hoi,Hans555 schreef:Persoonlijk denk ik dat de zg. "getuigenis" van deze ex JHV op zichzelf staat, ik weet dat er binnen elk sectarisch geloof een zekere dwang zit en dat het zelfs tot exsessen kan lijden> Mijn broer is JH getuige en binnen het geloof zelfs een soort van ouderling, wij, mijn andere broers, hebben hem duidelijk gemaakt ons hier niet me lastig te vallen, en vooral niet het onverstandige besluit te nemen een voet tussen de deur te steken, en ik moet zeggen wij hebben geen enkele last van zijn overtuiging, hij beschouwd ons als een soort van "aardlingen" maar vindt toch de familie band erg belangrijk. HIJ valt ons dus niet AF. Ik heb meer vrees van sekte's die mensen tot onwillige slachtoffers maakt en hen misbruikt, grote sommen geld afhandig maakt en zelfs er niet voor terug deinzen kinderen te misbruikendergelijke sekten moesten "te vuur en te zwaard" worden bestreden
ik zit een beetje in dezelfde situatie, alleen is het mijn ouders dat 10 jaar geleden hen bekeerd hebben. Ikzelf en mijn 3 broers zijn er niet gelukkig mee waarvan 1 broer niet meer naar huis ga (familieruzie) en wa we ook doen voor mijn pa te overtuigen om de ruzie bij te leggen hoe slechter het wordt, met als resultaat da hij hem nu tegen mij keert. mijn moeder is er letter ziek van maar zei moet luisteren naar hem e.... het is overduidelijk da ze mij liever nie meer zien...
kom deze situatie u bekend voor?