Waarom bestaat godsdienstvrijheid ?

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

a.r.

Waarom bestaat godsdienstvrijheid ?

Bericht door a.r. »

Onder het mom van godsdienstvrijheid, kunnen lieden, zonder dat er ook maar ergens een bewijs voor is, de meest bizarre, tegenstrijdige en vaak reeds lang achterhaalde beweringen doen en daarmee een deel van de mensheid indoctrineren en manipuleren. Waarom bestaat godsdienstvrijheid eigenlijk en waarom moet dat gegarandeert worden in de grondwet?
Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage »

Ik weet het niet precies, ik mag ook de paarse pedofiele regenboog aan mijn kinderen leren, en ze overtuigen dat dit de enige ware religie is. Paarse Pedofiele Regenboog? WAT? :shock:
windsurfer
Diehard

Re: Waarom bestaat godsdienstvrijheid ?

Bericht door windsurfer »

a.r. schreef:Onder het mom van godsdienstvrijheid, kunnen lieden, zonder dat er ook maar ergens een bewijs voor is, de meest bizarre, tegenstrijdige en vaak reeds lang achterhaalde beweringen doen en daarmee een deel van de mensheid indoctrineren en manipuleren. Waarom bestaat godsdienstvrijheid eigenlijk en waarom moet dat gegarandeert worden in de grondwet?
Omdat je anders nog meer gezeik met die mensen hebt....
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
a.r.

Bericht door a.r. »

Maar die staat niet apart in de grondwet vermeld ......toch ?????
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Om dat ieder mens VRIJ is om naar eigen inzicht te DENKEN :wink:
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Raven, dat is een dooddoener, waarom staat het apart in de grondwet vermeld, want vrijheid van meningsvrijheid staat al in de grondwet
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

a.r. schreef:@ Raven, dat is een dooddoener, waarom staat het apart in de grondwet vermeld, want vrijheid van meningsvrijheid staat al in de grondwet
Je kan ook "Doe niemand kwaad" in de grondwet zetten en verder alle wetten afschaffen, maar zolang mensen niet uitzichzelf deze ene wet volgen, zullen er andere wetten nodig zijn. Deze wet staat of valt namelijk met EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID !

As above, so below
a.r.

Bericht door a.r. »

@Raven, de vraag is waarom in de grondwet staat dat er vrijheid van Godsdienst gegarandeert wordt, daardoor staat er dus in de wet dat je dus idd een clubje op mag richten zoals een paarse pedofiele regenboog mits je het maar de kerk van de paarse pedofiele regenboog noemt :lol:
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Dat heeft OOK met de geschiedenis van nederland te maken .. nederland is altijd een tollerant land geweest in vergelijking met andere landen .. een verbod op vervolging voor het volgen van de "verkeerde" religie hoort er dus gewoon bij.

De spanjaarden in nederland waren een stuk minder tollerant dus het is niet zo heel gek dat zoiets is ingevoerd nadat we de spanjaarden eruit getrapt hadden

As above, so below
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Raven en anderen, die spanjaarden zijn al een poosje geleden vertrokken volgens mij, wij maken tegenwoordig Spanje onveilig :lol: maar dat is niet issue, ik zal trachten het duidelijker te maken: Volgens een artikel in de grondwet mag je dus gewoon sprookjes of keiharde leugens vertellen, onder het mom van godsdienstvrijheid, is dat niet een beetje overdreven tolerant? Ik heb nergens gezegd dat godsdienst of vrijheid van meningsuiting , of denken niet zou mogen, ik vraag waarom een artikel in de Nederlandse grondwet het toestaat dat er bijvoorbeeld aan mensen verteld wordt dat de aarde 6000 jaar oud is, terwijl er bewijzen te over zijn dat dit niet klopt?
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Er is vrijheid van religie zodat rooms-katholieken, gereformeerden, evangelische fundamentalisten, en islamitische theocraten JOU en MIJ hun geloof niet via de staat op kunnen leggen, suffie.

Omgekeerd betekent dat dan ook dat JIJ via de overheid rooms-katholieken, gereformeerden, evangelische fundamentalisten en islamitische theocraten JOUW levensovertuigingen niet op mag leggen.

Snappie?
Animal
Forum fan

Bericht door Animal »

Het garanderen van de vrijheid op het beleven godsdienst in de grondwet moet zo snel mogelijk eruit geknikkerd worden. Daarna laten we alle heilige teksten die discrimineren en oproepen tot haat of kwaad spreken over anderen bij de wet verbieden.

Yeahhhh.
Eerlijke vrijheid.
Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage »

Omgekeerd betekent dat dan ook dat JIJ via de overheid rooms-katholieken, gereformeerden, evangelische fundamentalisten en islamitische theocraten JOUW levensovertuigingen niet op mag leggen.

Snappie?
Heel cool, maar gelovigen mogen dat nog altijd met kinderen. :?
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Cabbage, :D Gij hebt een profetische gave, ooohhh grote goeroe van de paarse pedofiele regenboogkerk, hoe kon U weten dat dit mijn volgende vraag zou gaan worden op dit forum? Halleluja........ik ga direct mijn getuigenis neerzetten over dit wonder.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Het is niet zo vreemd dat de profeet van de Paarse Pedofiele Regenboog zich bekommert om het lot van de kleintjes.

Antw. Die gelovigen mogen dat niet met alle kinderen, ze mogen dat met hun eigen kinderen. Net zo goed als een atheist zijn kinderen mag leren dat er geen God is om die-en-die redenen en dat alle geloofsverkondigers huichelaars en oplichters zijn, en net zo goed als een skepticus zijn kind mag leren dat het voornaamste in het leven is dat je kritisch moet nadenken.

De reden daartoe is nl. dat de overheid zich geen voorstelling aanmeet over wat het geluk van kinderen constitueert. Jij mag denken dat kinderen beter af zijn zonder geloof, of met het geloof in de grote paarse pedofiele regenboog (zolang je die kinderen niet seksueel misbruikt is dat prima) en ik mag denken dat kinderen beter af zijn wanneer ze Jezus in hun hartje hebben gesloten, whatever that may mean.

Psychisch misbruik is volgens mij reeds strafbaar in Nederland als kindermishandeling, dus als een kind zijn ouders aan wil geven om dit vergrijp omdat hem een angstgeloof is aangeleerd, dan zijn er zeker mogelijkheden. Maar de staat heeft zich niet bij voorbaat te mengen in de keuzes van ouders.
Plaats reactie