"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Is dit in het geheim bedacht door atheïsten? Dit kan toch niet serieus zijn.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Dit werkt onwillekeurig op je lachspieren, totdat je beseft welke zeer sinistere bedoelingen achter het initiatief om zo'n serie te maken schuil kunnen gaan. Zeker wanneer er in het videofragment gezegd wordt dat je beter niet met slechte mensen kunt omgaan en waarbij in deze serie "slechte mensen" blijkbaar het synoniem is voor "niet-christenen".
Bibleman als Batman-figuur met een Jedi-zwaard uit Star Wars. Tsja, als de onzichtbare "superhero" (waarvan je veronderstelt dat die bestaat) het telkens laat afweten dan verzin je toch een meer tastbare? Ik moet toegeven dat daar enige logica in zit.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Labyrint schreef:Is dit in het geheim bedacht door atheïsten? Dit kan toch niet serieus zijn.
Ik vrees dat dit echt is, wordt op christelijke websites verkocht op DVD. Zo zie je maar weer dat de Amerikanen soms tot de gekste dingen in staat zijn. Ik kan er geen 1 minuut naar kijken zonder me rot te ergeren aan de sneue manier van acteren en de crappy special effects.
De Amerikaanse gelovigen doen alles om het geloof interessant te maken voor 'de jeugd van tegenwoordig'. Dit wordt in gezinnen gekeken die je ook ziet in de docu Jesus Camp.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Heb het filmpje niet helemaal af kunnen kijken (veuls te eng!), maar ik ga er van uit dat er ook een bataljon zombies wordt opgegraven. Lijkt me heel leuk voor de Evangelische Omroep.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Bonjour schreef:Ik denk dat de EO vreest dat de reacties op bibleman in Nederland zou vernederend zullen, dat ze hun vingers er niet aan willen branden.
Daar zullen wel gloves of faith voor zijn.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Deze bibleman heeft kennelijk wel voorkeur voor het oude testament.
Dat agressieve lichtzwaard, het kan niet anders.
Dit voorspelt niet veel goeds.
Waarschijnlijk hakt hij de koppen er mee af van iedereen die niet gelooft.
De christelijke kinderzieltjes worden zo IS strijders.
Dit is natuurlijk uitgesproken zielig.
Maar wij kennen dat in ons land ook.
De EO jongerendag begon in 1974 is ook niet meer dan een slap aftreksel van een popfestival.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)