Soms, héél soms, vraag ik mij af of ik wel slim bezig ben met mijn geklungel om dr. in de wetenschappen te worden. Ik bedoel, dit sekreet klopt met groot gemak ettelijke honderdduizenden euro's uit de zakken van goedgelovige sukkels. Hij mag nu een paar jaartjes brommen, maar dan nog.Medium ontmaskerd als afperser
Uitgegeven: 16 maart 2006 18:23
Laatst gewijzigd: 16 maart 2006 18:23
AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft een 35-jarige man die zich uitgaf als genezend medium, ontmaskerd. Hij perste zijn slachtoffers grote sommen geld af en beloofde ze van hun psychische problemen af te helpen. De man is vorige week aangehouden, zo liet de politie donderdag weten.
Het 'medium' hield onder meer praktijk in de Van Woustraat in Amsterdam en had heel Nederland als werkterrein. Met brieven, advertenties en berichten op internet haalde hij mensen, die veelal in psychische nood verkeerden, over voor een fiks bedrag gebruik te maken van zijn gaven.
De politie vermoedt dat hij op deze wijze honderdduizenden euro's heeft buitgemaakt en dat er nog veel slachtoffers van hem rondlopen die zich nog niet bij de politie hebben gemeld. De praktijken van de afperser kwamen aan het licht, toen in mei vorig jaar een man uit Ridderkerk aangifte deed van bedrog.
Duistere praktijken
Hij deed dat na het zien van een televisieprogramma waarin de duistere praktijken van een medium in beeld werden gebracht. De slachtoffers van dat medium behielden hun klachten, maar het geld was van hun bankrekening verdwenen. Het Openbaar Ministerie in Amsterdam is vervolgens een onderzoek naar deze praktijken begonnen.
Het 35-jarige medium uit Amsterdam werkte onder namen als Dr. Boo, Dr. Toura(n), Dr Nesta en Mr. Sire. Onder valse voorwendselen bond hij mensen aan zich. Als hij het vertrouwen eenmaal had gewonnen, zette hij zijn slachtoffers zo onder druk dat zij een flink bedrag betaalden voor een behandeling die duurde totdat zijn slachtoffers geen geld meer hadden om hem te betalen.
Medium blijkt afperser
Moderator: Moderators
Medium blijkt afperser
Schaamteloos van nu.nl geplukt:
En naast dit secreet zijn er nog vele andere soorten kwakzalvers die hun clienten/patienten met waanzinnige behandelmethoden veel geld uit de zak kloppen. Schijnbaar hoort bij het hebben van een gave ook die om daar zo veel mogelijk munt uit te slaan.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 17 mar 2006 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Je schreef al over goedgelovige sukkels. Het is verbazingwekkend hoeveel mensen nog in dit soort oplichterij trappen. Ze gaan steeds uit van het idee dat ze er toch beter van zouden kunnen worden. Het gebeurt in het klein en in het groot. Ene Jomanda grossiert/grossierde zelfs in dit soort zaken. En hoe groter het charisma en uiterlijk vertoon is, hoe meer onnozelen er in tuinen. Of is het domheid? Daar had Einstein toch een spreuk over: alles is uit te roeien, behalve de menselijke domheid.
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein
Die uitspraak is: Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn