2 Koningen 6:1-7 schreef:
1 Op zekere dag zeiden de leden van de profetengemeenschap tegen Elisa: ‘Het gebouw waarin wij met u wonen is te klein voor ons allen, zoals u ziet. 2 Laten we naar de Jordaan gaan en daar boomstammen halen om een nieuw onderkomen te bouwen.’ ‘Ga je gang,’ zei Elisa. 3 Maar een van de profeten zei: ‘Doet u ons een genoegen, heer, en ga met ons mee.’ ‘Goed,’ zei Elisa 4 en hij ging met hen mee naar de Jordaan, waar ze bomen begonnen om te hakken. 5 Terwijl ze daarmee bezig waren, schoot bij een van de profeten het ijzeren blad van zijn bijl los en viel in het water. ‘Wat nu, heer!’ riep hij uit. ‘Ik had hem te leen!’ 6 ‘Waar is hij gevallen?’ vroeg de godsman. Nadat de man hem de plaats had aangewezen, sneed Elisa een twijg af en gooide die in het water, waarop het ijzer kwam bovendrijven. 7 ‘Haal hem er maar uit,’ zei hij, en de man pakte het blad van de bijl weer uit het water.
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 22 feb 2006 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Otter schreef:Leuk onderwerp! Vernieuwend ook!! En de eigen gedachte over dit onderwerp zijn ook weer zeer diepgaand!
Gegroet
Je hebt gelijk Otter.
Jammer dat jouw eigen gedachte over dit onderwerp ook weggevallen schijnt te zijn.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
en hij gooide hem terug erin en zeide: 'gaaaaaf man, doe dat nog 'ns!'
waarbij de twijg terug aan de boom op zijn oorspronkelijke plaats sprong
en de godsman er het bijltje bij neerlegde
Daarna loofden ze de ID-er .... onder de lediing van B Domkopski , michael "flagella " behe , Dekkerse C en Ome Jan
'De volgende morgens was iedereen lazerus, wat een goede voorspelling is .....
en toen kwam de otter
_____ ik voel het aan mijn water ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Inderdaad ,
en hoe zuiverder dat water is , hoe
meer geheugen ,mijn beste Dr Emoto Benevista Watson ...
je kan er gif op innemen ....what the bleep ? ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
oudwijf schreef:In plaats van dat je causaal denkt, zou je beter in parallellen gaan denken, misschien begrijp je de drijvende bijl dan beter.
Nou, aan welke parallel moet ik denken als ijzer---dat normaal een grotere dichtheid heeft dan water en dus zinkt---komt bovendrijven als er een meestal drijvend twijgje in het water wordt gegooid?
Nooit gehoord van typologie?
Nee, maar dat ga jij me nu vast uitleggen.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Opvallend in dit stukje vind ik het woordje 'profetengemeenschap'.
Lijkt als een soort van hobbyclubje die iedere avond elkaar de meest onwaarschijnlijke nonsens zit te vertellen of zo? Klinkt wel grappig. "en mannen, vandaag op de agenda 'retroactive shoehorning'
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.