De Gharqad boom

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Henry II
Bevlogen

De Gharqad boom

Bericht door Henry II »

Sahih Muslim 7339: Abu Huraira reported Allah's Messenger ( ‌صلی ‌اللہ ‌علیہ ‌وسلم ‌ ) as saying: The last hour would not come unless the Muslims will fight against the Jews and the Muslims would kill them until the Jews would hide themselves behind a stone or a tree and a stone or a tree would say: Muslim, or the servant of Allah, there is a Jew behind me; come and kill him; but the tree Gharqad would not say, for it is the tree of the Jews.
De boom in kwestie, als je het al boom kunt noemen, is een struik met doorns. Zeker nu de oorlog tussen Hamas en Israël aan de gang is, komen dit soort Hadith teksten naar boven in de verschillende social media. Bomen en rotsen zullen de Joden verraden die zich erachter verschuilen. Maar dit doornige struikje is van de Joden. Als je er even over nadenkt, dan zie je direct de diepere gedachte erachter. Niemand kan zich achter een struik verstoppen, of misschien een lelijk prikbosjes als symbool voor een vervloekt volk. Natuurlijk wordt dit letterlijk opgevat door radicalere moslims. Je ziet op diverse plaatsen oproepen om deze 'bomen' overal te kappen om te voorkomen dat Joden zicht erachter zullen verschuilen. En bovenal vind je heel veel verhalen over de staat Israël die overal in de bezette gebieden (West-bank o.a.) miljoenen van dit soort bomen overal zou planten. En ook dat Israël overla olijfbomen zou opgraven en verkassen naar eigen grondgebied. Die worden weer aangehaald door nieuwsbronnen in India en Pakistan. Er zijn gelukkig ook op o.a. Youtube filmpjes te vinden waarin aan bewoners van Israël wordt gevraagd of ze ooit van die Gharqad boom hebben gehoord. Niemand heeft er ooit van gehoord, geen boomkwekerij heeft er ooit van gehoord. Het hele idee is al absurd. De moslim bronnen verhalen ook over het volgens hun dan feit, dat Joden steeds de moslim teksten zouden bestuderen, en dat ze daarom die bomen zijn gaan planten. Waarom zou een land compleet nutteloze bomen planten, die bovendien niet gedijen op de plekken waar ze vermeend zouden worden geplant? Te bizar voor woorden. Tja, soms loop je tegen een onderwerp aan dat gewoon te absurd is om niet te noemen.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: De Gharqad boom

Bericht door Rereformed »

Zo word ik er weer eens aan herinnerd dat het moslimgeloof primitievere kanten heeft dan waar ik mee bekend ben.
Born OK the first time
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Rereformed schreef: 06 nov 2023 12:27 Zo word ik er weer eens aan herinnerd dat het moslimgeloof primitievere kanten heeft dan waar ik mee bekend ben.
Alsof dat niet met alle geloven zo is
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Mullog schreef: 06 nov 2023 13:12 Alsof dat niet met alle geloven zo is.
Sure, maar via internet blijft je je over de uitwassen verbazen.
Zo verbaas ik me erover dat dit volledig dolgedraaid geloof invloed uitoefent in een moderne maatschappij.
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Wel een typische vorm, net een hartje:

Maar ja, ik zie overal hartjes in ...
... als ik daar zou lopen zou ik onder dat boompje schuilen,
want het biedt flink wat schaduw in die hete zon daar!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

True Network Info verspreidt dus hoax?
Goed om te weten!

VIDEO duurt 5 minuten:

.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Rereformed schreef: 06 nov 2023 12:27 Zo word ik er weer eens aan herinnerd dat het moslimgeloof primitievere kanten heeft dan waar ik mee bekend ben.
dit staat ook in de bijbel, namelijk in Openbaring. Maar daar zijn de joden vervangen door ongelovigen..
Die roepen ook tot de rotsen val op mij, maar dat weigeren de rotsen.. Want pijn moet de ander lijden!

In feite zijn alle religies een beetje dom en achterlijk.
Itsmesalaam

Bericht door Itsmesalaam »

En waarom wordt er Aandacht aanbesteed als dit een domme gedachte is. Het is wel een trigger voor je om iets over te zeggen. Net als de dood maar blijven beweren dat er niets iets na de dood maar toch onzeker blijven
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Berjan schreef: 08 nov 2023 20:37
dit staat ook in de bijbel, namelijk in Openbaring. Maar daar zijn de joden vervangen door ongelovigen..
Die roepen ook tot de rotsen val op mij, maar dat weigeren de rotsen.. Want pijn moet de ander lijden!

In feite zijn alle religies een beetje dom en achterlijk.
Dat komt doordat mensen er in 'heilige boeken' enzo hapklare brokken van hebben gemaakt.
Dan krijg je nl. iets heel raars.
En als dat dan ook nog 'wet' voor de gelovigen wordt... nou... dan heb je de poppen aan het dansen...
Met religieus besef of gevoel is naar mijn waarneming niet zo veel verkeerd.
En dat kan er best zijn zonder dat het teveel ellende teweeg brengt.
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Itsmesalaam schreef: 03 dec 2023 10:22 En waarom wordt er Aandacht aanbesteed als dit een domme gedachte is. Het is wel een trigger voor je om iets over te zeggen. Net als de dood maar blijven beweren dat er niets iets na de dood maar toch onzeker blijven
Dit is een uitspraak van de Boodschapper van Allah, dus het moet juist iets heel verstandigs zijn. Misschien kun jij hem uitleggen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

HierEnNu schreef: 06 nov 2023 15:34 Wel een typische vorm, net een hartje:

Eronder schuilen voor de zon is één ding, erachter verschuilen tegen kogels of zwaarden is een nutteloze oefening.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Itsmesalaam schreef: 03 dec 2023 10:22 En waarom wordt er Aandacht aanbesteed als dit een domme gedachte is. Het is wel een trigger voor je om iets over te zeggen. Net als de dood maar blijven beweren dat er niets iets na de dood maar toch onzeker blijven
Waarom begrijp ik deze tekst niet? Misschien omdat het in bijzonder onduidelijk Nederlands is geschreven.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Henry II schreef: 11 dec 2023 10:27
HierEnNu schreef: 06 nov 2023 15:34 Wel een typische vorm, net een hartje:

Eronder schuilen voor de zon is één ding, erachter verschuilen tegen kogels of zwaarden is een nutteloze oefening.
Voor degene die de kunst van camouflage beheerst en geheel op kan gaan in diens omgeving zou het wel degelijk een prima schuilplaats tegen kogels en zwaarden kunnen bieden.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Henry II schreef: 11 dec 2023 10:29
Waarom begrijp ik deze tekst niet? Misschien omdat het in bijzonder onduidelijk Nederlands is geschreven.
Zou ik dan juist vanwege dat "bijzonder onduidelijk Nederlands" er wel iets van begrijpen? :angel12: Mij lijkt[!] één en ander te verwijzen naar het fenomeen dat zelfs als een gedachte als dom wordt beschouwd toch aandacht krijgt zodra het reacties en/of discussies uitlokt.

Als vergelijkbaar voorbeeld wordt verwezen naar het bespreken van het concept van de dood, waarbij mensen kunnen blijven beweren dat er niets is na de dood, maar toch onzeker blijven over wat er werkelijk gebeurt.
.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Aha, op die fiets. Het gaat er niet om wat ik ervan vind. De uitspraak van Mohammed over die boom wordt als onbetwistbare waarheid gezien door zijn aanhang. Persoonlijk heb ik geen enkele twijfel over wat er gebeurt als ik dood ben. Dat is vrij simpel voor mij. Ik twijfel wel over mensen die een vreemd verhaal dat aan Mohammed wordt toegeschreven eeuwen later ineens weer naar boven komt. Dat suggereert dat Mohammed wél een idee had van wat er na zijn dood ging gebeuren. Daar is blijkbaar geen twijfel over. Er komt een eindstrijd waarbij alle Joden vermoord moeten worden. Althans dat beweren de aanhangers die deze Hadith aanhouden.
Plaats reactie