Het kwaad: de val- evolutie- vrije wil.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Iam
Forum fan

Het kwaad: de val- evolutie- vrije wil.

Bericht door Iam »

dikkemick schreef:
Bonjour schreef:Het aantal spontane abortussen is 10 keer zo groot dan de opgewekte. Indien je de conceptie als begin neemt van het leven, maakt dat de Heer tot de grootste kindermoordenaar.
Ook ik ben hierin uitermate geïnteresseerd.
Wiki:
Miskramen komen vaker voor dan de meeste mensen denken. Zo'n 25% van alle vrouwen krijgt er in hun leven mee te maken. Wordt vanaf het moment van bevruchting gerekend, dan wordt zelfs mogelijk tot 90% van alle bevruchte eicellen voortijdig afgestoten...

En ook hier geldt WEER: Zonder een algoede, alwetende God prima te verklaren. Met een algoede, alwetende God NIET!
Hij wist van tevoren nl. al dat het kindje geen kans zou hebben, dus waarom überhaupt die ziel implanteren in dat kleine levende wezentje?
Nu geef je weer god de schuld (zucht) christenen zeggen dat dit alles na de val gekomen is door de schuld van de mens
Ps: hoevaak moet ik dit nog zeggen ?
Als jij als antichrist de god van christenen de schuld geeft, beaam je zijn bestaan.. =D>
Volgend jou wereldbeeld moet je dat nietige evolutie krachtje de schuld geven dat zou oprecht zijn #-o
As physicist Paul Davies has said “There is no known law of physics able to create information from nothing.”4 That, is science fact.
Fish
Ontoombaar

Re: In de USA nog maar eens 10 stappen terug in de tijd

Bericht door Fish »

Iam schreef: Nu geef je weer god de schuld (zucht) christenen zeggen dat dit alles na de val gekomen is door de schuld van de mens
Ja, ook in de oudheid was men zich al bewust van al het kwaad op de wereld, daar moest dus een smoes voor bedacht worden.
De val. Klaar, probleem opgelost. :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Iam
Forum fan

Bericht door Iam »

Fish schreef:
Iam schreef: Nu geef je weer god de schuld (zucht) christenen zeggen dat dit alles na de val gekomen is door de schuld van de mens
Ja, ook in de oudheid was men zich al bewust van al het kwaad op de wereld, daar moest dus een smoes voor bedacht worden.
Precies de evolutie ..is die smoes...
As physicist Paul Davies has said “There is no known law of physics able to create information from nothing.”4 That, is science fact.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Iam schreef:
Fish schreef:
Verstandige mensen, mensen van rede en wetenschap, hebben geen smoezen nodig.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Iam schreef:Nu geef je weer god de schuld (zucht) christenen zeggen dat dit alles na de val gekomen is door de schuld van de mens
Dat christenen dat zeggen betekent nog niet dat die enen bladzijde Genesis zo uitgelegd moet worden. Het is van den zotte om 2 mensen te schapen, in verleiding te brengen, zonder volledige kennis van goed en kwaad mee te geven, zonder ze voldoende te wapenen tegen verleiders in de gedaante van slangen.
En dan vervolgens totaal over de rooie gaan en een buitensporige straf verzinnen. Als je de ellende van de wereld in deze straf ziet, geef je ook je god de schuld.
Iam schreef:Volgend jou wereldbeeld moet je dat nietige evolutie krachtje de schuld geven dat zou oprecht zijn
Wij geven de evolutie ook de schuld. We wijzen jullie erop dat in jullie godsbeeld dit mankement zit.

Verder geven we hier niemand de titel antichrist. In jouw wereld is dat een belediging, en dat doen we hier niet.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Iam
Forum fan

Bericht door Iam »

HenkM schreef:
Iam schreef:
Fish schreef:
Verstandige mensen, mensen van rede en wetenschap, hebben geen smoezen nodig.
Precies daarom zeg ik ook de smoes is evolutie.
Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp »

Iam schreef:
Nu geef je weer god de schuld (zucht) christenen zeggen dat dit alles na de val gekomen is door de schuld van de mens
Als jij als antichrist de god van christenen de schuld geeft, beaam je zijn bestaan.. =D>
Volgend jou wereldbeeld moet je dat nietige evolutie krachtje de schuld geven dat zou oprecht zijn #-o
Even voor de duidelijkheid:

Je wilt toch niet de moeders de schuld geven van de miskraam?

En zo ja, doen ze het dan bewust?

En zo ja, is dat dan moord?

En zo ja, moeten ze dan de gevangenis in?

En nee, ik maak hier geen slippery slope, je kunt op ieder moment uitstappen als je wilt.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams
Iam
Forum fan

Bericht door Iam »

Bonjour schreef:
Iam schreef:Nu geef je weer god de schuld (zucht) christenen zeggen dat dit alles na de val gekomen is door de schuld van de mens
Dat christenen dat zeggen betekent nog niet dat die enen bladzijde Genesis zo uitgelegd moet worden. Het is van den zotte om 2 mensen te schapen, in verleiding te brengen, zonder volledige kennis van goed en kwaad mee te geven, zonder ze voldoende te wapenen tegen verleiders in de gedaante van slangen.
En dan vervolgens totaal over de rooie gaan en een buitensporige straf verzinnen. Als je de ellende van de wereld in deze straf ziet, geef je ook je god de schuld.
Iam schreef:Volgend jou wereldbeeld moet je dat nietige evolutie krachtje de schuld geven dat zou oprecht zijn
Wij geven de evolutie ook de schuld. We wijzen jullie erop dat in jullie godsbeeld dit mankement zit.

Verder geven we hier niemand de titel antichrist. In jouw wereld is dat een belediging, en dat doen we hier niet.
Ons godsbeeld leert dat de mens een vrije wil heeft en had.. Het was nu eenmaal de wil van de mens!!

Wat dacht je waar die "a" voor staat ? "A"theist

Wij geven de evolutie ook de schuld.. Maakt dat je nu een "aatheist"
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Iam schreef: Ons godsbeeld leert dat de mens een vrije wil heeft en had.. Het was nu eenmaal de wil van de mens!!
Dat is een leuke voor christelijke kinderen om tegen hun ouders te zeggen als ze uit de koekjestrommel snoepen. "Het was mijn vrije wil" Terwijl je dan als buitenstaander denkt, die ouders zouden hun kinderen beter op moeten voeden. En het is dan het recht van de vader van dat kind om de hele stad te straffen. Had het kind maar niet uit de koekjestrommel moeten eten.
Dit is een punt waar we het in een ander topic over hebben. Indoctrinatie van gelovigen zodat ze bv altijd die zondeval maar blijven verdedigen en daar niet kritisch over na kunnen denken.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Niet dat ik er geen genoegen in schep Iam, maar je bent nu meerdere kuilen tegelijk aan het graven .... :lol:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Iam
Forum fan

Bericht door Iam »

Bonjour schreef:
Iam schreef: Ons godsbeeld leert dat de mens een vrije wil heeft en had.. Het was nu eenmaal de wil van de mens!!
Dat is een leuke voor christelijke kinderen om tegen hun ouders te zeggen als ze uit de koekjestrommel snoepen. "Het was mijn vrije wil" Terwijl je dan als buitenstaander denkt, die ouders zouden hun kinderen beter op moeten voeden. En het is dan het recht van de vader van dat kind om de hele stad te straffen. Had het kind maar niet uit de koekjestrommel moeten eten.
Dit is een punt waar we het in een ander topic over hebben. Indoctrinatie van gelovigen zodat ze bv altijd die zondeval maar blijven verdedigen en daar niet kritisch over na kunnen denken.
Als een man een ander doodt, zou hij volgens de evolutie geen straf moeten krijgen.. Die man kon er toch niks aan doen !!
Het is nou eenmaal zo geprogameerd :lol:
Of ga je nu wel zeggen dat die man een vrije wil had ?
Een vrije wil, wil zeggen ik kan kiezen !!
Dus als jij zegt tegen je kind niet uit de koekjestrommel snoepen en hij kiest ervoor het wel te doen... Wat heeft hij dan gekozen... En ja kleine kindertjes weten drommels goed wat ze wel en niet mogen.
Laatst gewijzigd door Iam op 02 jan 2015 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Als een man een ander doodt, zou hij volgens de evolutie geen straf moeten krijgen.. Die man kon er toch niks aan doen !!
Dus is het evolutionair het beste om de genen te verspreiden door iedereen af te maken?

Iam, stop te praten over zaken die je niet kent.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Iam
Forum fan

Bericht door Iam »

pallieter schreef:
Dus is het evolutionair het beste om de genen te verspreiden door iedereen af te maken?

Iam, stop te praten over zaken die je niet kent.
Nee ik probeer dit aan jullie verstand te brengend dat, als jullie het uitkomt wel in een vrije wil geloven..
Atheïsten zullen daarom ook nooit zeggen ik kies ! Maar zonder na te denken doen < programmeren
Want wat doet iemand die geprogameerd is ! Precies die denkt niet na !!

Denken en na- denken zijn twee verschillen.

En als je in een vrije wil geloofd>>> kun je de val niet meer afschuiven op god vandaar dat evolutieonisten het niet graag over de vrije wil hebben...ik doe, ik ga.. Ik kan mijn besluit veranderen.. Ik denk na! Ik overweeg.. Wijzen heen naar een vrije wil.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Iam schreef: Als een man een ander doodt, zou hij volgens de evolutie geen straf moeten krijgen.. Die man kon er toch niks aan doen !!
Een vrije wil, wil zeggen ik kan kiezen !!
Dus als jij zegt tegen je kind niet uit de koekjestrommel snoepen en hij kiest ervoor het wel te doen... Wat heeft hij dan gekozen... En ja kleine kindertjes weten drommels goed wat ze wel en niet mogen.
Volgens de evolutie???
Strafbepalingen worden doorgaans niet door de evolutie gesteld.
Wat nou als blijkt dat die man een tumor in zijn hoofd had?
Wat nou als blijkt dat die man een genetische variatie heeft? http://www.hpdetijd.nl/2014-10-29/nieuw ... -en-genen/" onclick="window.open(this.href);return false; Er wordt over vrije wil nog volop gediscussieerd Iam.

Maar je kunt natuurlijk altijd uitgaan van het onfeilbare woord gods...en verder geen onderzoek meer doen! Gewoon de doodstraf weer invoeren.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Nee ik probeer dit aan jullie verstand te brengend dat, als jullie het uitkomt wel in een vrije wil geloven..
Atheïsten zullen daarom ook nooit zeggen ik kies ! Maar zonder na te denken doen < programmeren
Want wat doet iemand die geprogameerd is ! Precies die denkt niet na !!
Ik geloof absoluut niet in een vrije wil. Ik geloof wel in de perfecte illusie ervan.

Vrije wil doet er niet of iemand nu verantwoordelijk is of niet. Het is namelijk zo in onze maatschappij dat het evolutionair beter is dat men zich moet verantwoorden voor zijn gedrag. En dit feit alleen zorgt ervoor dat je per definitie verantwoordelijk bent voor je daden. Bij sommige mensen werkt dit niet, bv psychotische mensen, die zijn niet verantwoordelijk. Het doel van evolutie is dat de genen van een soort zich verspreiden. Een omgeving waar mensen verantwoordelijkheid dragen is veiliger en geeft een kind een veel grotere kans volwassen te worden en zelf zijn genen te verspreiden.

Jij hebt geen flauw benul wat evolutie beteken, Iam. Dat is je hier al een keer 500 duidelijk gemaakt. Toch blijf jij extreem irritant je eigen fantasie definitie van evolutie misbruiken. Zielig.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Plaats reactie