Het Transgalactisch Liftershandboek.
Moderator: Moderators
Het Transgalactisch Liftershandboek.
Voor een ieder die niet weet waarom hij zo vaak 42 tegenkomt.
Voor een ieder die rustig op pad gaat zonder een handdoek mee te nemen.
Voor een ieder die niet aan lezen toekomt.
Voor een ieder die mijn onderschrift niet begrijpt.
Ik heb tegen alle onwaarschijnlijkheid in Het Transgalactisch Liftershandboek gevonden als Nederlands hoorspel. Dit is in de jaren 80 door de KRO gemaakt en heeft het leven van velen drastisch omgegooid.
http://www.hoorspelweb.com/SF/Htglh.htm" onclick="window.open(this.href);return false;.
Voor een ieder die rustig op pad gaat zonder een handdoek mee te nemen.
Voor een ieder die niet aan lezen toekomt.
Voor een ieder die mijn onderschrift niet begrijpt.
Ik heb tegen alle onwaarschijnlijkheid in Het Transgalactisch Liftershandboek gevonden als Nederlands hoorspel. Dit is in de jaren 80 door de KRO gemaakt en heeft het leven van velen drastisch omgegooid.
http://www.hoorspelweb.com/SF/Htglh.htm" onclick="window.open(this.href);return false;.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Re: Het Transgalactisch Liftershandboek.
Meh, het was niet verkeerd, maar het Engelse hoorspel vind ik toch leuker.
De geluidskwaliteit is misschien een beetje.. apart, maar het is te doen.
Ford Prefect klinkt toch beter dan Amro Bank, IMHO.
Ik ben op dit moment trouwens in Life, The Universe And Everything, het derde boek, aan het lezen, in het teken van Towel day, 25 mei.
De geluidskwaliteit is misschien een beetje.. apart, maar het is te doen.
Ford Prefect klinkt toch beter dan Amro Bank, IMHO.
Ik ben op dit moment trouwens in Life, The Universe And Everything, het derde boek, aan het lezen, in het teken van Towel day, 25 mei.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Douglas Adams
Douglas Adams
Dat hangt ervan af wat je als eerste hoorde. Ik heb dit tijdens mijn studie grijs gedraaid, voor zover zoiets met cassettes mogelijk was. Ik ben zo gewend aan Amro.Bram Kaandorp schreef: Ford Prefect klinkt toch beter dan Amro Bank, IMHO.
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Daar zit wat in.Bonjour schreef:Dat hangt ervan af wat je als eerste hoorde. Ik heb dit tijdens mijn studie grijs gedraaid, voor zover zoiets met cassettes mogelijk was. Ik ben zo gewend aan Amro.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
Douglas Adams
Douglas Adams
Soms moet je nog even doorzoeken:
http://www.npo.nl/het-transgalactisch-l ... KRO_174767
Voor betere kwaliteit
Voor betere kwaliteit
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Gaaf, nooit verwacht dat de NPO een serie van die leeftijd nog op de site zou hebben.Bonjour schreef:Soms moet je nog even doorzoeken:
Voor betere kwaliteit
Douglas Adams
Douglas Adams
Allen vroeger met veel genoegen gelezen.
Tot ziens en bedankt voor de vis (so long, and thanks for all the fish), aldus de dolfijnen. Er was toch ook sprake van mondiale manipulatie door witte muizen?
Tot ziens en bedankt voor de vis (so long, and thanks for all the fish), aldus de dolfijnen. Er was toch ook sprake van mondiale manipulatie door witte muizen?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Muizen zijn een verschijningsvorm van pangalactische wezens die een groot gedeelte van het heelal in onze dimensie beheersen.
En dat weet je zonder Babelvis op te lepelenBonjour schreef:Muizen zijn een verschijningsvorm van pangalactische wezens die een groot gedeelte van het heelal in onze dimensie beheersen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
Yepdoctorwho schreef:En dat weet je zonder Babelvis op te lepelen
Bonjour schreef:Ik heb dit tijdens mijn studie grijs gedraaid, voor zover zoiets met cassettes mogelijk was.
Ik vind de Engelse versie ook leuker, maar dat kan inderdaad komen door wat je als eerste hebt gehoord.Bram Kaandorp schreef:Daar zit wat in.Bonjour schreef:Dat hangt ervan af wat je als eerste hoorde. Ik heb dit tijdens mijn studie grijs gedraaid, voor zover zoiets met cassettes mogelijk was. Ik ben zo gewend aan Amro.
De TV serie is ook best leuk en maakt gebruik van dezelfde acteurs die ook de stemmen van het hoorspel doen (ik denk dat de TV serie zelfs eerder was).
Te lezen is e.e.a. ook, in epub voor de e-reader (in het Engels): http://ebooktrove.com/fiction/72-hitchh ... reats.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Dat over de serie is niet helemaal waar. De acteurs die Trillian en Ford spelen zijn in de tv serie anders dan in het hoorspel.MoreTime schreef:Ik vind de Engelse versie ook leuker, maar dat kan inderdaad komen door wat je als eerste hebt gehoord.
De TV serie is ook best leuk en maakt gebruik van dezelfde acteurs die ook de stemmen van het hoorspel doen (ik denk dat de TV serie zelfs eerder was).
Te lezen is e.e.a. ook, in epub voor de e-reader (in het Engels): http://ebooktrove.com/fiction/72-hitchh ... reats.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In het hoorspel zijn het:
Ford: Geoffrey McGivern
Trillian: Susan Sheridan
En in de tv serie zijn het:
Ford: David Dixon
Trillian: Sandra Dickinson
Daarnaast was het hoorspel de eerste versie, begonnen in 1978, terwijl de tv serie in 1981 begon.
En als ik eerlijk ben, vind ik de manier waarop Trillian wordt gespeeld in het hoorspel vele malen beter dan in de tv serie. Niet per se omdat ik het hoorspel gewend ben, maar omdat de Trillian in het hoorspel veel meer overkomt als een no-nonsense personage, terwijl ze in de tv serie nogal een-dimensionaal overkomt.
Niet dat de personages in het hoorspel zo diepzinnig zijn, maar de actrice in het hoorspel vond ik veel overtuigender overkomen.
Douglas Adams
Douglas Adams
Ok, dan is het dat de stemmen zo op elkaar lijken (of in mijn herinnering).
Bedankt voor de info, sowieso een super serie vind ik
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
-
Bram Kaandorp
- Ervaren pen
Dat zie (hoor?) ik niet zo. Trillian in de tv serie heeft een veel stem dan in het hoorspel. Ford was wel heel goed gecast.MoreTime schreef:Ok, dan is het dat de stemmen zo op elkaar lijken (of in mijn herinnering).
Er is later (2003?) nog verder gewerkt aan de hoorspelen, zodat er nu 5 seizoenen zijn, corresponderend met de vijf (er is geen zesde, wat iedereen ook zegt) boeken, waarin zoveel mogelijk dezelfde acteurs zitten. Helaas is de verteller iemand anders, omdat die acteur ondertussen overleden is.
Douglas Adams
Douglas Adams