Social Media ''Bekeringen''

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
William15

Social Media ''Bekeringen''

Bericht door William15 »

Het mag jullie niet onbekend zijn, dat ik geboren en getogen ben in het (schijn)heilige Urk. Het is een mooi dorp, met vriendelijke mensen, mooie ''architectuur, maar het heeft natuurlijk ernstig te maken met de ''regels'' van de kerk'.

Verlichting is steeds meer zichtbaar onder de mensen (zowel jong als oud), maar religie keert telkens ''agressiever'' terug dan ooit. Dan weer met waarschuwingen over de hel, dan wel niet met andere verwensingen. En altijd op social media weer van die nieuwe trends. De ''leugen die evolutie is''. De wetenschappelijke bewijzen van God. Dat is dan de nieuwste die nu de ronde doet en veelal wordt gedeeld:

http://ontdekgod.nl/wetenschap-bewijst- ... ialnetwork" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat vinden jullie van de nieuwste Social Media scam? :?
unbelievable

Re: Social Media ''Bekeringen''

Bericht door unbelievable »

Doodzonde die selectieve 'bewijzen'. Wederom wordt er weer subjectief naar de wetenschap i.c.m. religie gekeken. Bijzonder interessant, dat wel!
De zwakte van religie zit in de willekeurigheid waarin jouw geloof degene is die zou moeten kloppen
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

William15 schreef:Het mag jullie niet onbekend zijn, dat ik geboren en getogen ben in het (schijn)heilige Urk. Het is een mooi dorp, met vriendelijke mensen, mooie ''architectuur, maar het heeft natuurlijk ernstig te maken met de ''regels'' van de kerk'.

Verlichting is steeds meer zichtbaar onder de mensen (zowel jong als oud), maar religie keert telkens ''agressiever'' terug dan ooit. Dan weer met waarschuwingen over de hel, dan wel niet met andere verwensingen. En altijd op social media weer van die nieuwe trends. De ''leugen die evolutie is''. De wetenschappelijke bewijzen van God. Dat is dan de nieuwste die nu de ronde doet en veelal wordt gedeeld:

http://ontdekgod.nl/wetenschap-bewijst- ... ialnetwork" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat vinden jullie van de nieuwste Social Media scam? :?
Ah nee he!. Sorensen..... Nou die is al aardig gefileerd door Goedgelovig, die zijn helaas na 7 jaar gestopt, maar er is daar nog een vers topic aan gewijd nadat ze zijn gestopt : https://goedgelovig.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Oplichter vanuit Chirstelijke visie....!.. Je kunt mensen van de "scam" doorverwijzen naar de site van Goedgelovig. Daar kun je een keur aan artikelen leuzen van "Zeurensen". Wordt dan snel stil denk ik.....

Ik heb (indirect ) familie op Urk, en weet dat ze gelovig zijn, maar goed- en bijgelovig ook nog ... :?
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Het is niet "nieuw", want deze "bewijzen" voor het bestaan van God hebben we al talloze malen voorbij zien komen. Iemand die toch al in God gelooft zal er van binnen nóg warmer van worden en de rest zal meewarig zijn of haar hoofd schudden bij het lezen van zulke baarlijke nonsens.

Het stuk is veel te lang om op ieder punt in te gaan, maar het is betrekkelijk eenvoudig om de centrale premisse - dat God wetenschappelijk te bewijzen is - onderuit te halen. Wetenschap houdt zich namelijk bezig met het verklaren van natuurlijke verschijnselen, niet met bovennatuurlijke. Als God zich, zoals doorlopend wordt beweerd, buiten de natuurlijke werkelijkheid bevindt, valt zijn bestaan per definitie niet wetenschappelijk aan te tonen.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
William15

Bericht door William15 »

Ik jank als ik dit allemaal lees:

https://goedgelovig.wordpress.com/2014/ ... more-39887" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Lees dat mijn voorganger al de naam Sorensen heeft ontdekt. De alarmbellen rinkelen en op deze site staan diverse artikelen die deze gast kritisch beoordelen. Wat mij dus altijd opvalt het ontbreekt hen niet aan geld om een team aan het werk te zetten die een site in elkaar zetten die scherp oogt. Even los van de inhoud die demagogisch van aard is en niet concreets biedt maar de lezer aan het twijfelen wil brengen met drogredenen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

PietV. schreef:Lees dat mijn voorganger al de naam Sorensen heeft ontdekt. De alarmbellen rinkelen en op deze site staan diverse artikelen die deze gast kritisch beoordelen. Wat mij dus altijd opvalt het ontbreekt hen niet aan geld om een team aan het werk te zetten die een site in elkaar zetten die scherp oogt. Even los van de inhoud die demagogisch van aard is en niet concreets biedt maar de lezer aan het twijfelen wil brengen met drogredenen.
Yep, alleen heb je bij Sorensen geen satire nodig. De realiteit die zich aandoet als satire..... :mrgreen:
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Na de kop dat god wetenschappelijk kan worden bewezen heb ik weer weg geklikt.
Slap gelul van de bovenste plank.

Een foto van een meisje in een rolstoel met de kop "wonderen"
Het is werkelijk om kotsmisselijk van te worden.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Sorensen schreef:Met een budget van ongeveer 10.000 euro zou ik de site al redelijk goed kunnen lanceren. Dat is heel bescheiden, als je bedenkt dat grote goddeloze sites er vaak een miljoen euro tegenaan gooien om door te breken op internet.
Op de site goedgelovig uit de mond van zeurensen. Hij heeft humor althans hij zal het zelf wel niet door hebben. En inderdaad het kostte ettelijke miljoenen :wink: om freethinker door te laten breken. Het is ook een aloude wijsheid hoe word je het snelst miljonair, door als miljardair aan freethinker te beginnen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie