Armageddon staat op het punt te beginnen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Octo
Forum fan

Armageddon staat op het punt te beginnen

Bericht door Octo »

Goedendag forumleden,

Hier ben ik weer eens, na een lange afwezigheid. Ik ben sinds mijn laatste bezoek nogal druk geweest en er is in mijn leven e.e.a. veranderd waardoor ik simpelweg geen tijd had om heel actief op het forum te zijn. Heel sporadisch heb ik af en toe kleine stukjes als anonieme gast meegelezen.

Recent is mijn aandacht gegrepen door een onheilsprofeet die actief is op X, voorheen bekend als Twitter. Ik kreeg daarbij de behoefte om daar eens over van gedachten te wisselen op het forum. Punt is dat ik uitermate gefascineerd ben geraakt door het heerschap. Ik lees de tweets met stijgende verbazing.

Het gaat om de heer Rinus Jantz

Deze zelfbenoemde Discipel van de Eindtijd verkondigt aan iedereen die het horen wilt (en vooral ook iedereen die het niet horen wilt) dat Jezus op 17-09-2023 terugkomt in de wolken om eens even flink de boel op stelten te zetten.

Een kort onderzoekje leerde mij overigens dat dit al een herziene datum is, het zou o.a. al reeds in april gebeurd moeten zijn.

Deze onheilsprofeet is gepensioneerd, dus heeft hij voldoende tijd om fulltime met zijn profetieën bezig te zijn. Hij heeft een lijvige website volgeschreven met de bewijzen die hij in zijn onderzoek is tegengekomen.

Nu heeft iemand in mijn directe omgeving de afgelopen jaren 2 keer een psychose gehad en veel van wat ik in de tweets van Rinus lees zie ik toch verschillende zaken die mij heel bekend voorkomen: Voor hem zijn deze waanideeën de absolute waarheid en alle voortekenen wijzen er op. Als een enorme puzzel waar steeds meer puzzelstukjes op hun plaats vallen.

Zou deze man in een permanente psychotische toestand verkeren?
Hoe zou de man reageren als blijkt dat de wereld op 18 september gewoon doordraait en er niets van zijn profetieën is terecht gekomen?

Wat denken jullie?
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
B.S.
Bevlogen

Re: Armageddon staat op het punt te beginnen

Bericht door B.S. »

Dan komt hij met een datum in november of december. En daara.
Octo
Forum fan

Bericht door Octo »

B.S. schreef: 30 aug 2023 16:16 Dan komt hij met een datum in november of december. En daara.
Ongetwijfeld, want hij heeft de datum al eens herzien.
Maar hij gaat nogal tekeer tegen mensen die het niet met hem eens zijn.
Hij heeft emails naar de volledige tweede kamer gestuurd en naar tal van wetenschappers.
Dat zal een flink gezichtsverlies zijn. Ik ben heel benieuwd hoe hij zich daar uit zal redden.

Ik blijf het in ieder geval met belangstelling volgen.
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

O wat leuk! We hoeven deze keer niet jaren te wachten maar enkel een paar weken!
Is hij vriend of vijand van onze Jaap?
Het begint goed: op 15 september sterft Poetin! \:D/

Op 16 viert iedereen feest...Maar o wee 17, 18, 19 september: twee miljard lieve nederige gelovigen rapture in the realm of the dead. Geen idee of dat een leuk of minder leuk vooruitzicht voor deze gelovigen is.

20, 21,22,23 september: twee miljard ongelovigen sterven en gaan naar een 1000 jaar lang durend vagevuur. Tsja, daar zullen wel een hoop freethinkers tussen zitten. IJszwemmen is er voor mij niet meer bij dan. :(
Tenzij Finnen, Groenlanders en Siberiërs naar het vageijs mogen. God kan tenslotte van hen niet verwachten dat ze woestijngodsdiensten begrijpen.

Op 20 september een meteorenregen. Je zou zeggen dat die aankomende meteoren al gesignaleerd zouden zijn, maar de astronomen zitten blijkbaar maar wat te suffen in plaats van in de ruimte te turen.

Wacht eens even, we hebben wat gemist: op goede vrijdag 2 april 2021 was de opname van 144.000 "eerstelingen". Jammergenoeg heeft de wereld niet goed opgelet. Niets van gehoord. :cry:
Waarschijnlijk waren het niet-gevaccineerde Trump-aanhangers die tot deze elitegelovigen behoorden. En wij maar denken dat ze aan corona overleden. #-o

Waar Elon Musk al niet goed voor is.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De wereld is allang vergaan (X, voorheen Twitter)....
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Octo
Forum fan

Bericht door Octo »

Rereformed schreef: 30 aug 2023 16:43
Wacht eens even, we hebben wat gemist: op goede vrijdag 2 april 2021 was de opname van 144.000 "eerstelingen". Jammergenoeg heeft de wereld niet goed opgelet. Niets van gehoord. :cry:

Waar Elon Musk al niet goed voor is.
Dat verwonderde mij ook al. Als er iets dergelijks gebeurd zou zijn dan hadden we daar vast wel iets van meegekregen. Maar het wordt gepresenteerd als een voldongen feit.

Voor mij is het een tijd geleden dat ik weer een stempeltje kon zetten op mijn spaarkaart keren dat ik de apocalypse overleefd heb. Degene die ik zo uit mijn hoofd kan noemen zijn Harold Camping met zijn voorspellingen en 2012, het einde van de Maya kalender.

En die van april natuurlijk, want toen had deze meneer het einde ook al voorspeld.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Octo schreef: 30 aug 2023 16:32
Ongetwijfeld, want hij heeft de datum al eens herzien.
Maar hij gaat nogal tekeer tegen mensen die het niet met hem eens zijn.
Hij heeft emails naar de volledige tweede kamer gestuurd en naar tal van wetenschappers.
Dat zal een flink gezichtsverlies zijn. Ik ben heel benieuwd hoe hij zich daar uit zal redden.

Ik blijf het in ieder geval met belangstelling volgen.
Eigenlijk is dit een aloude variant op de tegenwoordig populaire complottheorieen.
Toen Biden was gekozen, zou Trump al snel terugkeren als redder tegen de Cabal - datum werd telkens verschoven (Qanon)
Na de vaccinaties zouden gevaccineerden massaal overlijden - hiervan gaan telkens nog nieuwe varianten rond zoals: vaccins verklaren de oversterfte of het moet allemaal nog gaan gebeuren.

De verspreiders zijn in het algemeen zeer creatief in het bedenken van verklaringen voor niet uitgekomen voospellingen.
Bij volgers leidt het nooit tot gezichtsverlies. Dievinden blijkbaar houvast in hun geloof,en dan doet logica er niet meer toe.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik wens u alle goeds
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Ahja, leuk zo'n "trip down memory lane": in die lijst op wikipedia staat ook Nostradamus genoemd.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Op de site van die man kan je meteen lezen wat voor logica hij hanteert. Zo schrijft Paulus in Thessalonizencen dat de mensen die in Christus zijn heengegaan eerst zullen opstaan (dit noemt hij dan de profeten van God, een paar dus) en daarna pas de mensen die nog niet zijn heengegaan (en dit noemt hij dan weer de enkele mannen uit Ezechiel..
1 Thessalonicenzen 4:17 Want dit zeggen wij u met een woord van de Heere, dat wij die levend zullen overblijven tot de komst van de Heere, de ontslapenen beslist niet zullen voorgaan. Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn (de vermoorde profeten), zullen eerst opstaan. Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn (de enkele mannen uit Ezechiël), samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn. '
Terwijl het volgens mij, en mensen die er kennis van hebben, gaat om mensen die dood waren en weer opstaan en dan de levenden (die dus niet doodgaan) meteen naar de hemel gaan. Hij pakt een tekst van Jesaja, 1 van Paulus, een van Ezechiel en interpreteert het op zijn eigen manier. Zo zijn wel meer religies ontstaan. Christendom ook.

Maar goed, hij zegt in het begi van zijn site ook "U wordt aangezet om te onderzoeken en niet om blind de een of andere predikant te volgen." Moet hij ook niet boos worden op X als mensen hem niet geloven :D
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Hoezo beginnen?
Armageddon is toch 13 miljard jaar geleden begonnen?
Of 26 miljard, daar is de wetenschap nog niet helemaal uit,
maar goed, een klein verschilletje houd je altijd wel!

Oooo, wacht, die andere Armageddon?

Die is in 1998 begonnen,
maar dat heeft Bruce Willis destijds toch prima opgelost?
BRON: Armageddon (1998)

Of gaat dit wellicht over het vervolg?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Er is tot nu toe weinig weerklank voor het 26+miljard jaar oude universum.
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Ik denk dat het goed blijft te beseffen dat oorlog op grote schaal, met wereldveranderende eigenschappen, ieder moment kan beginnen. Dat de grens tussen “normaal” en “ellendig” heel klein is. De grens tussen “normaal” en “glorieus” (Jezus die terugkomt bijvoorbeeld) zou ook heel klein kunnen zijn.
Ik denk dat die onheilsprofeten vooral dat besef actueel willen houden.
Misschien…
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Leon schreef: 02 sep 2023 16:39 Ik denk dat het goed blijft te beseffen dat oorlog op grote schaal, met wereldveranderende eigenschappen, ieder moment kan beginnen. Dat de grens tussen “normaal” en “ellendig” heel klein is. De grens tussen “normaal” en “glorieus” (Jezus die terugkomt bijvoorbeeld) zou ook heel klein kunnen zijn.
Ik denk dat onheilsprofeten of stapel gek zijn of een slaatje uit hun profetie willen slaan . Ik verdenk ze er in iedergeval niet van dat ze wat dan ook actueel willen houden
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 02 sep 2023 16:59
Leon schreef: 02 sep 2023 16:39 Ik denk dat het goed blijft te beseffen dat oorlog op grote schaal, met wereldveranderende eigenschappen, ieder moment kan beginnen. Dat de grens tussen “normaal” en “ellendig” heel klein is. De grens tussen “normaal” en “glorieus” (Jezus die terugkomt bijvoorbeeld) zou ook heel klein kunnen zijn.
Ik denk dat onheilsprofeten of stapel gek zijn of een slaatje uit hun profetie willen slaan . Ik verdenk ze er in iedergeval niet van dat ze wat dan ook actueel willen houden
Jullie beiden hebben gelijk denk ik, met die aantekening dat sommige onheilsprofeten werkelijk geloven in hun eigen voorspelling.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie