Stoppen van symptoom trillen bij Parkinson.
Moderator: Moderators
- Floris1976
- Forum fan
Stoppen van symptoom trillen bij Parkinson.
Gisteravond wou ik nog even gezellig langs mijn ouders. Duurt niet lang voor via via (hoe raad je het) het onderwerp geloof weer tevoorschijn komt. Mijn moeder begint weer over "De genezing van mijn tante van Parkinson". Ik dacht sterk genoeg te zijn onderhand en was bereid de discussie aan te gaan en het vanuit een wetenschappelijke hgoek te benaderen. my mistake. Dit is de situatie:
Een tante van mij heeft een aantal jaren terug de diagnose ziekte van Parkinson gekregen (Denk ik, in de familie werd in ieder geval gezegd dat ze het had). In het begin had ze last van trillende ledematen. Ze heeft een aantal jaren geleden met zich laten bidden en toen is dit gestopt. Of dat ter plekke was weet ik niet. Al tijden heb ik dit "wonder" bestempeld als zien wat je wilt zien. mijn tante is in de periode na het bidden overgegaan in een (nu vergevorderd) stadium van dementieklachten, ze is incontinent, ze loopt slecht en ze spreekt moeilijk en heel zacht. Verder vertoond haar gezicht zeer weinig mimiek. Mijn ouders zijn ervan overtuigd dat ze genezen is van de ziekte van Parkinson, maar voor zover ik weet is genezing van deze ziekte niet mogelijk. Kan het zijn dat symptomen van de ziekte van Parkinson andere vormen aannemen naar gelang van de duur van de ziekte? Is het mogelijk dat het trillen bij Parkinson (tijdelijk) verdwijnt? Zijn er gevallen van genezing van Parkinson bekend? Ik weiger te geloven dat dit een wonder is. Maar er moet dan wel een wetenschappelijke verklaring te vinden zijn.
P.s.: Blijkbaar ben ik nog niet sterk genoeg voor een dergelijke discussie.
Een tante van mij heeft een aantal jaren terug de diagnose ziekte van Parkinson gekregen (Denk ik, in de familie werd in ieder geval gezegd dat ze het had). In het begin had ze last van trillende ledematen. Ze heeft een aantal jaren geleden met zich laten bidden en toen is dit gestopt. Of dat ter plekke was weet ik niet. Al tijden heb ik dit "wonder" bestempeld als zien wat je wilt zien. mijn tante is in de periode na het bidden overgegaan in een (nu vergevorderd) stadium van dementieklachten, ze is incontinent, ze loopt slecht en ze spreekt moeilijk en heel zacht. Verder vertoond haar gezicht zeer weinig mimiek. Mijn ouders zijn ervan overtuigd dat ze genezen is van de ziekte van Parkinson, maar voor zover ik weet is genezing van deze ziekte niet mogelijk. Kan het zijn dat symptomen van de ziekte van Parkinson andere vormen aannemen naar gelang van de duur van de ziekte? Is het mogelijk dat het trillen bij Parkinson (tijdelijk) verdwijnt? Zijn er gevallen van genezing van Parkinson bekend? Ik weiger te geloven dat dit een wonder is. Maar er moet dan wel een wetenschappelijke verklaring te vinden zijn.
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Stoppen van symptoom trillen bij Parkinson.
De symptomen kunnen tijdelijk toe- of afnemen. Bovendien is er iets dat je tijdens bidden doet, dat de problemen een stuk verminderd. Namelijk het samenwerken tussen de linker en de rechter hand. Zelf heb ik geen last van trillen, behalve dan dat - met name als ik mijn pil van vier uur 's middags niet op tijd heb geslikt, mijn rechter nordic-walking stuk gaat stuiteren. Het is wel een van de vroegst optredende verschijnselen. Maar als je ziekte ernstiger wordt kan iets veel vervelenders opreden, namlijke "freezing" dan beweeg je helemaal niet meer.Floris1976 schreef:Gisteravond wou ik nog even gezellig langs mijn ouders. Duurt niet lang voor via via (hoe raad je het) het onderwerp geloof weer tevoorschijn komt. Mijn moeder begint weer over "De genezing van mijn tante van Parkinson". Ik dacht sterk genoeg te zijn onderhand en was bereid de discussie aan te gaan en het vanuit een wetenschappelijke hgoek te benaderen. my mistake. Dit is de situatie:
Als je tante genezen is dan zou ze normaal moeten kunnen lopen en theedrinken schrijven en lachen zonder dat ze medicijnen gebruikt. De symptomen die je beschrijft, zijn - met uitzondering van de incontinentie - in elk geval typische parkinson-verschijnselen. Dus helaas ze is allerminst genezen; bidden helpt niet. (behalve als je je handen samen vouwt, dát helpt waarschijnlijk wel op het moment dat je het doet.
Neem eens een kijkje op de site van de parkinson vereniging
Ik wens u alle goeds
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Dus een God heeft haar genezen van Parkinson, maar heeft er vijf andere storingen voor in de plaats gegeven of laten zitten?Floris1976 schreef:mijn tante is in de periode na het bidden overgegaan in een (nu vergevorderd) stadium van dementieklachten, ze is incontinent, ze loopt slecht en ze spreekt moeilijk en heel zacht. Verder vertoond haar gezicht zeer weinig mimiek.
Born OK the first time
Ik heb dat vaak meegemaakt.
Dat het beven verminderd in een nog verder gevorderd stadium van algehele rigor.
Maar vnl. natuurlijk wat Peter aangeeft.
De medicatie.
Dat het beven verminderd in een nog verder gevorderd stadium van algehele rigor.
Maar vnl. natuurlijk wat Peter aangeeft.
De medicatie.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Parkinson en verminderde mimiek horen toch bij elkaar?
http://www.gezondheidsnet.nl/parkinson/ ... len-alleen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gezondheidsnet.nl/parkinson/ ... len-alleen" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Rereformed,Rereformed schreef:Dus een God heeft haar genezen van Parkinson, maar heeft er vijf andere storingen voor in de plaats gegeven of laten zitten?Floris1976 schreef:mijn tante is in de periode na het bidden overgegaan in een (nu vergevorderd) stadium van dementieklachten, ze is incontinent, ze loopt slecht en ze spreekt moeilijk en heel zacht. Verder vertoond haar gezicht zeer weinig mimiek.
Je slaat de kromme spijker precies op de kop. De gelovige ziet alleen dat de spijker op de kop is geslagen, maar de spijker is nog even krom.....
Dit doet met inwendig zo'n pijn, onzegbaar...........wat een wanen..........waarmee mensen zich zelf kwellen en laten kwellen......
Gelukkig is er Bach....
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Dit verhaal kwam me ergens bekend voor, even naar je berichten gekeken en ik kan eigenlijk maar één ding zeggen.
Je moet ook niet met oma in discussie gaan, haha.
Ik had zelf alleen het gedeelte gehoord dat over het genezen van parkinson ging, daar had ik uiteindelijk de volgende vragen bij. Ik heb er geen antwoord op omdat ik discussie met oma vermijd.
- Is de diagnose echt door een dokter gedaan?
- Is een diagnose altijd betrouwbaar? Het antwoord daarop is nee, maar met al die andere zaken lijkt het erop dat het nooit is weggegaan. Trillen hoeft echter niet altijd parkinson te zijn en kan dus tot een verkeerde diagnose leiden.
- Gebruikt ze medicijnen?
Ik dacht dat er teveel variabelen waren om te zeggen dat het een wonder was en dat niemand anders dan haar arts mij ervan zou kunnen overtuigen, mij leek het in ieder geval te onwaarschijnlijk. Dat ze blijkbaar al die andere symptomen heeft geeft voor mij de doorslag, zo zou ik zelf in ieder geval niet genezen willen worden.
Je moet ook niet met oma in discussie gaan, haha.
Ik had zelf alleen het gedeelte gehoord dat over het genezen van parkinson ging, daar had ik uiteindelijk de volgende vragen bij. Ik heb er geen antwoord op omdat ik discussie met oma vermijd.
- Is de diagnose echt door een dokter gedaan?
- Is een diagnose altijd betrouwbaar? Het antwoord daarop is nee, maar met al die andere zaken lijkt het erop dat het nooit is weggegaan. Trillen hoeft echter niet altijd parkinson te zijn en kan dus tot een verkeerde diagnose leiden.
- Gebruikt ze medicijnen?
Ik dacht dat er teveel variabelen waren om te zeggen dat het een wonder was en dat niemand anders dan haar arts mij ervan zou kunnen overtuigen, mij leek het in ieder geval te onwaarschijnlijk. Dat ze blijkbaar al die andere symptomen heeft geeft voor mij de doorslag, zo zou ik zelf in ieder geval niet genezen willen worden.
Why don't you believe in God?
Why don't you believe in Ra? Why don't you turn to the east daily and pray to Allah?
When you understand why you reject all other gods, You'll understand why I reject yours.
♬ Greydon Square - Squared
Why don't you believe in Ra? Why don't you turn to the east daily and pray to Allah?
When you understand why you reject all other gods, You'll understand why I reject yours.
♬ Greydon Square - Squared
- Floris1976
- Forum fan
En zo kom je ineens een familielid tegen op Freethinker. Gelukkig wel één van het goede front. 
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!