Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Moderator: Moderators
Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Wat nu? Rutte geen lijstrekker meer, nog geen duidelijke opvolger bij de VVD, Caroline van der Plas zegt geen premier te willen worden - wat voor troef kan de BBB kiezers dan bieden, CDA geen duidelijke kandidaat voor lijsttrekker, D66 idem, wat doet Omzigt, waar zal de beoogde combi PvdA-Groenlinks mee kunnen komen.
Met andere woorden, volstrekt onduidelijk welke kant het op moet en waar de verkiezingen over moeten gaan. Is het sowieso niet van lotje getikt (afgezien van allerlei technisch gedoe) om pas half november te willen stemmen? Voelt in ieder geval als een half jaar verder en alles is dan hoogstwaarschijnlijk anders dan en de kiezer weet al niet meer waarom de verkiezingen nodig zijn.
Rutte is als een vampier die alles heeft leeggezogen? en nu ook zijn partij en een richting voor de Nederlandse politiek...?
Met andere woorden, volstrekt onduidelijk welke kant het op moet en waar de verkiezingen over moeten gaan. Is het sowieso niet van lotje getikt (afgezien van allerlei technisch gedoe) om pas half november te willen stemmen? Voelt in ieder geval als een half jaar verder en alles is dan hoogstwaarschijnlijk anders dan en de kiezer weet al niet meer waarom de verkiezingen nodig zijn.
Rutte is als een vampier die alles heeft leeggezogen? en nu ook zijn partij en een richting voor de Nederlandse politiek...?
Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023
De enige kandidaat die er m.i voor geschikt is, is Frans Timmermans. Wat er nu in den Haag loopt is niet premier-waardig. Rutte richting Europa, Frans retour Nederland.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Timmermans gaat zijn comfortabele Brusselse baan nu opgeven voor een hoogst onzeker politiek avontuur in Nederland...?
Dat gaat Timmermans zeker niet doen. Er zijn teveel problemen in Nederland die we eigenlijk niet kunnen oplossen. Hulde aan de persoon die het aandurft om premier te worden.
Om hier weer orde op zaken te stellen ja. Hij lijkt me ook een bruggenbouwer met zeker ook de juiste connecties in het buitenland. Niet iemand die zijn zin doorduwt, ergens geen actieve herinnering meer aanheeft en/of chronisch liegt.
PvdA gaat dan samen met SP en groen links.
Een groene sociale arbeiderspartij.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 11 jul 2023 18:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Links scoort slechter en slechter bij iedere verkiezing. Een combi GL met PvdA zal daar weinig verandering in brengen. Misschien dat een Aboutaleb als lijsttrekker van de PvdA nog wat zetels kan binnenhalen, maar dat gaat waarschijnlijk ten koste van een andere linkse partij.
Voor het zetelverlies op links is één man verantwoordelijk en dat is Geert Wilders. In verkiezingstijd komt steevast immigratie van stal, de valkuil van links. In het debat gaan ze altijd genadeloos ten onder. Nu met de problemen in Ter Apel zal dat niet anders zijn. Overigens zijn er in Europa slechts 3 landen met een links kabinet: Malta, Slovenië en Roemenië. En Nederland is nooit echt een links land geweest. We kijken teveel naar grote namen uit het verleden zoals Den Uyl en Kok, maar vergeten even de statistieken. Een regering met links zie ik zeker niet tot stand komen.
Voor het zetelverlies op links is één man verantwoordelijk en dat is Geert Wilders. In verkiezingstijd komt steevast immigratie van stal, de valkuil van links. In het debat gaan ze altijd genadeloos ten onder. Nu met de problemen in Ter Apel zal dat niet anders zijn. Overigens zijn er in Europa slechts 3 landen met een links kabinet: Malta, Slovenië en Roemenië. En Nederland is nooit echt een links land geweest. We kijken teveel naar grote namen uit het verleden zoals Den Uyl en Kok, maar vergeten even de statistieken. Een regering met links zie ik zeker niet tot stand komen.
Timmermans is geen bruggenbouwer. Hij wekt bij een groot deel van het publiek enorme weerstand op. Aan de linkerkant haat ook de SP hem. Hij is teveel een pedante, publiciteitszoekende ijdeltuit. Dat imago gaat hij in ieder geval niet kwijtraken.
Dilan Yeşilgöz-Zegerius? Eerst vrouwelijke premier van allochtone afkomst geleverd door die ongrijpbare VVD...?
Dochter van Turkse immigranten gaat voor keiharde migratie inperking...?
Dilan Yeşilgöz-Zegerius? Eerst vrouwelijke premier van allochtone afkomst geleverd door die ongrijpbare VVD...?
Yesilgoz wordt gesteund door 68% van de VVD achterban. Ze was tweede na Dijkhoff (80%), maar die gaat het niet doen. Ik zou er niet raar van opkijken als zij serieuze ambities heeft om premier te worden.
Hoe voorkomen we dat? Hoe kunnen we in vredesnaam die VVD een keer buiten de regering houden? Het kan niet...
In ken iemand die lang geleden een keer met Yeşilgöz heeft 'gedated.' Ze was toch nog erg zoekende, dacht misschien aan politiek, de SP wellicht...

Hij zat trouwens ook met Esther Ouwehand van de Partij van de Dieren op de middelbare school. Die was toen erg van Hans Janmaat en de Centrumdemocraten...
In ken iemand die lang geleden een keer met Yeşilgöz heeft 'gedated.' Ze was toch nog erg zoekende, dacht misschien aan politiek, de SP wellicht...
Hij zat trouwens ook met Esther Ouwehand van de Partij van de Dieren op de middelbare school. Die was toen erg van Hans Janmaat en de Centrumdemocraten...
Daar gaan we weer. De eerste vrouwelijke....B.S. schreef: ↑11 jul 2023 18:06 Timmermans is geen bruggenbouwer. Hij wekt bij een groot deel van het publiek enorme weerstand op. Aan de linkerkant haat ook de SP hem. Hij is teveel een pedante, publiciteitszoekende ijdeltuit. Dat imago gaat hij in ieder geval niet kwijtraken.
Nou en? Waarom? Is ze de beste kandidaat moet ze t vooral doen, is er een betere (een man bv) moet hij dit doen. Anders krijgen we straks het hele alfabet weer dat ergens eerste in moet zijn.
En ja, juist omdat t met links niet goed gaat en t teveel versplinterd is, moet ze fuseren. En dan meer opschuiven naar t midden wat asielbeleid betreft. Een onmogelijke opgave natuurlijk waar Wilders goed garen bij spint. En dat is goed. Snoept kiezers aan de rechter kant weg zodat wellicht midden en links iets meer van zich kunnen laten horen.
En Timmermans ken ik niet als pedante ijdeltuit. Hij heeft zijn minpunten maar wie heeft dat niet? Het gaat om kennis en kunde. Yesilgoz straalt maar weinig uit.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Timmermans heeft in elk geval de potentiële BBB-kiezers al niet mee.
Eerst maar eens een beetje stemmen, ergens in november.
Ik hoop inderdaad langs de lijnen van 'kwaliteit'. (O.. die kiezer ja..)
Deze schaakpartij van wie het zal doen hier (lijkt wel mode) zegt mij niet zoveel.
Democratie, hoewel een systeem met aanzienlijke problemen, lijkt mij wel wat.
Maar ik geef toe, dat het daarna vaak een potje wordt.
Ik hoop inderdaad langs de lijnen van 'kwaliteit'. (O.. die kiezer ja..)
Deze schaakpartij van wie het zal doen hier (lijkt wel mode) zegt mij niet zoveel.
Democratie, hoewel een systeem met aanzienlijke problemen, lijkt mij wel wat.
Maar ik geef toe, dat het daarna vaak een potje wordt.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Die schaakpartij komt ook door de ravage die Rutte achterlaat. Niet dat hele steden in puin liggen, dat bedoel ik niet, maar de man komt overal mee weg en nu gaat hij weer zonder enige verantwoording te hoeven afleggen, al helemaal niet electoraal. Hij heeft alles leeggezogen en elke richting is zoek.
En links natuurlijk, dat de verkeerde richting inslaat met diversiteitspolitiek en een sociale kwestie scheppend milieubeleid.
Geert Wilders is niet verantwoordelijk, links is natuurlijk zelf verantwoordelijk voor haar eigen resultaten.lanier schreef: ↑11 jul 2023 18:00 Links scoort slechter en slechter bij iedere verkiezing. Een combi GL met PvdA zal daar weinig verandering in brengen. Misschien dat een Aboutaleb als lijsttrekker van de PvdA nog wat zetels kan binnenhalen, maar dat gaat waarschijnlijk ten koste van een andere linkse partij.
Voor het zetelverlies op links is één man verantwoordelijk en dat is Geert Wilders. In verkiezingstijd komt steevast immigratie van stal, de valkuil van links. In het debat gaan ze altijd genadeloos ten onder.
Geert Wilders is slechts het symptoom.
In een land met te weinig huizen en eindeloze discussies over ruimtelijke problemen, kun je met 400.000 immigranten in een jaar tijd niet doen alsof er geen probleem is.
Dit gedrag van links is de reden dat mensen niet meer links stemmen. Zolang dit doorgaat, wordt iedere verkiezing door een nieuwe rechtse partij gewonnen. Het begon bij Fortuyn, toen Wilders, FvD, BBB is de laatste in het rijtje.
Timmermans is kansloos. Ik zet mijn fles wijn op premier Caroline van der Plas.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)