Wat is uw mening over seksuele voorlichting?

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

MorrisUniLeiden

Wat is uw mening over seksuele voorlichting?

Bericht door MorrisUniLeiden »

Hoi ik ben Morris, een tweedejaars student Culturele Antropologie aan de universiteit Leiden en voor een veldwerk vak doe ik met een groepje onderzoek naar religie in relatie tot sexuele voorlichting in Nederland.

Nu zijn wij geïnteresseerd in hoe mensen van de Freethink gemeenschap tegen deze onderwerpen aan kijken.

De vragen zijn:
Wat is uw algemene mening over sexuele voorlichting op de middelbare school? (Is het goed of slecht? zijn er problemen?)
Hoe kijkt u naar religieuze sexuele voorlichting (Christelijk, Islamitisch, etc) ten opzichte van seculiere (atheïstische) voorlichting? Moet er ruimte zijn voor beiden?
Wat is uw mening over het bespreken van queer onderwerpen (LHBTIQ+, gender) op de middelbare school?

Wij zullen uw antwoorden graag gebruiken voor ons onderzoeksrapport als u dit goed vindt, uiteraard zonder directe citaties te gebruiken of usernames te benoemen (U blijft dus volledig anoniem). Heeft u graag dat uw reactie niet meegenomen wordt in het onderzoek dan kunt u dat vermelden.
ChaimNimsky
Superposter

Re: Wat is uw mening over sexuele voorlichting?

Bericht door ChaimNimsky »

MorrisUniLeiden schreef: 06 jan 2023 20:44 De vragen zijn:
Wat is uw algemene mening over sexuele voorlichting op de middelbare school? (Is het goed of slecht? zijn er problemen?)
Lijkt me goed dat er seksueel voorgelicht wordt.
Hoe kijkt u naar religieuze sexuele voorlichting (Christelijk, Islamitisch, etc) ten opzichte van seculiere (atheïstische) voorlichting? Moet er ruimte zijn voor beiden?