De eerste knul was onlangs bij 'Pentecoastal's' geweest. Onwijze ervaring! Zijn gesprekspartner wees hem erop dat dat leuk was voor een keertje, maar dat ze toch niet echt deugen en hij de komende tijd beter langs katholieken kon gaan. 'Daar deugen er ook een hoop niet van, maar als je naar de goeien gaat' De eerste jongen had wel 'ontzettende goede gesprekken' bij 'Pentecoastal's' gehad.
De eerste knul beschreef verder zijn religieuze ontwikkeling, al op school had hij vastgesteld, lerend over het heelal e.d. dat er 'fine-tuning' en afstemming moest zijn. Vervolgens ging het over huwelijk en echtscheiding. 'Jezus verbiedt echtscheiding' 'behalve bij overspel' (n.b. is dus niet totaal onmogelijk bij Hem, maar dat pikten de jongens niet op.) 'Als je vader wordt, moet je alles op je kind richten, dus kan je niet scheiden' En trouwen voor God, dan beloof je Hem bij elkaar te blijven.
Daarna veel over de 'Gospells', enorm veel gebruik van Engels termen in de conversatie. En waar moet je mee beginnen? Eerst het Nieuwe Testament of toch met het Oude Testament? Als christen moet je toch eigenlijk beginnen met het Nieuwe Testament? Want hoe doe je dat met Starwars? Daar moet je toch ook naar canon kijken? En bij Tolkien - eerst LOTR's en dan de Hobbit, en pas na die vier begin je toch pas aan de Silmarillion? Je begint toch niet met Silmarillion. Nee eerst maar het Nieuwe Testament. Eerste knul: ik doe nu Matteüs, maar het kost me erg veel moeite. En de Drieëenheid. Ja die staat in het Oude en het Nieuwe Testament. Eerst alleen de Heilige Geest. Maar dat is toch ook Drieëenheid? Eerste knul: Ja de Drieëenheid- een paar jaar geleden dreef me die bijna tot...De Islam...