Ik zal me ook even voorstellen.
Ik ben Anna, 40 jaar oud
Voor wat betreft mijn geloof ben ik nogal zoekende. Ik heb een Christelijke opvoeding gehad, maar ik heb mijn weg er nog niet helemaal in gevonden merk ik.
Nee, ik ben GEEN twijfelaar, ik geloof wel degelijk in God, en zelfs in de letterlijke waarheid van alle Bijbelse verhalen. Ook geloof ik in de betekenis die het in onze tijd heeft of kan hebben.
Met zoekende bedoel ik iets anders, moeilijk te verwoorden, maar een soort rust heb ik nog steeds niet. Ik heb wel eens gedacht: als God me een bevestiging kan sturen dat het hiernamaals allemaal wel in orde komt, zou ik pas rust ervaren. Wellicht komt dat dus nooit....
Daarnaast houdt me hier hiernamaals heel erg bezig, hoe zal dat zijn, is dat voor iedereen weggelegd? (ik denk/hoop het wel)…
Dat kan me heel erg bezig houden, maar ook weer niet echt een onderwerp voor bij de borrel, hoewel ik daar graag over in gesprek zou gaan, niet iedereen zit daar op te wachten…
Voordat ik me heb aangemeld hier, heb ik wel enige tijd meegelezen, nu vind ik het tijd dat ik ook (actief) ga meedoen, lijkt me leuk.