Radio Maria

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

writer
Bevlogen

Radio Maria

Bericht door writer »

Op 675 AM zend radio Maria uit.
Ik hoorde daar een omroeper zeggen dat als je 10 Euro overmaakt dat er dan voor de radio voor je gebeden wordt.
Misschien al jaren aan de gang maar voor mij was het nieuw.
De problemen zijn heel divers, ernstige ziektes maar ook voor opzien tegen een tandartsbezoek of een rijexamen doen.
Eigenlijk zouden ze zoals in opsporing verzocht de volgende uitzending moeten aangeven bij wie het geholpen heeft maar daar hoor je helaas niets meer van.
Maar als het niet heeft geholpen had God vast andere plannen met je die je dan moet respecteren.
En zo is de uitkomst altijd bevredigend.
Alleen begrijp ik die 10 euro niet, ik neem aan dat ze die voor het radiowerk gebruiken omdat ze het van de giften moeten hebben.
NB: Doe wel en zie niet om.
Jagang
Ontoombaar

Re: Radio Maria

Bericht door Jagang »

Gewoon weer een variatie op een thema dat George Carlin al eens aansneed:

‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
heeck
Ontoombaar

Balletje balletje

Bericht door heeck »

Writer schreef:Ik hoorde daar een omroeper zeggen dat als je 10 Euro overmaakt dat er dan voor de radio voor je gebeden wordt.
Typisch een beginner.
Geef mij de profi's maar die misschien wat meer vragen, maar dan krijg je ook wat!!
Kom mee naar Anja!

In deze tijden van bezuingen op zorg kan ik je ook Karin's huisreiniging op afstannd aanbevelen.

Een en ander is wetenschappelijk geverifieerd zodat het brandwondencentrum in Beverwijk kan inkrimpen. Dit dankzij Claudia Went haar gave.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

writer schreef:Op 675 AM zend radio Maria uit.
Ik hoorde daar een omroeper zeggen dat als je 10 Euro overmaakt dat er dan voor de radio voor je gebeden wordt.
Misschien al jaren aan de gang maar voor mij was het nieuw.
Het is voor mij ook nieuw, misschien maak ik 10 euro over en vraag of ze willen bidden voor freethinker. Dat er maar veel mensen naar ons toe mogen komen die hier het licht gaan zien.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Misschien moet je die 10 euro als offer zien?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

dikkemick schreef:Misschien moet je die 10 euro als offer zien?
Ik begrijp de redenering van de kerk niet over de meerwaarde van hun gebed voor individuele leden.
Van de ene kant leren ze dat God alles weet en ziet en dat Hij je hoort als je bidt maar blijkbaar is dat niet genoeg.
Alsof God eerst denkt, nee, ik laat die vrouw nu nog niet slagen voor haar rijbewijs hoe vaak zij ook bidt om niet zenuwachtig te zijn maar als Hij dan de kerk hetzelfde hoort vragen dat Hij dan overstag gaat.
Alsof God nog een duwtje in de rug nodig heeft om tot een gunstig besluit te komen.
Dit lijkt mij in strijd met Zijn Goddelijke eigenschappen.
Of zouden de pastoors zelf ook wel weten dat hun bidden niet echt helpt maar dat zij alleen maar in een behoefte voorzien en daarom zinvol is.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

writer schreef:
Ik begrijp de redenering van de kerk niet over de meerwaarde van hun gebed voor individuele leden.
Van de ene kant leren ze dat God alles weet en ziet en dat Hij je hoort als je bidt maar blijkbaar is dat niet genoeg.
Alsof God eerst denkt, nee, ik laat die vrouw nu nog niet slagen voor haar rijbewijs hoe vaak zij ook bidt om niet zenuwachtig te zijn maar als Hij dan de kerk hetzelfde hoort vragen dat Hij dan overstag gaat.
Alsof God nog een duwtje in de rug nodig heeft om tot een gunstig besluit te komen.
Dit lijkt mij in strijd met Zijn Goddelijke eigenschappen.
Of zouden de pastoors zelf ook wel weten dat hun bidden niet echt helpt maar dat zij alleen maar in een behoefte voorzien en daarom zinvol is.
Geloofslogica heb ik nooit begrepen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

dikkemick schreef: Geloofslogica heb ik nooit begrepen.
En nu opgegeven? :wink:
Ik blijf mijn best doen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

writer schreef:
dikkemick schreef: Geloofslogica heb ik nooit begrepen.
En nu opgegeven? :wink:
Ik blijf mijn best doen.
Ik ook. Ik WIL het begrijpen!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Mijn 10 euro is zuiver op de aarde gericht. De overigen denken waarschijnlijk dat het wat oplevert na de dood en misschien zelfs in het leven. Gelovigen hebben een fantasievol leven. Na gebed gebeurd er altijd wat. Dominee's preken zelfs dat je veel geld moet geven omdat het een goed rendement heeft en in veelvoud wordt terugbetaald. Een soort piramidespel alleen aan het eind zit niets. Hiertussen in zitten predikanten, kosters, gebouwen, gas-water-licht en kinderspeelgoed voor de bijbelclub.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef:Ik ook. Ik WIL het begrijpen!
Misschien kun je tien euro overmaken en vragen of ze willen bidden dat je de gave van het diepe begrijpen ontvangt.
Born OK the first time
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Rereformed schreef: dikkemick schreef:
Ik ook. Ik WIL het begrijpen!

Misschien kun je tien euro overmaken en vragen of ze willen bidden dat je de gave van het diepe begrijpen ontvangt....
Dikkemick, hoor ik van je als het resultaat heeft gehad?
Ik heb daar ook wel een tientje voor over.
Wellicht is jouw verzoek een uitdaging voor hier boven :?
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Vrijheid van meningsuiting he, het kan.
Wacht, volgens hun site hebben ze een wedstrijd Marialiederen, omdat er al tientallen jaren geen marialiederen meer zijn geschreven.

Ik heb er nog wel een uit mijn jeugd.
Raymond van het Groenewoud.

Ze kan zo lekker lopen
Ze kan zo lekker koken
Ze kan dat wat ik wil dat ze kan
Ze kan zo mooi bewegen
Ze maakt me zo verlegen
Zij, zij zet me in vuur en vlam
Maria, Maria, ik hou van jou
Voor jou sta ik uren in de kou

Alles zit in de tekst, liefde, ontberingen, nederigheid.
Ja, dat gaat hem vast worden.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Draken

Bericht door Draken »

Dat beloof ik schreef:Alles zit in de tekst, liefde, ontberingen, nederigheid. Ja, dat gaat hem vast worden.
Ik zou toch een beetje oppassen met een vrouw die kinderen uitpoept zonder ooit ook maar sex gehad te hebben. Wel de lasten en niet de lusten zeg maar.
Jinny

Bericht door Jinny »

Dat zijn per definitie meisjes....
Waarom Jezus dan een man schijnt te zijn?
Fysiek onmogelijk....

Het geheel lijkt overigens weer veel op de nabije Griekse Godenwereld, waar Goden om de klapscheet seks hadden met aardse stervelingen...
Plaats reactie