Hoewel ik de hoofddoek een verwerpelijk symbool vind, kan ik niet achter dit verbod staan.
Ik vind dan ook....
Ciao... Devious.. 8)
Moderator: Moderators
helemaal mee eens. Laat die mensen lekker hun hoofddoekjes dragen. De vrijheid om in dit land je eigen hoofddeksel te kiezen moet behouden blijven. Maar de vrijheid om 'de gedachte' achter het hoofddoekje te bestrijden (met de pen en het woord) moet ook behouden blijven.Donnie Darko schreef:Ik geloof in eerste instantie niet dat die symbolen tot een belemmering van de gang van zaken zouden zorgen,iedereen heeft recht op persoonlijke vrijheid,zolang dit niemand anders direct kwetst, je kan je er wel aan storen mischien, maar daar moet je mee leven,het karaker en de inhoud van de mens is nog altijd belangrijker dan de verpakking.
Bedankt!Donnie Darko schreef:Schitterende site trouwens![]()
ook heel leuk dat iedereen hier kan meedebatteren,Christenen,Moslims,Atheïsten.
Wat bewijst dat Godsdiensten ons daarom nog niet hoeven te scheiden.
Devious schreef:Hoewel de meningsverschillen soms hoog kunnen oplaaien, is het de bedoeling om uiteindelijk van elkaar te leren en elkaar te begrijpen, zodat we samen door één deur kunnen.
Ut legt ietsje genuanceerderder.Devious schreef:In Rotterdam wil een partij (Leefbaar Rotterdam) een verbod op hoofddoekjes invoeren voor ambtenaren en op openbare scholen.
Uw liberale overtuiging is lovenswaardig, maar wilt u op het stadhuis geholpen worden door een van top tot teen gesluierde vrouw?skeptic schreef:Gewoon niets van zeggen, iedereen moet zelf weten wat er op zijn /haar hoofd zal prijken.
Jammer, begrijpelijk, onvermijdelijk.Enigma schreef:Ik merk nu ook al dat meiden de hoofddoek als statement dragen onder het motto;"jullie (Nederlanders) vinden toch dat ik een "vreemdeling" ben, dus zal ik laten zien dat ik anders ben!"
Ik vrees ook van niet, eens kijken hoe het in Frankrijk gaat verlopen.Verbieden werkt gewoon niet...
Hoofddoek op openbare peuterschool?Vrijheid voor iedereen of voor niemand.
Persoonlijk dus vrijheid voor iedereen.
Ik denk dat er een groot onderscheid gemaakt moet worden tussen een hoofddoekje - waarbij het gezicht gewoon vrij is zoals bij een hoed - en een burka.Fenomeen schreef:Uw liberale overtuiging is lovenswaardig, maar wilt u op het stadhuis geholpen worden door een van top tot teen gesluierde vrouw?