Creation Museum
Moderator: Moderators
Creation Museum
Creation Museum opent deuren. De werkelijke geschiedenis volgens het scheppingsverhaal. Doelgroep is gelovige Amerikaan.
DIRKVAN HARTEN
AMSTERDAM
Dinosaurussen waren vriendelijke dieren die samen met Noach op zijn ark voeren. En alle miljoenen jaren oude fossielen die geologen uit de grond spitten, zijn in werkelijkheid de overblijfselen van hun minder fortuinlijke soortgenoten. Zij misten letterlijk de boot en gingen ten onder in de zondvloed.
Zie hier enkele lessen die Amerikas jongste natuur historisch museum uitdraagt. Het Creation Museum opende vorige week zijn deuren in Petersburg, Kentucky. Doelstelling is een beeld te geven van de geschiedenis, zoals die werkelijk was. Dat wil zeggen: beginnend bij de schepping zoals beschreven in het bijbelboek Genesis, en eindigend bij het Laatste Oordeel. Al doende hoopt het museum dat bezoekers Jezus in hun hart zullen ontvangen.
Ironisch genoeg bevindt het Creation Museum zich op een steenworp afstand van het Big Bone Lick State Park. Sinds jaar en dag vergapen bezoekers zich hier aan de reusachtige overblijfselen van voorhistorische mastodonten en worden ze met hun neus op Darwins evolutietheorie gedrukt.
Weg met Darwins evolutietheorie
Het Creation Museum is gebouwd en gefinancierddoor het kerkgenootschap Answersin Genesis.
Deze groepering streeft naar het bankroet van Darwins evolutietheorie, ten gunste van het bijbelse scheppingsverhaal.In 1987oordeelde het Amerikaanse Hooggerechtshof dat de ouderwetse scheppingsleer ongrondwettelijk was, waarna die uit het openbare onderwijsverdween. Christelijk Amerika probeert sindsdien het scheppingsverhaalin een pseudowetenschappelijkjasje weer binnen te smokkelen, onder noemer van intelligent design. Intelligent design leert dat leven te complexis om zo maar te zijnontstaan, en dat er een goddelijk ontwerp achter zit.
Maar niet iedereen kan de ironie waarderen. Het museum - dat spectaculair is ingericht door pretparkontwerpers en 27 miljoen dollar heeft gekost - pretendeert een wereldbeeld uit te dragen dat door de wetenschap wordt onderbouwd. Bijbelverhalen worden gellustreerd met geologische vondsten. Een fossiel van een baars met een haring in zijn bek, wordt zo de stille getuige van Gods oordeel. Critici vrezen dat jonge bezoekers de boodschap voor waar zullen aannemen.
In een petitie waarschuwt het National Center for Science Education voor de gevaren: hoe kunnen jonge mensen die op deze wijze worden geïndoctrineerd, ooit uitgroeien tot kritische studenten of succesvolle wetenschappers? Meer dan achthonderd wetenschappers hebben de petitie al ondertekend. En 3500 onderwijzers en ruim vijftienduizend verontruste burgers hebben hun namen onder soortgelijke petities gezet.
Uit onderzoek van het bureau Gallup bleek vorig jaar echter dat bijna de helft van de Amerikanen gelooft dat de mens niet een uitkomst is van evolutie is, maar ergens in de laatste tienduizend jaar door God op aarde is gezet. Het zijn deze Amerikanen waar het Creation Museum in eerste instantie op mikt. En door er op te hameren dat hun geloof wetenschappe lijk onderbouwd is, moet de weg vrijkomen om het scheppingsverhaal op te nemen in de biologieles, zo vrezen critici.
Bron: DAG
Moeten we ons zorgen maken om dergelijke ontwikkelingen?
DIRKVAN HARTEN
AMSTERDAM
Dinosaurussen waren vriendelijke dieren die samen met Noach op zijn ark voeren. En alle miljoenen jaren oude fossielen die geologen uit de grond spitten, zijn in werkelijkheid de overblijfselen van hun minder fortuinlijke soortgenoten. Zij misten letterlijk de boot en gingen ten onder in de zondvloed.
Zie hier enkele lessen die Amerikas jongste natuur historisch museum uitdraagt. Het Creation Museum opende vorige week zijn deuren in Petersburg, Kentucky. Doelstelling is een beeld te geven van de geschiedenis, zoals die werkelijk was. Dat wil zeggen: beginnend bij de schepping zoals beschreven in het bijbelboek Genesis, en eindigend bij het Laatste Oordeel. Al doende hoopt het museum dat bezoekers Jezus in hun hart zullen ontvangen.
Ironisch genoeg bevindt het Creation Museum zich op een steenworp afstand van het Big Bone Lick State Park. Sinds jaar en dag vergapen bezoekers zich hier aan de reusachtige overblijfselen van voorhistorische mastodonten en worden ze met hun neus op Darwins evolutietheorie gedrukt.
Weg met Darwins evolutietheorie
Het Creation Museum is gebouwd en gefinancierddoor het kerkgenootschap Answersin Genesis.
Deze groepering streeft naar het bankroet van Darwins evolutietheorie, ten gunste van het bijbelse scheppingsverhaal.In 1987oordeelde het Amerikaanse Hooggerechtshof dat de ouderwetse scheppingsleer ongrondwettelijk was, waarna die uit het openbare onderwijsverdween. Christelijk Amerika probeert sindsdien het scheppingsverhaalin een pseudowetenschappelijkjasje weer binnen te smokkelen, onder noemer van intelligent design. Intelligent design leert dat leven te complexis om zo maar te zijnontstaan, en dat er een goddelijk ontwerp achter zit.
Maar niet iedereen kan de ironie waarderen. Het museum - dat spectaculair is ingericht door pretparkontwerpers en 27 miljoen dollar heeft gekost - pretendeert een wereldbeeld uit te dragen dat door de wetenschap wordt onderbouwd. Bijbelverhalen worden gellustreerd met geologische vondsten. Een fossiel van een baars met een haring in zijn bek, wordt zo de stille getuige van Gods oordeel. Critici vrezen dat jonge bezoekers de boodschap voor waar zullen aannemen.
In een petitie waarschuwt het National Center for Science Education voor de gevaren: hoe kunnen jonge mensen die op deze wijze worden geïndoctrineerd, ooit uitgroeien tot kritische studenten of succesvolle wetenschappers? Meer dan achthonderd wetenschappers hebben de petitie al ondertekend. En 3500 onderwijzers en ruim vijftienduizend verontruste burgers hebben hun namen onder soortgelijke petities gezet.
Uit onderzoek van het bureau Gallup bleek vorig jaar echter dat bijna de helft van de Amerikanen gelooft dat de mens niet een uitkomst is van evolutie is, maar ergens in de laatste tienduizend jaar door God op aarde is gezet. Het zijn deze Amerikanen waar het Creation Museum in eerste instantie op mikt. En door er op te hameren dat hun geloof wetenschappe lijk onderbouwd is, moet de weg vrijkomen om het scheppingsverhaal op te nemen in de biologieles, zo vrezen critici.
Bron: DAG
Laatst gewijzigd door Erik op 07 jun 2007 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Re: Creation Museum
Ik maak me geen zorgen dat ze op deze manier weer in het onderwijs komen want daar komt heel wat meer bij kijken maar ik maak me toch wel een beetje zorgen wat voor effect het heeft op kinderen en jongeren.Erik schreef:
Fuck met alles.
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Vandaag kwam ik deze link tegen: http://arstechnica.com/articles/culture ... museum.ars
Het is een verslag van een "field trip" naar een recent geopend creationistenmuseum.
Laugh en enjoy!
Een discussie over het gebeuren kan je hier nalezen: http://science.slashdot.org/science/07/ ... 4244.shtml
Het is een verslag van een "field trip" naar een recent geopend creationistenmuseum.
Laugh en enjoy!
Een discussie over het gebeuren kan je hier nalezen: http://science.slashdot.org/science/07/ ... 4244.shtml
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Is al een topic over.
Zie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=3409
Zie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=3409
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Van Chromis's link: http://arstechnica.com/articles/culture ... museum.ars het volgende:

Bwah ha ha ha haaa...Evidently sin, not two copies of the same recessive trait, gives rise to congenital birth defects..

Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
- Sebastiaan
- Bevlogen
Ligt aan mij of lijkt het of jonge aarde creationisme in groeiende trend is in de VS.
"and we aint seen nothing yet", dit is slecht het topje van de ijsberg dat aan de onderkant aanvriest door kinderen van jongs af aan te indoctrineren met creationisme en te studenten te trainen als toekomstige conservatieve politici om zo het volgende leger te creëren voor god. De documentaire Gods Next Army gat verder waar het verhaal van Jesus Camp eindigde. Goed geïndoctrineerde vrome kindertjes worden naar speciale christelijke highschools gestuurd waar ze getraint worden om de volgende generatie christelijke leiders te worden die Amerika terug zal brengen naar een conservatief christelijk land waar evolutie theorie uit de scholen verbannen wordt en creationisme biologie lessen vervangt.
"and we aint seen nothing yet", dit is slecht het topje van de ijsberg dat aan de onderkant aanvriest door kinderen van jongs af aan te indoctrineren met creationisme en te studenten te trainen als toekomstige conservatieve politici om zo het volgende leger te creëren voor god. De documentaire Gods Next Army gat verder waar het verhaal van Jesus Camp eindigde. Goed geïndoctrineerde vrome kindertjes worden naar speciale christelijke highschools gestuurd waar ze getraint worden om de volgende generatie christelijke leiders te worden die Amerika terug zal brengen naar een conservatief christelijk land waar evolutie theorie uit de scholen verbannen wordt en creationisme biologie lessen vervangt.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
welnee...Evidently sin, not two copies of the same recessive trait, gives rise to congenital birth defects..
Eigenlijk is eva (strikt genetisch bezien ) voor het grootse deel een kloon van Adam
Ze zal wel ergens (onder)ontwikkeld zijn uit een stamcel die uit het merg van adam's rib is geoogst ... door de genetische ingenieur dr . heilige hottemetoot , natuurlijk ... wie anders (Maar die moest wel eventjes een Y chromosoom eruit halen en het aanwezige X chromosoom verdubbelen )
Eva is een gemanipuleerd "stekje " ... een soort stoot vermomd als te plukken woestijnroosje waar de onhandige en onwetende maagd adam aarzelend en zedig mee kennis mag maken (zoals hier in het creation museum : waarbij de waterbak nog niet is gevuld waarin ze moeten staan en de waterval nog niet aangezet / een natte adam en eva zijn trouwens meer sexy : het lijkt dan alsof ze "zweten" van het liefdesspel )

http://studentweb.eku.edu/zachary_lynn/ ... index.html
Vandaar ook dat stamcelonderzoek verboden moet worden :, ook als er niet meer
wordt geoogst door avorteurs , is het een ontoelaatbare methode en ontwikkeling die alleen is voorbehouden en kan worden toegepast door de oppermachtige kennis en know -how van .... de heilige en almachtige " intelligent designer "... G ... (zoals bekend ook uitvinder van de G-plek )
Het is zelfs geen inteelt het is doodgewoon "zelfbevruchting " in uitgesteld relais ...
geen wonder dat de apen en varkens afstammen van de "ongelovige degenerees " die daaruit later na de zondeval voortkwamen .zoals de volgelingen van de profeet graag onderlijnen, meen ik toch ? ...
Het was ook een goede oplossing voor het ontoelaatbare masturbeergedrag van adam ....
Overigens is adam zelf afkomstig van een geanimeerde (= door gods adem ) kwak klei vanop de pottenbakker - schijf (Klei komt trouwens ook voor in de abiogenesis werk- hypothese van Cairn -Smith

Het adam en eva verhaaltje lijkt een beetje op een potje aanmodderen ....
Atijd al geweest ...lijkt het of jonge aarde creationisme in groeiende trend is in de VS.
ID is slechts een van de vele vermommingen van dit soort bijbelarijen
In amerika kan men alle gekheid bedenken als het maar geld opbrengt ...
Geld is namelijk de echte heilige koe ...
Er zijn trouwens nog een paar aanhangers van de " flat earth society " , maar die lopen wel op hun laatste benen .... http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_Society
kwék kwik en kwak , vanuit disneyland
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Zou het misschien mee te maken hebben met 9-11 (en andere terroritische bedreigingen) en de verschillende huricane's die America treffen dat ze vasthouden (of bekeren) aan het geloofSebastiaan schreef:Ligt aan mij of lijkt het of jonge aarde creationisme in groeiende trend is in de VS.

Klinkt als een bedreiging"and we aint seen nothing yet"

Fuck met alles.
Jouw onderschrift:Geloof schreef:Mooi zeg zo'n museum! Hoop dat er ook eentje naar Nederland komt. Misschien open ik er anders wel eentje; bij deze zijn jullie alvast uitgenodigd!
http://geloof.actieforum.com --> ontdek dat het Atheïsme ten dode opgeschreven is...God bestaat!
lijkt me niet echt realistisch. Naar mijn idee is het christendom juist op zijn retour. Zodra de rede om de hoek komt kijken, blijkt hoe brak de fundamenten zijn van dat christendom.
Ik ben pantheïst. Doordat ik me o.a. hier op dit forum wijzer maak door de discussies en de rede daarin, neig ik er sterk toe op een goede dag vast te stellen dat ik atheïst ben.
En het zou kunnen zijn dat die goede dag zeer nabij is.
Dit even terzijde, maar hartelijk dank voor de uitnodiging.
Jazeker ; kunnen ze alvast een uitvergrote maquette van jouw buitengewone hersenen tentoonstellen als een voorbeeld van intelligent ontwerp ...Mooi zeg zo'n museum! Hoop dat er ook eentje naar Nederland komt.
Waarom ?Misschien open ik er anders wel eentje
Het einde der tijden is nabij
maar ja ;
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 15 jun 2007 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Als het atheisme ten dode opgeschreven is, leg mij eens uit wat hier aan de hand is:
Als god bestaat, is hij ook diegene die met enorme krachten de aarde geschapen heeft, en is hij ook diegene die ziektes ed geschapen heeft om de mens te straffen en hij is dan ook diegene die de absolute controle heeft op de natuurelementen.
welnu, ik zeg reeds sinds 2004:
ALS GOD BESTAAT, MAG HIJ MIJ NU NEERBLIKSEMEN
Ik kan je met grote zekerheid vermelden dat ik nog nooit neergebliksemd ben. Ik heb vorig jaar zelf (ongewild) in de bergen gestapt tijdens een zwaar onweer, wandelend tussen 2 gallerijen van skiliften, met mijn voeten in beekjes die dit geheel verbonden. Dit lijkt mij een behoorlijke gelegenheid om neergebliksemd te worden, niets gebeurd.
Ik weet dat agnosten nu gaan zeggen dat dit geen argument tegen god is, maar toch vind ik dat het tijd word dat we de middeleeuwse mentaliteit verlaten van straffende en beoordelende god.
Als god bestaat, is hij ook diegene die met enorme krachten de aarde geschapen heeft, en is hij ook diegene die ziektes ed geschapen heeft om de mens te straffen en hij is dan ook diegene die de absolute controle heeft op de natuurelementen.
welnu, ik zeg reeds sinds 2004:
ALS GOD BESTAAT, MAG HIJ MIJ NU NEERBLIKSEMEN
Ik kan je met grote zekerheid vermelden dat ik nog nooit neergebliksemd ben. Ik heb vorig jaar zelf (ongewild) in de bergen gestapt tijdens een zwaar onweer, wandelend tussen 2 gallerijen van skiliften, met mijn voeten in beekjes die dit geheel verbonden. Dit lijkt mij een behoorlijke gelegenheid om neergebliksemd te worden, niets gebeurd.
Ik weet dat agnosten nu gaan zeggen dat dit geen argument tegen god is, maar toch vind ik dat het tijd word dat we de middeleeuwse mentaliteit verlaten van straffende en beoordelende god.
your god is dead because we killed him