God bestaat - Zou het dan toch????

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria
Moderator

God bestaat - Zou het dan toch????

Bericht door Maria »

Deze werd aangereikt op de FB groep "Skeptische Atheïsten"
Gedeeld op onze eigen FB pagina.

Wetenschappelijk bewijs
:!: Niet beveiligd, want wsl. een ouder artikel.
Voor mij hier geen problemen.

Hoe lang en in hoeverre wil je het een kans geven door je open op te stellen?
Alles lezen, omdat je misschien hoopt toch iets nieuws te zien in deze eindeloze zinloze herhalingen?
De nieuwelingen onder ons misschien.
Of degene die slechts af en toe de sociale media afstruinen?

"Als we zien hoe schitterend de schepping is geschapen..."
Ik begon hier in te zien, dat verder lezen weleens tijdverspilling zou kunnen zijn.

Ik staakte hier: "Wat wil zeggen om Uw begeerten te controleren en de juiste en goede keuzes te maken en je emoties te elimineren, om rationeel te kunnen denken."

Nee, toch nog even verder gelezen, want misschien eerder verkeerd begrepen.
Even maar, want hierna kon ik echt niet meer verder:
"Als je geen da’at hebt ben je niet in staat je begeerten te controleren en functioneer je als een dier."

Hierna heb ik het wel voor gezien gehouden.

Hoever kunnen jullie het opbrengen in de hoop nog iets nieuw te lezen?
Misschien wil ik dat ook nog wel even nalezen als dat verder is en jullie kunnen me overtuigen dat er enige zin in steekt.
Ook al is het om te lezen, wat jullie erin zien.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
axxyanus
Moderator

Re: God bestaat - Zou het dan toch????

Bericht door axxyanus »

Maria schreef: 11 okt 2021 12:43 Hoever kunnen jullie het opbrengen in de hoop nog iets nieuw te lezen?
Misschien wil ik dat ook nog wel even nalezen als dat verder is en jullie kunnen me overtuigen dat er enige zin in steekt.
Ook al is het om te lezen, wat jullie erin zien.
Ik heb nog sneller opgegeven dan jij.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik kom er niet doorheen, maar dat komt ongetwijfeld door mijn allergie tegen pogingen "God" te bewijzen.
Hoewel de tekst zelf ook erg warrig leest.

Wanneer je een duidelijk onderbouwde stelling hebt, toon je in het algemeen zo systematisch mogelijk je bewijzen:

Conclusie
- argument 1
- argument 2
- argument 3

Wanneer je geen duidelijke onderbouwing hebt, werkt dat niet. Dan resteert de strategie van zo warrig mogelijk een lap tekst opschrijven met zo min mogelijk structuur en vage verwijzingen. Mensen die toch al overtuigd waren, zien er vervolgens hun bevestiging in.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Dat dat hier na zoveel jaar weer een topicstart verdient verbaast mij ten hoogste! Been there, seen it, done that! En voor de rest geen aandacht aan besteden!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

lost and not found yet! schreef: 12 okt 2021 00:29 Dat dat hier na zoveel jaar weer een topicstart verdient verbaast mij ten hoogste! Been there, seen it, done that! En voor de rest geen aandacht aan besteden!
Maar nog zo ontzettend actueel voor veel mensen, LANFY
Dat jij deze bubbel bent ontgroeid en het ook niet meer nodig hebt voor jezelf, is alleen maar ontzettend goed.
Gelukkig heb je meer te doen, dan alleen jezelf vermaken met Freethinker en soortgelijke interesse sferen.
Zo ook met meer van onze oude trouwen leden.
Maar Freethinker is toch Freethinker niet waar?
Daarom kun je ermee stoppen of blijven voor de nieuwe en jongere mensen, die pas aan het begin staan van hun onafhankelijksstrijd van hun opgelegde oude normen en waarden uit de bronstijd.

Maar nu je er toch bent.
Het is niet on topic, maar wat zijn vlg. jouw nu op dit moment goede Freethinker onderwerpen, waar je misschien niet actief aan mee zult doen, maar toch met interesse kunt lezen?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Ik heb het doorgelezen.
Dat was bijna een straf zo lang als het was.
Staat vol met: onzin, onwaarheden, verdraaiingen en halve waarheden.
Het geheel aanpakken is niet te doen, dat zou een boekwerk worden.

------------------------
Hier een voorbeeld van gebrek aan kennis:
In 1990 heeft een dokter van de universiteit “Queen Mary” in Londen, een berekening gedaan met een gesofisticeerde computer en hij ontdekte dat er 10 tot de 19de macht aantal sterren zijn.
Wie dat dan wel geweest zou zijn weet ik niet.
Wel dat destijds al heel allang bekend was dat die waarde zeker een duizend-voud hoger lag.
Huidige schattingen liggen nog aanzienlijk hoger.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie