Thierry Baudet: "Jezus is mijn voorbeeld"

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Thierry Baudet: "Jezus is mijn voorbeeld"

Bericht door Maria »

https://cip.nl/87485-thierry-baudet-jez ... gVSArI-w80
”Mijn voorbeeld is Jezus Christus”, aldus Baudet. ”Ik ben natuurlijk niet de eerste die Jezus inspirerend vindt. Wat ik zo bijzonder vind aan deze man is dat Hij eigenlijk een inspirerend voorbeeld was voor mensen door alles wat je wil hebben los te laten. Leven, geluk, rijkdom, eigendom, macht, faam, noem maar op.

”Dat probeer ik ook te doen”, vervolgt Baudet. ”Mensen zeggen dat ik nu de grootste had kunnen zijn. Maar wat ze vergeten: dat had misschien gekund, maar dan was ik mijzelf verloren. Dan had ik mijn ziel moeten verkopen aan de duivel en was ik mezelf kwijtgeraakt.
Ja, ja vertel het ze maar.
Vlg. mij is dit wat je hypocriet noemt.
Of is het opportunistisch.
Misschien gewoon glashard liegen.
Maar dat mag je dan misschien niet zeggen?
Wat vinden jullie?
CIP vind dit blijkbaar prima en ook inspirerend.

Iig. is het misbruik maken van goedgelovigheid.
Die van hen, die je achterban vormen in dit geval, Thierry. [-X

Is dit nu om te lachen of om te huilen.
Thierry lach ik uit.
Dat zijn achterban dit slikt is om te huilen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Thierry Baudet: "Jezus is mijn voorbeeld"

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mij lijkt het dat Baudet een beetje van het padje af begint te raken.

PS.
Jezus gaf alles op, ja ja als je niks hebt is dat geen groot offer.. :D
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Kwestie van tijd voordat deze boreale oikofobe uil opgenomen wordt. Hij is absoluut ziek in zijn hoofd. Meent weliswaar de populistische verlosser van Nederland te zijn, maar wordt almaar minder serieus genomen. Jammer dat ie de tijdsgeest nog steeds mee heeft en mensen in alle gelederen van de maatschappij zijn narcisme niet doorzien. Maar zijn vader God (Trump) had ook een grote schare fans.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Maria schreef: 29 sep 2021 20:28
Ja, ja vertel het ze maar.
Vlg. mij is dit wat je hypocriet noemt.
Of is het opportunistisch.
Misschien gewoon glashard liegen.
Maar dat mag je dan misschien niet zeggen?
Wat vinden jullie?
CIP vind dit blijkbaar prima en ook inspirerend.

Iig. is het misbruik maken van goedgelovigheid.
Die van hen, die je achterban vormen in dit geval, Thierry. [-X

Is dit nu om te lachen of om te huilen.
Thierry lach ik uit.
Dat zijn achterban dit slikt is om te huilen.
Hypocriet, opportunistisch of leugenachtig. Misschien van alles wel een beetje.

Het komt in elk geval niet helemaal uit de lucht vallen.
Deze uitspraak van Baudet past namelijk perfect in een lange reeks van uitlatingen waarin hij dicht tegen het christendom aanschurkt.
Het is het beeld dat hij graag over zichzelf oproept in zijn strijd voor het behoud van de joods-christelijke cultuur. In dit kader is het bijvoorbeeld allang een publiek geheim dat cultuurchristen Baudet met zijn partij goede vriendjes is met de SGP. Dat Baudet een tegenstander is van abortus en euthanasie helpt hier natuurlijk ook bij. Maar ook rondom thema's als klimaat, migratie en euroscepsis vinden deze clubs elkaar.

Baudet is niet de enige rechtse populist in Europa die graag gebruik maakt van christelijke retoriek en symboliek. Hun achterban is gevoelig voor het idee dat de christelijke cultuur nog altijd als hoeksteen van onze samenleving moet worden gezien en met hand en tand dient te worden verdedigd. Hup Jezus hup past perfect in dit plaatje.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat ik me bij Baudet altijd wel afvraag is of hij zelf echt achter zijn ideeën staat of dat het een rechtse gelegenheids-populist is. Een populist a-la Trump
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 29 sep 2021 21:00 Kwestie van tijd voordat deze boreale oikofobe uil opgenomen wordt. Hij is absoluut ziek in zijn hoofd. Meent weliswaar de populistische verlosser van Nederland te zijn, maar wordt almaar minder serieus genomen.
Ik wil niet zo gauw met ziekte aankomen, dat zijn we toch niet echt gewend op FT en wordt te gemakkelijk een soort schelden, als het niet goed wordt onderbouwd.
Toch speelt dit ook bij mij wel door mijn hoofd.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 sep 2021 20:39 Mij lijkt het dat Baudet een beetje van het padje af begint te raken.
Begint?
Ik vind het knap, dat hij het consequent volhoudt.
Of is er wat anders aan de hand?
Ronaldus67 schreef: 30 sep 2021 11:29 Hypocriet, opportunistisch of leugenachtig. Misschien van alles wel een beetje.

Het komt in elk geval niet helemaal uit de lucht vallen.
Deze uitspraak van Baudet past namelijk perfect in een lange reeks van uitlatingen waarin hij dicht tegen het christendom aanschurkt.
We zijn al wat gewend van hem.
Maar ik geloof niet zo echt in zijn "gelovigheid".
Het is het irrationele wat mij het meeste verbaast.
Toch niet een domme man, maar hij zoekt steeds verder de grenzen op.
Het doet me toch denken aan een soort verslaving tgv. een soort publiciteitsgeilheid, daar de prikkel steeds sterker lijkt te moeten worden voor het effect van dit soort uitspraken.
Gewenning en irrationaliteit zijn kenmerkend hiervoor.
Voorlopig steeds net zover, dat het wordt geaccepteerd door mensen, die hier gevoelig voor zijn.
Het is wachten op het moment, dat hij de grens echt overgaat, niet alleen voor de meeste mensen, maar ook voor zijn aanhangers.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat ik wilde zeggen is dat meneer Baudet inderdaad steeds verder moet gaan in zijn uitspraken om nog op te vallen. Hij weet zich er vervolgens iedere keer vakkundig uit te draaien, maar daar zijn grenzen aan. Er komt een moment dat niemand (m.u.v. een handjevol meelopende populistische stemmers) Thierry nog serieus kan nemen. En dat is uitermate pijnlijk voor een over het paard getild verwend jongetje dat vroeger altijd gelijk had. Want ik denk dat menig (middelbare school)-leraar zich mateloos geërgerd heeft aan de kleine betweter.
Baudet is zo iemand die door zijn gedragsstoornis (narcisme) zijn IQ totaal verkeerd inzet.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 30 sep 2021 13:35 En dat is uitermate pijnlijk voor een over het paard getild verwend jongetje dat vroeger altijd gelijk had. Want ik denk dat menig (middelbare school)-leraar zich mateloos geërgerd heeft aan de kleine betweter.
Je weet dat je mateloos aan het speculeren bent? :wink:
Baudet is zo iemand die door zijn gedragsstoornis (narcisme) zijn IQ totaal verkeerd inzet.
Met stelligheid een diagnose opplakken kunnen we niet.
Zeker niet op afstand en door leken is die niet zo eenvoudig te stellen.
Laten we niet meedoen aan een akelige gewoonte, zoals het www rond ingezet wordt, om dit te pas en te onpas, te gebruiken als scheldwoord.
Meestal, zoals ook hier, zonder de juiste kenmerken ervan, maar enkel op het gegeven, dat iemand zichzelf geweldig vindt.
Als je dan toch zo nodig moet.
Houd het op het signaleren van de juiste kenmerken, maar niet zonder enige onderbouwing. :!:
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Maria schreef: 30 sep 2021 13:12
Toch niet een domme man, maar hij zoekt steeds verder de grenzen op.
Het doet me toch denken aan een soort verslaving tgv. een soort publiciteitsgeilheid, daar de prikkel steeds sterker lijkt te moeten worden voor het effect van dit soort uitspraken.
Gewenning en irrationaliteit zijn kenmerkend hiervoor.
Voorlopig steeds net zover, dat het wordt geaccepteerd door mensen, die hier gevoelig voor zijn.
Het is wachten op het moment, dat hij de grens echt overgaat, niet alleen voor de meeste mensen, maar ook voor zijn aanhangers.
In feite doet hij niets anders dan met dit soort uitspraken zijn achterban bedienen, maar ook om zijn vrienden uit een deel van orthodox-christelijk Nederland te pleasen, waarvan sommigen vatbaar zijn voor rechts populisme.

Punt is dat Baudet natuurlijk allang over grenzen gegaan is. Gelukkig heeft hij daardoor kiezers verloren. Maar aan de andere kant komen juist populisten enorm vaak weg met grensoverschrijdende uitlatingen. Denk alleen maar aan Trump in wie velen hun messias hebben gevonden.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ronaldus67 schreef: 30 sep 2021 13:50 In feite doet hij niets anders dan met dit soort uitspraken zijn achterban bedienen, maar ook om zijn vrienden uit een deel van orthodox-christelijk Nederland te pleasen, waarvan sommigen vatbaar zijn voor rechts populisme.

Punt is dat Baudet natuurlijk allang over grenzen gegaan is. Gelukkig heeft hij daardoor kiezers verloren. Maar aan de andere kant komen juist populisten enorm vaak weg met grensoverschrijdende uitlatingen. Denk alleen maar aan Trump in wie velen hun messias hebben gevonden.
Ik denk dat we het daar overeens kunnen zijn.

Het punt is:
Hoe lang kan hij dat volhouden met steeds sterkere staaltjes te komen?
Vandaag of morgen komt hij misschien wel met een:
"Ik ben net als Jezus en ook ik word door velen verkeerd begrepen en verguisd."
Of nog erger........ en aan het kruis genageld.

Fantasie van mij?
Misschien.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria schreef: 30 sep 2021 13:50
dikkemick schreef: 30 sep 2021 13:35 En dat is uitermate pijnlijk voor een over het paard getild verwend jongetje dat vroeger altijd gelijk had. Want ik denk dat menig (middelbare school)-leraar zich mateloos geërgerd heeft aan de kleine betweter.
Je weet dat je mateloos aan het speculeren bent?
Maria, ontzeg mij ook aub de toegang tot dit steeds kleiner wordende superioriteits-forum!
Op IEDERE slak zout leggen met als doel in de toekomst het waarschuwende vingertje te mogen opsteken, irriteert me vreselijk.

Blijven er 5 vaste forummers op de site over, die allen eenzelfde zeer goed onderbouwde mening zijn toegedaan en deze ook mogen geven.

MaartenV weg, Appelfflap bijna weg. Ik weg. Veel plezier nog!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 30 sep 2021 14:02 Maria, ontzeg mij ook aub de toegang tot dit steeds kleiner wordende superioriteits-forum!
Ik weet, dat je veel beter kunt dan dit.
dikkemick schreef: 30 sep 2021 14:02MaartenV weg, Appelfflap bijna weg. Ik weg. Veel plezier nog!
Je weet helemaal niet wat er in de afgelopen dagen elders is besproken.
AUB geen metadiscussie en vervolg van de afgelopen dagen nu.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 30 sep 2021 14:02
Maria, ontzeg mij ook aub de toegang tot dit steeds kleiner wordende superioriteits-forum!
Op IEDERE slak zout leggen met als doel in de toekomst het waarschuwende vingertje te mogen opsteken, irriteert me vreselijk.

Blijven er 5 vaste forummers op de site over, die allen eenzelfde zeer goed onderbouwde mening zijn toegedaan en deze ook mogen geven.

Ik lig voordurend overhoop met Axyanus en op Reformed reageer ik niet meer.
Er blijven er dus wel meer dan vijf over hoor.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 sep 2021 14:22
dikkemick schreef: 30 sep 2021 14:02

Ik lig voordurend overhoop met Axyanus en op Reformed reageer ik niet meer.
Er blijven er dus wel meer dan vijf over hoor.
PAS OP! Dit mag hier niet hoor....
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Ik weet niet niet precies wat van Baudet te denken.
Hij is afgestudeerd (wel was dat omstreden maar dat gold voor Willem Alexander ook)

Wel is hij typisch een man van de A-kant die duidelijk van B-vakken nauwelijks iets begrijpt.
Wat hem er niet van weerhoud om er mee om te gaan of hij er alles van weet.
Dat is vrees ik het resultaat van bepaalde linkse ideeën waar velen mee bestemt zijn geraakt.
Plaats reactie