Goede dag allemaal
Moderator: Moderators
Goede dag allemaal
Goede dag allemaal,
In de jaren dat ik nu mee lees, voelde ik regelmatig de behoefte om te reageren op een post.
En dan reist de vraag; met welke nick ga ik reageren? Wetende dat ik niet dezelfde persoon ben, wiens naam ik gebruik, verkeer ik in de beleving dat een nick iets over mijzelf uitdrukt. Bijvoorbeeld, kwaliteiten of mensen waar ik bewondering voor hebt of iets wat aansluit bij dit forum.
Ik heb even zitten denken aan een naam van een wetenschapper en ik zag in gedachte, een lijst van mensen voorbij komen, die op zijn/haar vakgebied hele bijzondere dingen hebben gedaan. Ik ben geen academicus en daarom besloot ik om verder te zoeken.
Ik voel me aangetrokken tot de wijze van discussiëren/uitwisselen van gedachten, zo als het hier op het forum gebeurd. Ik vind het verhelderend hoe een ieder vanuit zijn/haar invalshoek een situatie/stelling bekijkt.
Voor mij is het als, varend een nieuwe wereld ontdekken, waarvan ik de toekomst nog niet weet.
Zodoende ben ik op de naam Picard gekomen. Een personage uit de Star Trek serie.
In de jaren dat ik nu mee lees, voelde ik regelmatig de behoefte om te reageren op een post.
En dan reist de vraag; met welke nick ga ik reageren? Wetende dat ik niet dezelfde persoon ben, wiens naam ik gebruik, verkeer ik in de beleving dat een nick iets over mijzelf uitdrukt. Bijvoorbeeld, kwaliteiten of mensen waar ik bewondering voor hebt of iets wat aansluit bij dit forum.
Ik heb even zitten denken aan een naam van een wetenschapper en ik zag in gedachte, een lijst van mensen voorbij komen, die op zijn/haar vakgebied hele bijzondere dingen hebben gedaan. Ik ben geen academicus en daarom besloot ik om verder te zoeken.
Ik voel me aangetrokken tot de wijze van discussiëren/uitwisselen van gedachten, zo als het hier op het forum gebeurd. Ik vind het verhelderend hoe een ieder vanuit zijn/haar invalshoek een situatie/stelling bekijkt.
Voor mij is het als, varend een nieuwe wereld ontdekken, waarvan ik de toekomst nog niet weet.
Zodoende ben ik op de naam Picard gekomen. Een personage uit de Star Trek serie.
Re: Goede dag allemaal
Welkom,
Toevallig ben ik alle afleveringen via NETFLIX aan het terug kijken. Vind het nog steeds een goede serie.
Nu bezig net 3de seizoen "The Next Generation."
Voyager en DS9 staan nog op het programma.
Toevallig ben ik alle afleveringen via NETFLIX aan het terug kijken. Vind het nog steeds een goede serie.
Nu bezig net 3de seizoen "The Next Generation."
Voyager en DS9 staan nog op het programma.
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Welkom.
Al jarenlang meelezend?
Daar neem ik even mijn Finse pet voor af.
Al jarenlang meelezend?
Born OK the first time
Zo bedacht en uitgelegd best wel een goede intro met deze nick.Picard schreef:
Welkom.
Nu de kop eraf is, ga je nu jarenlang meedoen hier.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Welkom Picard!
Jaren meelezend!! Dan ben je vast iemand die goed op zijn handen kan zitten. Ik heb nu al respect voor je.
Jaren meelezend!! Dan ben je vast iemand die goed op zijn handen kan zitten. Ik heb nu al respect voor je.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Wees welkom Picard.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Welkom Picard.
Engage!Picard schreef:Ik voel me aangetrokken tot de wijze van discussiëren/uitwisselen van gedachten, zo als het hier op het forum gebeurd.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Welkom Jean Luc! En De Encyclopedist was me net voor!
ENGAGE!
ENGAGE!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Captain Picard.. Da's jeugdsentiment voor mij.
Welkom!
Welkom!
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Welkom!
Leuk alter ego.
'The next generation'
Leuk alter ego.
'The next generation'
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
- Peter van Velzen
- Site Admin
Welkom Picard. Ik ben zo oud dat ik bij het lezen van die naam aan iemand anders moest denken. Tot mijn verrassing was de figuur van Jean-Luc Picard gebaseerd op twee andere excellente geleerden uit deze Zwitserse familie. Als je iets gemeen hebt met de fictieve Picard, dan ben je hier - mijns inziens - geheel thuis.
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het zijn er minstens drie.Peter van Velzen schreef:Welkom Picard. Ik ben zo oud dat ik bij het lezen van die naam aan iemand anders moest denken. Tot mijn verrassing was de figuur van Jean-Luc Picard gebaseerd op twee andere excellente geleerden uit deze Zwitserse familie. Als je iets gemeen hebt met de fictieve Picard, dan ben je hier - mijns inziens - geheel thuis.
De tweeling en een zoon van een van hen.
PS.
De tweeling deden vaak examens voor elkaar.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Welkom. Dat je heel lang hebt meegelezen dat is uiteraard een
waard. Je hebt het forum daarmee een dienst bewezen. De zoekmachines worden daar heel vrolijk van.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!