Wat een geluk, dat er nog mensen zijn die zo dromen.
Het bovenstaande las ik als reactie op:
- "Boudry breekt een lans voor een nieuwe vooruitgangsbeweging die streeft
naar onbegrensde groei, overvloed, openheid en technologische innovatie."
Zie eventueel topic 'Wat lees je nu?':
apocalyps zijn beland, dan wordt dat ongetwijfeld een self fulfilling prophecy.
Waar je nog mensen vindt die positief durven dromen? Gewoon rondom ons heen, bij
mensen die er niet naar neigen om bij ieder lokaal incident aan de apocalyps te refereren.
We staan met zijn allen in het hier en nu op een kruispunt en als er desastreuze fouten
worden gemaakt, ja, dan belanden we in een soort van apocalyps. Maar ik kan me geen
tijd herinneren dat er geen onheilsprofeten het einde der tijden aankondigden.
Dat de aarde ooit op zál raken is een vaststaand feit, maar juist dat feit zie ik als een goede motivator om er met zijn allen de schouders onder te zetten en al dat semireligieus defaitisme te negeren. Als het binnen afzienbare tijd allemaal zal eindigen helpt depressief huilend jammeren ons geen ene millimeter verder, integendeel, het werkt hooguit deprimerend en demotiverend voor degenen die de mogelijkheden die toekomst mogelijk gaat bieden met open armen tegemoet treden.
Het leven is en blijft zinloos, maar juist dat kan zin geven aan ieder individueel leven! Ieder individu kan onder vrijwel alle omstandigheden diens leven zin geven, door positief in het leven te staan en niet voortdurend te zoeken naar negativiteiten en onoverkomelijk lijkende problemen, maar open te blijven staan voor het positieve en het vinden van oplossingen.
Op een gegeven moment sterven we toch, dat is onvermijdelijk, maar hoe?
Met bij voorbaat de broek vol van angst of met opgeheven hoofd,
klaar voor de strijd die het leven ons voorschotelt van begin tot eind?
Einde preek van de week,
AMEN!