Leedvermaak
Moderator: Moderators
Leedvermaak
Ik geef toe.
Ik ben verschrikkelijk.
Ik lach soms om andermans leed.
En dat is heel erg.
Het spijt me dan ook vrijwel altijd dat ik het doe.
Maar dit bericht, met nadere details hier, toverde een kwaadaardige en geenszins medelijdende grijns op mijn gezicht waarvoor ik me absoluut niet van plan ben te verontschuldigen.
Ik ben verschrikkelijk.
En dat is heel erg.
Maar dit bericht, met nadere details hier, toverde een kwaadaardige en geenszins medelijdende grijns op mijn gezicht waarvoor ik me absoluut niet van plan ben te verontschuldigen.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Re: Leedvermaak
Cymric, Dit zal hij toch niet gedaan hebben voor zich zelf. Dit moet een hoger doel hebben gehad. Tenminste ik verwacht zo'n reactie in de richting van zijn gelovigen.cymric schreef:Ik geef toe.
Ik ben verschrikkelijk.
En dat is heel erg.
Toch ben ik ervan overtuigd dat vele gelovigen niet zullen geloven wat deze aardse rechter over hem zegt.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
(Walter Lipmann)
Er zijn meer geestelijken die de verleiding van het grote geld niet kunnen weerstaan:
Er is een grote rel uitgebroken rond deken Joep Haffmans van Gulpen. De 63-jarige deken is al langer in opspraak, maar de rel rondom hem breidt zich meer en meer uit.
De politie onderzoekt de beschuldiging dat de deken geld zou hebben verduisterd uit de katholieke kerkelijke armenkas. Daaruit zou Haffmans bijna anderhalf miljoen euro hebben achterover gedrukt. De deken zou daarvan onder andere dure auto's rijden en uitbundige verre vakanties hebben gevierd.
De Limburgse kranten staan vol met ingezonden brieven waarin lezers de kerk (met name het bisdom Roermond) mede schuldig achten aan het toedekken van wat een fraude- maar ook een zedenschandaal lijkt te worden. Dat laatste komt omdat een vrouw tegenover de politie heeft verklaard dat zij tien jaar lang regelmatig tussen de lakens is gedoken met de Gulpense deken. Haffmans zou zijn belangstelling niet tot haar beperkt hebben maar ook andere dames seksueel hebben bediend.
Het bisdom Roermond waarschuwt voor overhaaste conclusies. Ze roept iedereen op mee te werken aan het onderzoek door de politie. Een woordvoerder van het bisdom stelt dat een fout beeld'' is ontstaan: ''Er is geen sprake van dat we al jaren wisten van die verhalen. Het is onzin om te zeggen dat we iets in de doofpot wilden stoppen.'' Haffmans is niet bereikbaar voor commentaar. Hij heeft zich ziek gemeld.
Bisschop Frans Wiertz van Roermond heeft een ontslagprocedure in gang gezet tegen deken Joep Haffmans. In afwachting van het politieonderzoek is hij nu op non-actief gesteld. Als uit het onderzoek blijkt dat hij de ten laste gelegde feiten niet heeft begaan, mag hij elders als priester aan de slag gaan. Het ontslag is volgens de bisschop nodig gezien de commotie die rondom de persoon van de deken is ontstaan. Opvallend is dat dezelfde bisschop eerder waarschuwde voor overhaaste conclusies.
Er is een grote rel uitgebroken rond deken Joep Haffmans van Gulpen. De 63-jarige deken is al langer in opspraak, maar de rel rondom hem breidt zich meer en meer uit.
De politie onderzoekt de beschuldiging dat de deken geld zou hebben verduisterd uit de katholieke kerkelijke armenkas. Daaruit zou Haffmans bijna anderhalf miljoen euro hebben achterover gedrukt. De deken zou daarvan onder andere dure auto's rijden en uitbundige verre vakanties hebben gevierd.
De Limburgse kranten staan vol met ingezonden brieven waarin lezers de kerk (met name het bisdom Roermond) mede schuldig achten aan het toedekken van wat een fraude- maar ook een zedenschandaal lijkt te worden. Dat laatste komt omdat een vrouw tegenover de politie heeft verklaard dat zij tien jaar lang regelmatig tussen de lakens is gedoken met de Gulpense deken. Haffmans zou zijn belangstelling niet tot haar beperkt hebben maar ook andere dames seksueel hebben bediend.
Het bisdom Roermond waarschuwt voor overhaaste conclusies. Ze roept iedereen op mee te werken aan het onderzoek door de politie. Een woordvoerder van het bisdom stelt dat een fout beeld'' is ontstaan: ''Er is geen sprake van dat we al jaren wisten van die verhalen. Het is onzin om te zeggen dat we iets in de doofpot wilden stoppen.'' Haffmans is niet bereikbaar voor commentaar. Hij heeft zich ziek gemeld.
Bisschop Frans Wiertz van Roermond heeft een ontslagprocedure in gang gezet tegen deken Joep Haffmans. In afwachting van het politieonderzoek is hij nu op non-actief gesteld. Als uit het onderzoek blijkt dat hij de ten laste gelegde feiten niet heeft begaan, mag hij elders als priester aan de slag gaan. Het ontslag is volgens de bisschop nodig gezien de commotie die rondom de persoon van de deken is ontstaan. Opvallend is dat dezelfde bisschop eerder waarschuwde voor overhaaste conclusies.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Tja, dit zijn de zaken die de eigenlijk toch wel grotendeelse bejaarde aanhang van de katholieke kerk in het zuiden nog verder laten verwateren.. afgezien van de sterfgevallen, natuurlijk.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Alleen lakens waren misschien te koud?lanier schreef: Dat laatste komt omdat een vrouw tegenover de politie heeft verklaard dat zij tien jaar lang regelmatig tussen de lakens is gedoken met de Gulpense deken.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Bekijk het eens als een optimist...
Zonder clowns als Kent Hovind zou het een stuk minder lollig zijn op deze aarde
Je kunt het natuurlijk ook bekijken als pessimist...
Zonder idioten als Kent Hovind hadden we ook geen idioten als president Bush
die op een heilige missie is en van mening is dat ID op de middelbare school gedoceerd moet worden.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen...
D.w.z.: De waarheid tussen optimisme en pessimisme!
De 'leer' van Kent Hovind en de 'leer' van ID staan hier volkomen los van!
Deze leerstellingen zijn natuurlijk ten allen tijde absurd,
onafhankelijk of je deze dwaasheden nu als optimist of als pessimist benadert!
MvG, Wim.
Zonder clowns als Kent Hovind zou het een stuk minder lollig zijn op deze aarde
Je kunt het natuurlijk ook bekijken als pessimist...
Zonder idioten als Kent Hovind hadden we ook geen idioten als president Bush
die op een heilige missie is en van mening is dat ID op de middelbare school gedoceerd moet worden.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen...
D.w.z.: De waarheid tussen optimisme en pessimisme!
De 'leer' van Kent Hovind en de 'leer' van ID staan hier volkomen los van!
Deze leerstellingen zijn natuurlijk ten allen tijde absurd,
onafhankelijk of je deze dwaasheden nu als optimist of als pessimist benadert!
MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Haha... Oud nieuws
Wat verwacht je anders van een conservatieve revolutie?
Bij het oprichten der Verenigde Staten is de formule dat kerken belastingvrij kunnen rommelen natuurlijk expres in de Amerikaanse constitutie ingebakken..Last year, the U.S. attorney in Seattle filed a lawsuit against Stoll, charging him with encouraging people to avoid tax payments by claiming to be religious entities, according to news reports.
Dit is ook zo in Japan als ik me niet vergis en ik hoor je daar niet over mekkeren. Toch zijn er uit naam van de religie (zie moonsekte) ook diverse aanslagen gepleegd met Sarin. Wat ben je weer heerlijk hypocriet.Brennus schreef:Haha... Oud nieuws
Bij het oprichten der Verenigde Staten is de formule dat kerken belastingvrij kunnen rommelen natuurlijk expres in de Amerikaanse constitutie ingebakken..Last year, the U.S. attorney in Seattle filed a lawsuit against Stoll, charging him with encouraging people to avoid tax payments by claiming to be religious entities, according to news reports.![]()
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn