef:heeft skepsis al lang gedaan
-
Samante
Ik kijk wel eens naar de uitzendingen van Char, heb er denk ik 3 keer naar gekeken. Het valt me op dat ieder slachtoffer zeer verwachtingsvol is. Char zit te raden naar de naam van een overledene en krijgt op haar vraag ""Do you know anyone, living or dead with a R and a B in the name?" vaak gelijk bevestiging.
Als ze op een Rob, Robert uitkomt en dat een overledene is hoeft ze vaak alleen maar te zeggen: "He is here, he is watching over you." en de mensen barsten in huilen los.
Het vertrouwen is snel gewonnen. En dan een vraag als "Didn't you notice anything strange on your way to the studio?" is al vaak genoeg om heel veel informatie van de slachtoffers te krijgen.
Char zegt niks over de overledene, de slachtoffers voeren het woord. Blij en opgelucht zijn ze als ze hun verhaal hebben verteld en na afloop zeggen ze hoe Char het allemaal zo helder zag.
Het is goedkope volksverlakkerij en mensen willen belazerd worden. Dat geldt voor de slachtoffers en dat geldt voor het meeste publiek dat naar die troep kijkt.
Maar ik kan het niet altijd laten.
Als ze op een Rob, Robert uitkomt en dat een overledene is hoeft ze vaak alleen maar te zeggen: "He is here, he is watching over you." en de mensen barsten in huilen los.
Het vertrouwen is snel gewonnen. En dan een vraag als "Didn't you notice anything strange on your way to the studio?" is al vaak genoeg om heel veel informatie van de slachtoffers te krijgen.
Char zegt niks over de overledene, de slachtoffers voeren het woord. Blij en opgelucht zijn ze als ze hun verhaal hebben verteld en na afloop zeggen ze hoe Char het allemaal zo helder zag.
Het is goedkope volksverlakkerij en mensen willen belazerd worden. Dat geldt voor de slachtoffers en dat geldt voor het meeste publiek dat naar die troep kijkt.
Maar ik kan het niet altijd laten.
- micha (dui)
- Geregelde verschijning
Ze lijkt wel een Char-mante vrouw, voor haar leeftijd
, maar ze is ook ongetwijfeld een Char-latan.
"
"
Het heeft wellicht iets met een masochistische trek te maken, sommigen hebben een behoefte aan iemand die hen vertelt hoe het staat, dat alles zal goed komen (of juist niet), dat je dat of dit moet doen enzovoort...een behoefte aan Char-isma, leiderschap, autoriteit etc.Het is goedkope volksverlakkerij en mensen willen belazerd worden. Dat geldt voor de slachtoffers en dat geldt voor het meeste publiek dat naar die troep kijkt."
Zo-avond op NL2: Char ontmaskerd
Kijkt allen komende zondagavond naar Zembla: zondag 23 maart 2008 van 21:45 tot 22:30, nederland 2
Er komt een documentaire genaamd De trucs van Char, het medium waarin o.a. James Randi uitlegt met wat voor trucs Char mensen misleidt.
Vertel het vooral door aan iedereen die denkt dat Char echt met doden kan praten, of mensen die denken dat paranormale krachten bestaan - want met name die mensen kunnen van deze documentaire wat opsteken.
Er komt een documentaire genaamd De trucs van Char, het medium waarin o.a. James Randi uitlegt met wat voor trucs Char mensen misleidt.
Vertel het vooral door aan iedereen die denkt dat Char echt met doden kan praten, of mensen die denken dat paranormale krachten bestaan - want met name die mensen kunnen van deze documentaire wat opsteken.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Geef het volk brood en spelen.Samante schreef: Het is goedkope volksverlakkerij en mensen willen belazerd worden. Dat geldt voor de slachtoffers en dat geldt voor het meeste publiek dat naar die troep kijkt.
Char kan ik makkelijk laten, maar ik ben gek op 'things that go bump in the night tv' liefst Engels en met wat meer actie.Maar ik kan het niet altijd laten.
Hierdoor weet ik dat overledenen doorgaans lastig zijn met het geven van namen maar heel af en toe geven ze in een keer voor en achternaam. (als de redactie die via een oortje influistert)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Mocht Zembla dat zich o.m. op de bevindingen van James Randi basseert- zo bleek vrijdagavond bij DWDD- gelijk hebben vind ik hier een pervers tintje aan zitten.
Bij Char komen vaak verdrietige mensen die via haar 'mediumschap' contact willen zoeken met een dierbare overledene. Char doet dan alsof ze contact krijgt, maar dat zou dus gefaked zijn. Voor deze oplichterij, waarbij met de gevoelens van consultanten wordt gemanipuleerd, moet daarna flink betaald worden, want Char vraagt gerust 600 Euri of meer voor een consult. Enfin, Jomanda deed ook zoiets maar vroeg daar tenminste geen hoge bedragen voor.
Bij Char komen vaak verdrietige mensen die via haar 'mediumschap' contact willen zoeken met een dierbare overledene. Char doet dan alsof ze contact krijgt, maar dat zou dus gefaked zijn. Voor deze oplichterij, waarbij met de gevoelens van consultanten wordt gemanipuleerd, moet daarna flink betaald worden, want Char vraagt gerust 600 Euri of meer voor een consult. Enfin, Jomanda deed ook zoiets maar vroeg daar tenminste geen hoge bedragen voor.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
Ik denk dat lezers van deze website met eigen kennissen en vrienden die in Char geloven die al lang en breed zelf hadden aangepakt---daarvoor heb je documentaire niet nodig. Het is daarentegen wel leuk om de truuk uitgelegd te zien door een goochelaar.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Toch leuk om te zien hoe Randi dit benadert en ontmaskert. Dus ik ga zeker kijken.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Omdat er nog een topic over was, heb ik de berichten daar samengevoegd met dit topic.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
-
Easy Rider
- Banned
Re: Zembla gaat Char aanpakken
Heeft Zembla ook goedbetaalde advocaten ???Theoloog schreef:Zembla gaat zondag aantonen dat medium Char aan cold readings doet.
Ik zou maar oppassen anders kan het duur voor Zembla worden.
Misschien herinnerd zich iemand nog hoe het ' de stichting tegen kwakzalverij '
verging nadat ze prominente alterneut voor de rechtbank daagden.