Blog van freedomxx

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

freedomxx

Blog van freedomxx

Bericht door freedomxx »

Sinds ik erg twijfel aan het geloof had ik behoefte aan een blog die mij begreep en snapte.

Daarom ben ik een blog begonnen om andere meiden te kunnen helpen.
In meeste gevallen snappen wij elkaar, alleen hebben we niets om dat met elkaar te delen.

Het is een blog wat niet vaak voorkomt en gaat over de islam.
Daar kunnen meiden in gelijksoortige situatie meepraten over wat hun dwars zit.
Ik heb ook bij de reacties ingesteld dat je ook anoniem op een artikel kan reageren.
Niemand ziet dan wie achter de pc zit.

Mijn blog is ook anoniem en mijn identiteit is dan ook niet bekend.
Aangezien ik nog minderjarig ben, leek het mij verstandig om ook eventjes onbekend te blijven.
Ik ben niet heel jong maar leek mij wel verstandig om alleen het kern van de twijfels te vertellen.

Maar tot zover informatie over mijn blog.

http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl

facebook-pagina: https://www.facebook.com/pages/The-way- ... 986?ref=hl
Facebook-chat: https://www.facebook.com/way.freedom.16

Als jullie vragen hebben, kunnen jullie die altijd stellen!
mijn blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Cluny
Banned

Re: Blog van freedomxx

Bericht door Cluny »

Ik heb net een aardig interview op je blog gelezen.
Hoe lang bent u geen moslima meer?
Ik ben nu 46 jaar en ben al 30 jaar geen moslima meer.

Wat vond u het ergste gevolg?
Het ergste gevolg vond ik dat mensen mij voor krankzinnige verklaarden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Afbeelding
.
Maar neem wel je verstand mee.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
freedomxx

Bericht door freedomxx »

Cluny schreef:Afbeelding
.
Maar neem wel je verstand mee.
Dat zeker! Zonder verstand kom je niet ver.
En ik pas zeker op met wie ik wel of niet vertrouwen moet.
mijn blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Het is schrikwekkend om op jouw blog te lezen wat vrouwen in Nederlandse islamitische gezinnen allemaal overkomt.

Ik ben wel benieuwd welke rol de overheid en de hulpverlening hierin spelen en wat die voor deze vrouwen kan betekenen. Of worden deze vrouwen gewoon standaard aan hun lot overgelaten?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
freedomxx

Bericht door freedomxx »

vegan-revolution schreef:Het is schrikwekkend om op jouw blog te lezen wat vrouwen in Nederlandse islamitische gezinnen allemaal overkomt.

Ik ben wel benieuwd welke rol de overheid en de hulpverlening hierin spelen en wat die voor deze vrouwen kan betekenen. Of worden deze vrouwen gewoon standaard aan hun lot overgelaten?
Hallo vegan,

Ten eerste tja... Het is een wereld binnen het gemeenschap wat nauwelijks naar buiten komt en wil ook dat het echte ervaring verteld wordt.

De hulpverlening en overheid kan echt heel veel betekenen voor de situaties voor de vrouwen. Er is alleen 1 ding.. Namelijk de eer en daardoor durven ze nooit hulp te zoeken. Ze worden dus eigenlijk standaard aan hun lot overgelaten.

Nu kan ik wel vertellen wat de hulpverlening voor de vrouwen kan betekenen, maar het komt nauwelijks voor dat de vrouwen ook echt hulp durven te zoeken. Meestal zijn het echte dappere vrouwen die hun mond open durft te doen en gelijkheid wilt met de mannen. De vrouwen kunnen vluchten en hulp zoeken voor echtscheidingen etc. maar sommigen zijn 'sterk' en denken zo dom. Ze denken Allah helpt mij en komt wel goed. Allah heeft dit voor mij gegeven en daar moet ik het maar meedoen. De gevolgen zijn zo erg dat de vrouwen al getraumatiseerd is. Ze denken alleen aan zichzelf hoe ze het moeten overleven en houden hun kinderen er dan gewoon buiten. De kinderen worden niet eens op de hoogte gehouden wat er allemaal een beetje speelt. De overheid en de politiek kan ook veel betekenen voor de vrouwen door actie te ondernemen en ook keer gewoon echt over migranten vrouwen en importbruiden. Ze moeten gewoon een keer de mannen bang maken en vertellen dat ze daar ook echt straf voor kunnen krijgen. De vrouwen kunnen eigenlijk zoveel kansen krijgen, maar ze denken alleen aan Allah die hen gaat helpen. Sorry ik vind dit zo onrealistisch alsof Allah ze gaat helpen.... Ze leiden al teveel en dan noch zoeken ze geen hulp? LOGICA???

Sorry... Hierboven staat eigenlijk zo'n beetje beschreven hoe het eigenlijk aan toe gaat binnen het vrouwengemeenschap met hulpverlening etc. Heb het ook echt beschreven hoe ik het zie en meemaak van dichtbij. Ergens zoeken ze alleen steun bij Allah??

Maar als je meer duidelijkheid wilt, kun je dat altijd aangeven haha
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Je hoeft je wat mij betreft niet te verontschuldigen. Ik heb de indruk dat je je best doet om zo helder mogelijk te verwoorden hoe jij het beleeft en hoe je erover denkt. Door jou krijg ik een betere indruk waar meisjes en vrouwen in islamitische gemeenschappen mee worstelen.

Ik vermoed dat veel buitenstaanders (niet-moslims) niet weten wat zij kunnen ondernemen om ondersteuning te bieden aan meisjes en vrouwen die het moeilijk hebben in een islamitische gemeenschap. Het kan ook zijn dat buitenstaanders geen stappen durven te zetten om ondersteuning te bieden uit angst dat zij daardoor het risico lopen om belaagd te worden door mensen binnen de islamitische gemeenschap.

Ik hoop dat mijn taalgebruik duidelijk genoeg voor je is, want ik weet even niet hoe ik het beter of anders zou kunnen verwoorden.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
freedomxx

Bericht door freedomxx »

vegan-revolution schreef:Je hoeft je wat mij betreft niet te verontschuldigen. Ik heb de indruk dat je je best doet om zo helder mogelijk te verwoorden hoe jij het beleeft en hoe je erover denkt. Door jou krijg ik een betere indruk waar meisjes en vrouwen in islamitische gemeenschappen mee worstelen.

Ik vermoed dat veel buitenstaanders (niet-moslims) niet weten wat zij kunnen ondernemen om ondersteuning te bieden aan meisjes en vrouwen die het moeilijk hebben in een islamitische gemeenschap. Het kan ook zijn dat buitenstaanders geen stappen durven te zetten om ondersteuning te bieden uit angst dat zij daardoor het risico lopen om belaagd te worden door mensen binnen de islamitische gemeenschap.

Ik hoop dat mijn taalgebruik duidelijk genoeg voor je is, want ik weet even niet hoe ik het beter of anders zou kunnen verwoorden.
Ik begrijp je taalgebruik helemaal! Het klopt ook wel. Het kan ook zijn dat hulpverleners bang zijn om zelf in gevaar lopen.

Het is ook een lastig situatie helaas.
Jabba de Hut
Forum fan

Bericht door Jabba de Hut »

Wat fijn voor je dat je je geloof de rug hebt toegekeerd en daarmee happy bent. In het geloof(sgemeenschap) waar jij in zat en nog een deels in zit zou ik ook niet willen zijn. Wat verschrikkelijk.
Ik kom oorspronkelijk uit een moslimland en heb nog steeds een grote gelovige moslimkring maar vergeleken met jouw situatie lijkt het wel een heel ander geloof.
Afvallige worden en dan verstoten of gedood worden? Onbekend bij ons. Verplicht hoofddoek dragen? Onbekend.
Ook zaken die jij niet noemt maar wel regelmatig in de media is bijvoorbeeld de 72 maagden. Daar had ik in 40 jaar nog nooit van gehoord en mijn familie en vrienden ook niet.
freedomxx

Bericht door freedomxx »

Jabba de Hut schreef:Wat fijn voor je dat je je geloof de rug hebt toegekeerd en daarmee happy bent. In het geloof(sgemeenschap) waar jij in zat en nog een deels in zit zou ik ook niet willen zijn. Wat verschrikkelijk.
Ik kom oorspronkelijk uit een moslimland en heb nog steeds een grote gelovige moslimkring maar vergeleken met jouw situatie lijkt het wel een heel ander geloof.
Afvallige worden en dan verstoten of gedood worden? Onbekend bij ons. Verplicht hoofddoek dragen? Onbekend.
Ook zaken die jij niet noemt maar wel regelmatig in de media is bijvoorbeeld de 72 maagden. Daar had ik in 40 jaar nog nooit van gehoord en mijn familie en vrienden ook niet.
Het kan inderdaad heel erg verschillen aangezien het in het zuiden van Marokko best cultureel is maar toch vrij en in het noorden is het allemaal te traditioneel. Er is dan sprake van een gemixte islam. Traditie en religie wordt met elkaar vermengd.

Maar het kan zijn dat zij wel genoeg weten over het geloof, alleen gaan ze daar heel anders mee om.
freedomxx

Bericht door freedomxx »

Terug van weggeweest!

Ik kwam regelmatig terugkijken of er nieuwe ex-moslima's of twijfelaars zich hadden aangemeld.

Inmiddels zijn er nieuwe artikelen op mijn blog gekomen en heb ik mijn eerste jaar gehaald op school!
Nog even en ik kan echt zonder beperkingen aan mijn zoektocht beginnen.

Geen vette felgekleurde tekst aub.. Opvallen hier doen we door de inhoud van wat we schrijven. Maria
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Welkom terug en gefeliciteerd met het behaalde resultaat. :thumbright:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Even tussendoor:
Je kunt hier je Facebook pagina aangeven en mensen uitnodigen je toe te voegen.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 13&t=14572" onclick="window.open(this.href);return false;

In je onderschrift staat al het adres van je blog.
Verder lees even hier in Linken:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... t=130#p945" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder is FT een plaats om dingen te delen en te bespreken met anderen, maar niet alleen om een externe site te promoten.
Dat wordt beschouwd als spam.

Wat je wel kunt doen is in het kort bespreken wat op je blog staat geschreven.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Weet niet of dit de plaats is deze vraag te stellen, maar is het zo dat er grosso mode meer afvalligen onder christenen zijn dan onder moslims? Ik lees en hoor nl. veel meer van (ex) christenen dan (ex) moslims.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
freedomxx

Bericht door freedomxx »

Maria schreef:Welkom terug en gefeliciteerd met het behaalde resultaat. :thumbright:
Dank u wel!!
dikkemick schreef:Weet niet of dit de plaats is deze vraag te stellen, maar is het zo dat er grosso mode meer afvalligen onder christenen zijn dan onder moslims? Ik lees en hoor nl. veel meer van (ex) christenen dan (ex) moslims.
Als een christen van zijn/haar geloof afvalt dan wordt dat soms iets sneller geaccepteerd. Als een ex-moslim voor hun afvalligheid uit de kast komen, gebeuren er erge dingen zoals doodsbedreigingen en in islamitische landen kun je daarvoor zelfs met de dood worden veroordeeld. Ook kun je je hele familie verliezen. Als iemand daar openlijk voor uitkomt, nemen ze een grote beslissing met vele risico's daaraan vast.
Plaats reactie