Rutte: uitgereisde jihadisten kunnen beter sneuvelen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

DiMensie

Bericht door DiMensie »

Nederlanders die als jihadist naar Syrië of Irak reizen, kunnen daar beter sneuvelen dan terugkomen naar Nederland. VVD-leider Rutte zei dat tijdens het eerste debat in aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen.

Bron
Nou breekt mijn klomp, is Rutte nou voorstander van genocide?
Ik wil 'alleen maar' dat de IS terroristen een zachte snelle dood krijgen zodat ze geen onschuldigen meer kunnen afslachten, maar Rutte gaat nog een flinke stap verder want hij wil iedere uitgereisde Jihadist daar laten sneuvelen. En grootste meerderheid van de Nederlanders schijnt het met hem eens te zijn! Eigenlijk ben ik dus nog maar een half zacht watje in vergelijking met die grootste meerderheid van Nederland waar Rutte toe behoort...

.
Laatst gewijzigd door DiMensie op 06 mar 2015 01:51, 1 keer totaal gewijzigd.
pallieter
Bevlogen

Re: Rutte: uitgereisde jihadisten kunnen beter sneuvelen

Bericht door pallieter »

Walgelijk populisme.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
DiMensie

Bericht door DiMensie »

pallieter schreef:Walgelijk populisme.
Meer dan 75% van de Nederlanders schijnt het met Rutte eens te zijn, allemaal walgelijke mensen?
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Meer dan 75% van de Nederlanders schijnt het met Rutte eens te zijn, allemaal walgelijke mensen?
Zolang 75% van de Nederlanders denkt dat elke jongen die daar verzeild is geraakt een psychopaat is die mensen onthoofd, verbaasd mij dat niet.

Rutte weet beter.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

DiMensie schreef:
Bijlagen
eat-shit-millions-of-flies-cant-be-wrong-982315.jpg
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Demiurg
Diehard

Bericht door Demiurg »

DiMensie schreef: Nou breekt mijn klomp, is Rutte nou voorstander van genocide?
[....] maar Rutte gaat nog een flinke stap verder want hij wil iedere uitgereisde Jihadist daar laten sneuvelen. En grootste meerderheid van de Nederlanders schijnt het met hem eens te zijn!
Het probleem met Rutte is dat hij geen mening heeft.
Dus roept hij in verkiezingstijd wat hij denkt dat veel mensen willen horen.
"What’s now being called 'new atheism' or atheist fundamentalism is really nothing more than the triumph of the jerks. Unsubtle, unlearned (but pretentious), unreflective (but persistent)."
R.J. Hoffmann
Demiurg
Diehard

Bericht door Demiurg »

DiMensie schreef:
Nee, mensen met een walgelijke opinie.

Ik moet het wel even opnemen voor die 75%: Dat krijg je als mensen door media en politiek al 15 jaar zijn gehersenspoeld met een xenofobe visie op de islam. Je ziet het ook bij hoofddoekjes-gekeutel, bij protesten tegen de bouw van een nieuwe moskee etc. De onderliggende teneur is steeds: Deze mensen zijn achterlijk en gevaarlijk en we hebben ze liever niet in deze samenleving.
Niet veel mensen (slechts 25% blijkbaar) zijn bestand tegen zo'n bombardement aan haat-praat.
"What’s now being called 'new atheism' or atheist fundamentalism is really nothing more than the triumph of the jerks. Unsubtle, unlearned (but pretentious), unreflective (but persistent)."
R.J. Hoffmann
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Demiurg schreef:
DiMensie schreef:
Nee, mensen met een walgelijke opinie.

Ik moet het wel even opnemen voor die 75%: Dat krijg je als mensen door media en politiek al 15 jaar zijn gehersenspoeld met een xenofobe visie op de islam. Je ziet het ook bij hoofddoekjes-gekeutel, bij protesten tegen de bouw van een nieuwe moskee etc. De onderliggende teneur is steeds: Deze mensen zijn achterlijk en gevaarlijk en we hebben ze liever niet in deze samenleving.
Niet veel mensen (slechts 25% blijkbaar) zijn bestand tegen zo'n bombardement aan haat-praat.
Hoofddoekjes en moskeeën in Nederland hebben natuurlijk niets te maken met de IS door middel van geweld helpen hun macht uit te breiden.
Je moet wel onderscheid maken tussen moslims en jihad-gangers.
Jongens die daar gaan vechten vallen met wapens de democratie aan waar wij grote waarde aan hechten.
Zit jij op hun terugkeer te wachten?
Want dat is wel de andere kant van de medaille als je hoopt dat ze niet sneuvelen.
Sterker nog, als ze niet snel sneuvelen vormen ze met de mensen voor wie zij daar vechten na elke verovering een gevaar voor mensen met een andere mening, geloofsopvatting, geaardheid enz.
Denk jij dat jij ze na terugkeer met een goed gesprek van hun radicalisering af kunt helpen zonder risico op onschuldige slachtoffers?
Of wil je ze levenslang in de gaten blijven houden?

Er zijn zo'n 650 Duitsers naar Syrië en Irak gereisd om daar te vechten bij islamistische groeperingen.
Dat heeft minister Thomas de Mazière van Binnenlandse Zaken gezegd in een interview op de televisiezender ZDF. Negen maanden geleden sprak de Duitse veiligheidsdienst BfV nog over 320 jihadisten.
Het gaat voornamelijk om jonge moslims die niet van oorsprong Duits zijn of ouders hebben die niet in Duitsland geboren zijn. De jihadisten zijn in Duitsland geradicaliseerd.
Het aantal jihadgangers neemt alleen maar toe. In 2013 waren er slechts zestig Duitsers die naar het Midden-Oosten trokken om te vechten. Volgens de Mazière neemt het aantal in Frankrijk en België ook toe.
De jihadgangers zijn allemaal in het vizier van de autoriteiten, aldus de minister. Ook ruim duizend moslims die als "onruststokers'' bekendstaan, worden in de gaten gehouden.

(ANP, 6 maart 2015)

Noem je dit haat-praat?
NB: Doe wel en zie niet om.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Uitgereisde jihadisten waar moeten die heen na hun vakantie. Lastig het schijnt om slecht ingelichte jongeren te gaan met hier een daar een psychopaat ertussen. De laatste mag van mij wel wegblijven en de rest moet begeleiding na terugkeer krijgen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

En 75% van de bevolking is door de politiek gehersenspoeld (door wie in de politiek eigenlijk? Geert Wilders, die bij lange na geen 75% steun krijgt?)

Rutte uit een mening, maar heeft geen mening.

Blijkbaar roept het onderwerp veel emotie op.

Met iemand die afreist naar Syrie of Irak om daar de heilige oorlog te voeren tegen de ongelovigen, kan het op 3 manieren aflopen:
1) Hij / zij blijft daar en bouwt daar een bestaan op
2) Hij /zij sneuvelt
3) Hij /zij keert terug.

Ik begrijp dat de reageerders hier hopen dat deze mensen terugkeren?

Het is voordat hij afreisde (blijkbaar) niet gelukt deze persoon te overtuigen dat de heilige oorlog tegen ongelovigen niet zo'n mooi doel is. Hoe raakt deze persoon na terugkeer alsnog overtuigd?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

gerard_m schreef: 1) Hij / zij blijft daar en bouwt daar een bestaan op
2) Hij /zij sneuvelt
3) Hij /zij keert terug.
De mogelijkheid dat ze hun verstand terugkrijgen, wordt niet serieus genomen, lijkt het.
Ik wens u alle goeds
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

gerard_m schreef:Ik begrijp dat de reageerders hier hopen dat deze mensen terugkeren?
Het kan niet zo zijn dat mensen het fatsoenlijk achten dat iemand dood gewenst wordt. Het moet altijd de voorkeur hebben iemand voor het gerecht te brengen (en eventueel later van waangedachten te genezen)

Een premier van alle Nederlanders mag zich helemaal niet zo uiten. Hij is ook premier van de ouders van de strijders.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Peter van Velzen schreef:
2) Hij /zij sneuvelt
3) Hij /zij keert terug.
De mogelijkheid dat ze hun verstand terugkrijgen, wordt niet serieus genomen, lijkt het.
Iemand die terugkeert, kan van gedachten veranderen of in zijn oude denkbeelden blijven zitten. Aan de mensen die geloven dat door begeleiding deze mensen hun heilige oorlog laten vallen, vraag ik: hoe ziet die begeleiding eruit en zijn er veel voorbeelden van succes?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

gerard_m schreef:
Peter van Velzen schreef:
2) Hij /zij sneuvelt
3) Hij /zij keert terug.
Iemand die terugkeert, kan van gedachten veranderen of in zijn oude denkbeelden blijven zitten. Aan de mensen die geloven dat door begeleiding deze mensen hun heilige oorlog laten vallen, vraag ik: hoe ziet die begeleiding eruit en zijn er veel voorbeelden van succes?
Ik geloof niets. Ik denk niet dat er ook maar één poging is gedaan, dus ik denk dat er niet een voorbeeld is van succes of falen. Maar een mens voorgoed afschrijven, dat heb ik nog nooit gedaan. . . Zolang er leven is. is er hoop. . .
Ik wens u alle goeds
DiMensie

Bericht door DiMensie »

pallieter schreef:
Zolang 75% van de Nederlanders denkt dat elke jongen die daar verzeild is geraakt
een psychopaat is die mensen onthoofd, verbaasd mij dat niet.

Rutte weet beter.
Moet ik een dergelijke reactie serieus nemen?
Denk jij echt dat
"75% van de Nederlanders denkt dat elke jongen die daar verzeild is geraakt een psychopaat is die mensen onthoofd"?

Ben je alleen democratisch zolang de mening van de meerderheid overeenstemt met jouw moraal en wordt de meerderheid gek/onnozel/walgelijk verklaard als jij hun mening ten opzichte van de jouwe minderwaardig vindt?
Laatst gewijzigd door DiMensie op 06 mar 2015 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie