Toenemende agressie tegen christenen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
vegan-revolution
Superposter

Toenemende agressie tegen christenen

Bericht door vegan-revolution »

OSCE-Rapport: Haatmisdrijven tegen Christenen explosief gestegen

Daaruit :

Volgens een nieuw rapport van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OSCE) is het aantal haatmisdrijven tegen Christenen het afgelopen jaar aanzienlijk toegenomen. In 2020 waren ongeveer 980 haatmisdrijven gericht tegen Christenen of Christelijke gebedshuizen, symbolen en instellingen, hetgeen een stijging betekent van bijna 70 procent ten opzichte van het voorgaande jaar (578), het rapport verscheen gisteren in Warschau.
Ook het aantal antisemitisch gemotiveerde misdrijven steeg van 600 naar 2.316.
Wat zou de bron kunnen zijn van deze toegenomen agressie?

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
dikkemick
Adelaar

Re: Toenemende agressie tegen christenen

Bericht door dikkemick »

Is het selectief christendom gerelateerd dan? Volgens mij hebben we allemaal een korter lontje gekregen. Corona lijkt me hier een groot deel debet aan.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

vegan-revolution schreef: 21 nov 2021 13:18  
OSCE-Rapport: Haatmisdrijven tegen Christenen explosief gestegen

Daaruit :

Volgens een nieuw rapport van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OSCE) is het aantal haatmisdrijven tegen Christenen het afgelopen jaar aanzienlijk toegenomen. In 2020 waren ongeveer 980 haatmisdrijven gericht tegen Christenen of Christelijke gebedshuizen, symbolen en instellingen, hetgeen een stijging betekent van bijna 70 procent ten opzichte van het voorgaande jaar (578), het rapport verscheen gisteren in Warschau.
Ook het aantal antisemitisch gemotiveerde misdrijven steeg van 600 naar 2.316.
Wat zou de bron kunnen zijn van deze toegenomen agressie?

Ik stel voor dat je het rapport zelf probeert te pakken te krijgen en ziet of je daar meer details kan vinden.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Er wordt voor de aantallen verwezen naar een database die je hier kunt vinden.

Als ik daar dan de jaartallen 2019 en 2020 invoer dan vind ik :

Number of Anti-Christian hate crime incidents in 2019 : 578
Number of Anti-Christian hate crime incidents in 2020 : 980

Number of Anti-Semitic hate crime incidents in 2019 : 582
Number of Anti-Semitic hate crime incidents in 2020 : 850

Number of Anti-Muslim hate crime incidents in 2019 : 457
Number of Anti-Muslim hate crime incidents in 2020 : 254

De stijgende lijn is er dus wel voor christenen en joden, maar niet voor moslims. Ik ben nog op zoek naar waar ik iets over de achtergronden hiervan kan vinden. De aantallen voor de joden zijn anders dan in het aangehaalde artikel.

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Als je naar de aantallen kijkt dan ziet er dat zorgwekkend uit. Je kunt ook naar de extra info kijken, en daar kwam ik volgende tegen met als kenmerk dat het anti-christian is (alles uit 2020)
  • Russian federation; A gay priest from a Christian Orthodox church and his partner were threatened online by multiple users, including two far-right groups. The victims were subjected to homophobic threats after their intimate photos and photos of them visiting gay clubs were published on a social media channel. One of the victims had earlier been physically assaulted by a hate group on the street.
  • Russian federation; Jehovah's Witnesses had their personal items stolen during police searches of their housing. These were part of a series of similar incidents occurring in a number of cities.
  • France; A wayside cross was vandalized. It had been destroyed before.
  • Germany; A church was repeatedly vandalized when the altar cloth was left stained with shoe marks, candles and sacrificial lights were smudged and poured out, and pews were covered with
  • Italy; A church was vandalized when a tabernacle was smashed in the side altar of a church and brass candlesticks were stolen.
  • Sweden; Several graves at a Lutheran cemetery were vandalized.
  • Poland; Four Catholic priests and altar boys were shot at with an air rifle by two teenage boys. The attack occurred during the priests' visit to a parish.
  • France; A Catholic church was vandalized with anti-Christian graffiti by a man.
  • Etcetera...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder een beeld kreeg van christenen die ten onrechte werden opgesloten en gemarteld of Kafkaiaans door een regering buitenspel werden gezet. Ongetwijfeld zitten er die ook wel tussen maar vooralsnog is het een treurniswekkende lijst van vandalisme en dat klinkt toch heel anders dan "haat misdaden".
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mullog schreef: 21 nov 2021 18:47 Als je naar de aantallen kijkt dan ziet er dat zorgwekkend uit. Je kunt ook naar de extra info kijken, en daar kwam ik volgende tegen met als kenmerk dat het anti-christian is (alles uit 2020)
Even vluchtig gekeken.
Zomaar een paar gedachten en opmerkingen.

Wat direct en het meest opvalt is de haat geuit dmv. racisme.
Daar kunnen natuurlijk diverse groeperingen onder vallen.

Verder de bronnen, waar de tellingen vandaan komen.
Er zijn heel duidelijk heel actieve en anderen veel minder actieve bronnen.
Bijv. voor de bron voor Nederland voor haat tegen moslims zag ik in de gauwigheid alleen een Turks forum.

Christenen zijn er overal en ook christenvervolgingen.
De meldingen komen dan ook vooral van organisaties, die actief zijn in gebieden met christenminderheden.
Logisch dat daar ook meer meldingen van hatecrimes zijn.
Hetzelfde met haat tegen joden, opgeteld bij de haat voor het Israëlisch-joodse zionisme, die mede ook door christenen over de hele wereld gemeld wordt, die de joodse zaak (in Israël) steunen.'
Ook zijn er gebieden in de wereld onderzocht, waar nagenoeg geen Moslims wonen.
Daar zal dan ook automatisch veel minder moslim haat zijn.

Het meest opvallend is Polen
Het rapport is in Warchau opgesteld.
Een land waarvan we weten, dat na een paar generaties seculier bestuur op het atheïstische af, nu steeds meer op een theocratie begint te lijken.
De weerstand hiertegen lijkt sterk gevoed door een meer politiek protest.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

vegan-revolution schreef: 21 nov 2021 18:08  
Het blijkt dat de bronnen van de database blijkbaar bestaan uit religieuze organisaties. Het zou dus kunnen dat ze enigzins bevooroordeeld zijn, Blijkbaar klagen de Islamitische minder vaak en de Christelijke vaker dan voorheen. Daarbij moet je bedenken dat vooral de Christenen te maken hebben met onderlinge haat. Dat speelt in sommige landen sterk mee.
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

vegan-revolution schreef: 21 nov 2021 18:08  

Als ik daar dan de jaartallen 2019 en 2020 invoer dan vind ik :

Number of Anti-Christian hate crime incidents in 2019 : 578
Number of Anti-Christian hate crime incidents in 2020 : 980

Number of Anti-Semitic hate crime incidents in 2019 : 582
Number of Anti-Semitic hate crime incidents in 2020 : 850

Number of Anti-Muslim hate crime incidents in 2019 : 457
Number of Anti-Muslim hate crime incidents in 2020 : 254

De stijgende lijn is er dus wel voor christenen en joden, maar niet voor moslims. Ik ben nog op zoek naar waar ik iets over de achtergronden hiervan kan vinden. De aantallen voor de joden zijn anders dan in het aangehaalde artikel.

Ziet er niet best uit.

Maar toch zegt het niet zo veel, als men twee opvolgende jaren vergelijkt kun je daar statistisch eigenlijk niets mee.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie