Wat moet ik hiervan denken?
http://www.nu.nl/geldzaken/4246257/vori ... keerd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nederlanders met kinderen in het buitenland hebben vorig jaar in totaal 41,3 miljoen euro aan kinderbijslag ontvangen.
Ben ik erg egoïstisch/kortzichtig als ik denk: Alleen inwoners van (en IN) Nederland hebben recht op bijslagen/toeslagen uit Nederland?
Het grootste bedrag gaat naar Polen. Daar werd vorig jaar voor 16,1 miljoen euro aan kinderbijslag uitgekeerd. Ook België (7,8 miljoen euro), Duitsland (7,8 miljoen euro), Marokko (2,9 miljoen euro) en de Verenigde Staten (959 duizend euro) staan in de top vijf.
Kinderbijslag naar buitenland
Moderator: Moderators
Kinderbijslag naar buitenland
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Re: Kinderbijslag naar buitenland
Alle in Nederland wonende en werkenden ouders hebben recht op kinderbijslag.
Waar die dan ook wonen.
Al jaren probeert men, net als bij andere uitkeringen het bedrag flexibel te maken naar de levenstandaard van het betrokken land, waar de kinderen wonen, maar dat heeft blijkbaar niet overal evenveel resultaat gehad.
Niet van ouders binnen de EU blijkbaar.
Waar die dan ook wonen.
Al jaren probeert men, net als bij andere uitkeringen het bedrag flexibel te maken naar de levenstandaard van het betrokken land, waar de kinderen wonen, maar dat heeft blijkbaar niet overal evenveel resultaat gehad.
Niet van ouders binnen de EU blijkbaar.
Dat laatste roept natuurlijk meteen vragen op.In Turkije, Marokko en Egypte nam het bedrag tussen 2013 en 2014 behoorlijk af. In die jaren werd de kinderbijslag gecorrigeerd naar het kostenniveau.
In 2014 besloot de Centrale Raad van Beroep dat de kinderbijslag echter niet verlaagd mag worden voor ouders in Marokko. Vorig jaar werd met terugwerkende kracht alsnog het resterende bedrag overgemaakt
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maar de vraag is: IS dit wenselijk? Welke ouders werken in Nederland, terwijl het gezin (de kinderen) elders bivakkeert? Wat zijn dit voor gezinssituaties?
Dit is een vraag uit onwetendheid, omdat ik zelf dit soort gezinnen niet ken.
Dit is een vraag uit onwetendheid, omdat ik zelf dit soort gezinnen niet ken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Kennelijk.dikkemick schreef: Dit is een vraag uit onwetendheid, omdat ik zelf dit soort gezinnen niet ken.
Ons land wordt overspoeld door arbeiders uit landen van voormalig Oost Europa, die nu bij de EU zijn aangesloten.
Een volkomen wettige manier om goedkope arbeiders te ronselen door werknemers hier.
Oost Europeanen werken tegen minimum inkomen, worden ondergebracht in vakantieparken met een aantal gelijk en gaan eens in de 4 of 6 weken naar huis met dik verdiend geldt voor hun gezin.
Velen starten met eigen bedrijfjes als onderaannemer.
https://www.zzp-nederland.nl/kennisbank ... nd-inhuren" onclick="window.open(this.href);return false;
ZZP ers uit heel Europa kunnen hier werken tegen lonen, waar ze zelf tevreden mee zijn.
Ga eens op de autoroutes dwars door Europa kijken.
Het stikt van de Poolse vrachtwagens van ZZPers, die in West Europa verblijven en werken.
Allemaal wettig.
Maar zijn de kinderen Nederlands? Verdienen deze arbeiders naar hun maatstaven niet voldoende om ook de kinderen in het eigen land te onderhouden? Moet dan de Nederlandse regering bijspringen?
Ik vind het, zoals ik het nu zie, een wat bezopen regeling. Dit lokt uiteraard buitenlanders die de banen inpikken van inwoners van dit land.
Ik vind het, zoals ik het nu zie, een wat bezopen regeling. Dit lokt uiteraard buitenlanders die de banen inpikken van inwoners van dit land.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Precies.
Maar dat is EU.
En samenwerking binnen EU.
Je krijgt geen kinderbijslag omdat je anders je kinderen niet kunt onderhouden.
Maar dat is EU.
En samenwerking binnen EU.
Je krijgt geen kinderbijslag omdat je anders je kinderen niet kunt onderhouden.