dikkemick schreef: ↑18 feb 2023 13:42Hoe kun je dit soort schizofreen gedrag verdedigen? Die makelaar die op 1 vooraf bepaalde datum een puntmuts opzet en ineens prins is en alaaaaf roept en begint te zuipen?
Nogmaals: Waarom niet 15 oktober uit je bol gaan? 11 juni? 20 januari? Zuipen, hossen en brallen op een afgesproken datum?
Je weet toch: iedereen verdient de best mogelijke verdediging!
Maar ik probeer Carnaval helemaal niet te verdedigen, ik wil het gewoon vieren van vrijdagavond tot en met woensdagavond, want pas op woensdagavond sluiten we Carnaval feestelijk af met het traditionele '
haring happen'! Dan verzorgen diverse kroegen een heerlijk koud buffet bestaande uit haring! Van de gigantische winst die ze met Carnaval geboekt hebben betaalt de kastelijn dan dat koud buffet en kan eenieder gratis haringhappen. Dat gratis is natuurlijk relatief, want ondertussen worden die haringen weggespoeld met opnieuw sloten bier terwijl de Carnavalsstemming opnieuw toeslaat!
Zie eventueel:
Het is hier en nu best al laat, want ik ga zo meteen früshoppen
en het früshoppen begint eigenlijk reeds vóór het middaguur!
Ja, ja, het wordt steeds krankzinniger:
- Tijdens het Carnavalsseizoen wordt Frühschoppen gecombineerd met de feestelijke geest van Carnaval en veel mensen verkleden zich dan in kostuums en doen mee aan de vieringen. Het is een tijd waarin mensen samenkomen om te eten, drinken, dansen en plezier te hebben voordat de meer formele parades en evenementen van de dag beginnen.
Kortom, "Frühschoppen met Carnaval" verwijst naar de traditie van een ochtendbiertje of een brunch tijdens het Carnavalsseizoen in kostuum en als onderdeel van de bredere Carnavalsvieringen.