Het is vrij slecht gesteld met de Democratie in de wereld. Dat beseft men wel, maar hoe erg is het er eigenlijk mee gesteld? Een onthutsende realisatie is dat er slechts 8 landen op deze wereld zijn die beter scoren dan Nederland. Het totale aantal "volledig democratische staten" is 25.
Zie: deze kaart en voor meer details deze pagina
Uit de "average score" van Noord Amerika is direct duidelijk, dat men hierbij geen rekening heeft gehouden met het aantal inwoners.
Data omtrent Democratie
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Data omtrent Democratie
Ik wens u alle goeds
Re: Data omtrent Democratie
Niet zo verwonderlijk als je beseft dat relatief gezien democratie geen goede bestuursvorm is. Er is alleen tot op heden geen betere bedacht.
Overigens staat Nederland 9e wat betekent dat er 8 beter scoren
Overigens staat Nederland 9e wat betekent dat er 8 beter scoren
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Democratie is een soort verzamel woord geworden, waar een ieder een eigen invulling aan geeft.
Daardoor is zo'n indeling altijd aanvechtbaar.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gewoon uit interesse : waarom bengelen wij (Belgie) helemaal onderaan in W-Europa ?
Iemand een idee ?
't Is hier ver van ideaal maar ik heb nog nooit gedacht van "oei, nu komt onze democratie in de problemen".
Spontaan denk ik dan: wij doen het slechter dan Italie ??? (puur buikgevoel, ik ben niet zo politiek op de hoogte)
Iemand een idee ?
't Is hier ver van ideaal maar ik heb nog nooit gedacht van "oei, nu komt onze democratie in de problemen".
Spontaan denk ik dan: wij doen het slechter dan Italie ??? (puur buikgevoel, ik ben niet zo politiek op de hoogte)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Moeilijk te zeggen, het zou wel eens iets kunnen zijn wat van heel lang geleden komt.outremer schreef: ↑17 feb 2024 09:53 Gewoon uit interesse : waarom bengelen wij (Belgie) helemaal onderaan in W-Europa ?
Iemand een idee ?
Vergeet niet dat België min of meer een kunstmatig geschapen land is.
PS.
Misschien is er hoop als de EU anders wordt.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- Peter van Velzen
- Site Admin
Volgens de VRT zou de oorzaak de lage participatie zijn. Dat je niet zo op de hoogte bent is dus ook een deel van het probleem blijkbaar.outremer schreef: ↑17 feb 2024 09:53 Gewoon uit interesse : waarom bengelen wij (Belgie) helemaal onderaan in W-Europa ?
Iemand een idee ?
Ik wens u alle goeds