wou het even kwijt, dank u
Moderator: Moderators
wou het even kwijt, dank u
Liefdesverdriet
Liefde, onwerkelijkheid, realiteit, angsten en feiten, ik heb er niets meer aan, totaal mijn gevoel kwijt, totaal mijn vertrouwen kwijt. vertrouwen in de liefde die alles zou overwinnen en al het slechte zou verslaan. Ik heb mijn angsten lange tijd onderdrukt met de liefde, de liefde voor zo'n bijzondere vrouw die mij opnieuw het licht heeft laten zien. Het licht om beter te willen voor mijzelf, om beter te willen voor “haar” die mij dit geeft. Angsten wel onderdrukt maar de feiten niet vergeten, is ook erg moeilijk als sommige feiten haaks staan op mijn levensmethode en zich blijven voor doen, blijven voor doen ondanks al de liefde die uitgestraald en geprojecteerd word. Deze feiten brengen opnieuw angst, angst die de liefde overstijgt, angst brengt de onwerkelijkheid in de realiteit, onwerkelijkheid die de liefde verloochend, angst voor die onwerkelijkheid die de angst voor bepaalde feiten vermenigvuldigd, angst die bepaalde feiten doet herreizen om onwerkelijke gedachtes te onderdrukken. Een cirkel die moeilijk te breken is zonder vertrouwen in elkaar, vertrouwen in elkaar die moeilijk te vinden is door alle angst, angst waardoor de liefde word verdrukt, en zo een relatie sloopt die door engelen lijkt te zijn verbonden.
Liefde, onwerkelijkheid, realiteit, angsten en feiten, ik heb er niets meer aan, totaal mijn gevoel kwijt, totaal mijn vertrouwen kwijt. vertrouwen in de liefde die alles zou overwinnen en al het slechte zou verslaan. Ik heb mijn angsten lange tijd onderdrukt met de liefde, de liefde voor zo'n bijzondere vrouw die mij opnieuw het licht heeft laten zien. Het licht om beter te willen voor mijzelf, om beter te willen voor “haar” die mij dit geeft. Angsten wel onderdrukt maar de feiten niet vergeten, is ook erg moeilijk als sommige feiten haaks staan op mijn levensmethode en zich blijven voor doen, blijven voor doen ondanks al de liefde die uitgestraald en geprojecteerd word. Deze feiten brengen opnieuw angst, angst die de liefde overstijgt, angst brengt de onwerkelijkheid in de realiteit, onwerkelijkheid die de liefde verloochend, angst voor die onwerkelijkheid die de angst voor bepaalde feiten vermenigvuldigd, angst die bepaalde feiten doet herreizen om onwerkelijke gedachtes te onderdrukken. Een cirkel die moeilijk te breken is zonder vertrouwen in elkaar, vertrouwen in elkaar die moeilijk te vinden is door alle angst, angst waardoor de liefde word verdrukt, en zo een relatie sloopt die door engelen lijkt te zijn verbonden.
Sorry hoor yama, maar wat heeft je doen besluiten dit op een vrijdenkers forum neer te zetten? De bedoeling en de zin hiervan ontgaat me volledig.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
beste yama,
mijn oudste zus vertelde me eens dat ze tot de bevinding was gekomen dat er twee essentiele emoties in het leven zijn , n.l. liefde en angst
liefde is er wanneer je jezelf los kunt laten
angst is jezelf vasthouden
wat je schrijft is nogal kritiek, en de reden dat ik reageer is omdat ik zelf ook verwikkeld ben in een krisis die met vertrouwen te maken heeft
voor een ander te vertrouwen zijn, voor de vrouw van wie ik hou die dat in haar leven juist zo gemist heeft en altijd erg achterdochtig is, informatie achterhoudt enz,. enz., en dat ook kunnen tonen, dat is in het geding, in mijn geval dus
die cirkel moet je zien te doorbreken, wellicht in de communicatie met die vrouw
ik moet ook zoiets doen, maar in mijn geval zijn er al vaker dit soort ruzies geweest en tot nu toe kwam het steeds wel weer goed, maar of het deze keer goed zal komen moet ik nog zien, mijn gevoel lijkt ook veel op liefdesverdriet moet ik nu zeggen
maar goed, voor jou kan het misschien volkomen anders liggen
is het zo dat het uit is met die vrouw?
je beschrijft in je post vooral je eigen innerlijke woelingen , maar je vertelt niet precies wat er aan de hand is, behalve dan dat er sprake is van liefdesverdriet
daarom kan ik ook niet goed reageren verder
maar ik voel wel erg met je mee
groet,
mustafa
mijn oudste zus vertelde me eens dat ze tot de bevinding was gekomen dat er twee essentiele emoties in het leven zijn , n.l. liefde en angst
liefde is er wanneer je jezelf los kunt laten
angst is jezelf vasthouden
wat je schrijft is nogal kritiek, en de reden dat ik reageer is omdat ik zelf ook verwikkeld ben in een krisis die met vertrouwen te maken heeft
voor een ander te vertrouwen zijn, voor de vrouw van wie ik hou die dat in haar leven juist zo gemist heeft en altijd erg achterdochtig is, informatie achterhoudt enz,. enz., en dat ook kunnen tonen, dat is in het geding, in mijn geval dus
die cirkel moet je zien te doorbreken, wellicht in de communicatie met die vrouw
ik moet ook zoiets doen, maar in mijn geval zijn er al vaker dit soort ruzies geweest en tot nu toe kwam het steeds wel weer goed, maar of het deze keer goed zal komen moet ik nog zien, mijn gevoel lijkt ook veel op liefdesverdriet moet ik nu zeggen
maar goed, voor jou kan het misschien volkomen anders liggen
is het zo dat het uit is met die vrouw?
je beschrijft in je post vooral je eigen innerlijke woelingen , maar je vertelt niet precies wat er aan de hand is, behalve dan dat er sprake is van liefdesverdriet
daarom kan ik ook niet goed reageren verder
maar ik voel wel erg met je mee
groet,
mustafa
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
Re: wou het even kwijt, dank u
Hoe kun je angsten ondrdrukken met liefde? Dan kan er van liefde geen sprake zijn; bij Liefde geef je je volledig aan de ander over, en omgekeerd. Zonder die totale overgave bestaat er geen Liefde.yama schreef:Liefdesverdriet
Jouw verhaal is niet op alle punten duidelijk. Waarom schrijf je "haar" met aanhalingstekens? En moet een relatie door "Engelen" zijn verbonden? Het klinkt mij wat vreemd in de oren.
Alles van waarde is weerloos.
Waarom plaats je dit soort van intieme uitingen hier op een publiek forum?yama schreef:Liefdesverdriet
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
(Walter Lipmann)
Waarom zou je dan niet eens gewoon oog voor anderen gaan ontwikkelen? Dat leidt wat af en helpt mogelijk het eigen leed in ander perspectief te zien.yama schreef:Liefdesverdriet
Liefde, onwerkelijkheid, realiteit, angsten en feiten, ik heb er niets meer aan, totaal mijn gevoel kwijt, totaal mijn vertrouwen kwijt. vertrouwen in de liefde die alles zou overwinnen en al het slechte zou verslaan.
Misschien is het een idee om bijvoorbeeld angst voor verlating, angst voor het onbekende en angst voor eigen verantwoording gewoon te benoemen en een plek te geven zodat je er op je gemakje front voor front mee kunt gaan dealen. Niet teveel ineens maar alles op zijn tijd.Ik heb mijn angsten lange tijd onderdrukt met de liefde, de liefde voor zo'n bijzondere vrouw die mij opnieuw het licht heeft laten zien. Het licht om beter te willen voor mijzelf, om beter te willen voor “haar” die mij dit geeft.
Zolang angsten niet onder ogen gezien worden kan er niet mee worden gedeald en kunnen deze zeker niet worden overwonnen. Feiten hebben nogal eens de neiging om zich aan ieder in een eigen kleur te presenteren. Wat voor de een een feit is, is voor de ander nog maar de vraag al zullen er natuurlijk feiten bestaan die door diverse mensen als soortgelijk feit erkend worden. In erkenning van die feiten kunnen mensen elkaar gaan verstaan.Angsten wel onderdrukt maar de feiten niet vergeten, is ook erg moeilijk als sommige feiten haaks staan op mijn levensmethode en zich blijven voor doen, blijven voor doen ondanks al de liefde die uitgestraald en geprojecteerd word.
Een behoorlijke mond vol. Gezien het sluiten van de ogen niet langer voorbij feiten voert zou ik gaan denken aan hantering van een andere strategie. Beschrijf wat je bezighoudt en wat je erover bedenkt omzicht te krijgen op eventuele cirkelredeneringen die je hooguit in paniek kunnen brengen.Deze feiten brengen opnieuw angst, angst die de liefde overstijgt, angst brengt de onwerkelijkheid in de realiteit, onwerkelijkheid die de liefde verloochend, angst voor die onwerkelijkheid die de angst voor bepaalde feiten vermenigvuldigd, angst die bepaalde feiten doet herreizen om onwerkelijke gedachtes te onderdrukken.
Sloopt de angst die relatie of is deze relatie mogelijk al ondermijnd (geweest) door bezitsdrang?Een cirkel die moeilijk te breken is zonder vertrouwen in elkaar, vertrouwen in elkaar die moeilijk te vinden is door alle angst, angst waardoor de liefde word verdrukt, en zo een relatie sloopt die door engelen lijkt te zijn verbonden.
Belichting laat niet altijd fraaie of gewenste tafereeltjes zien... laat staan dat zij zich per definitie kan laten inzetten om de iegen wensen gerealiseerd te krijgen. Niettemin sterkte op de nieuwe weg als je hier een serieuze post plaatste.
equilibrist
Voor de minder gezouten mening...
Voor de minder gezouten mening...
beste yama,
het is misschien beter om per pb of e-mail te reageren
het is niet nodig om met gevoelsblokkades in je eentje rond te blijven lopen
toevallig deed ik hetzelfde op een ander forum de afgelopen dagen en het heeft mij veel goeds gedaan
het aanvankelijke me down voelen verdween ineens na een begripvol pb-tje
er worden dan ook bepaalde dingen duidelijker en je gevoel klaart dan op
dat heb jij ook nodig anders had je die post niet geplaatst
sterkte,
mustafa
het is misschien beter om per pb of e-mail te reageren
het is niet nodig om met gevoelsblokkades in je eentje rond te blijven lopen
toevallig deed ik hetzelfde op een ander forum de afgelopen dagen en het heeft mij veel goeds gedaan
het aanvankelijke me down voelen verdween ineens na een begripvol pb-tje
er worden dan ook bepaalde dingen duidelijker en je gevoel klaart dan op
dat heb jij ook nodig anders had je die post niet geplaatst
sterkte,
mustafa
god = music
ik ben feminist
ervaring telt