Wie ik ben?

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Heerda
Forum fan

Wie ik ben?

Bericht door Heerda »

Als ik dat wist was ik al een stuk verder! Iets over mijn rollen... vader, opa, echtgenoot. Eigenschappen gedrevenheid, spiritueel, belangstelling voor sterrenkunde . Lees daar nu het boek over van Brian Greene, De verborgen realiteit. Parallelle universums en de diepere wetten van de kosmos. Ik lijd aan 'verwondering' over alles. Zal nooit beweren dat iets niet bestaat. Het feit dat ik besta toont aam dat alles mogelijk. Probeer al 2 jaar dagelijks te mediteren maar ben daarvoor te druk in mijn hoofd. Gepensioneerd personeels/en organisatie adviseur. Veel vrijwilligers werk.
Laatst gewijzigd door Heerda op 18 nov 2013 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Wetenschap is bedrog (Maarten Koning).
Krautsjo

Re: Wie ik ben?

Bericht door Krautsjo »

Welkom, ik heb de neiging zoals waarschijnlijk velen hier op freethinker om zwevers wat meer in contact te houden met de grond te houden. Maar ik denk dat die verwondering van je, me daarbij wel van dienst kan zijn. Ik heb ook niet het idee dat het helemaal een vlucht is zonder vluchtleiding.
Dus het zal een interessante uitdaging gaan worden :) .
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

Heerda,

Ten eerste een hartelijk welkom :) We zijn al in discussie geraakt. Ik hoop dat deze discussies iets opleveren. Volgens mij ben je iemand die positief in het leven staat. Én vrijwilligerswerk is sowieso positief, goed bezig!

Groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Welkom Heerda

Wat mij altijd het meest verbaast is dat mensen het spirituele, bovennatuurlijke/zweverige zoeken voor vrede/gemoedsrust, terwijl de werkelijkheid zoveel mooier (spiritueler) kan zijn (omdat het werkelijkheid is, zoals b.v. de kosmologie). Je schrijft al, dat het feit, dat jij hier bent ongelooflijk is. En dat IS het ook. Ga op zoetocht terug en ontdek dat we allemaal sterrenstof zijn. Hoe mooi is dit idee? Je verdiepen in kosmologie, supernova's, uni-en multiversums...etc.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Welkom,

Je ideeën zijn anders dan die van de meesten hier. Je krijgt daarom waarschijnlijk wat meer reacties dan anderen. Laat je niet afschrikken.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Heerda schreef:Ik lijd aan 'verwondering' over alles.
Deze zin springt er voor mij uit. Lijdt je hier enorm onder?? Lijkt me een mooi lijden. :-)

Welkom!!
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Maartenvrijdenker
Geregelde verschijning

Bericht door Maartenvrijdenker »

Hallo Heerda,

Ik sluit me aan bij Dikkemick. Hoewel het woord "spiritueel" zweverig klinkt, noem ik mij wel degelijk spiritueel. Tegelijkertijd ben ik een hardcore scepticus en stel ik alle bovennatuurlijke beweringen ter discussie. Ik ben dan ook benieuwd naar je meningen/ervaringen en waarom je zo benieuwd bent naar bijvoorbeeld parallelle universums.

Mvg,

Maarten
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik heb geen idee wie jij bent, dat kun je zelf beter vertellen.
Ik weet alleen wie ik ben, en dat steek ik niet onder stoelen of banken.
Ik be nooverigens geen twee tellen hetzelfde, maar een voortdurend veranderingsproces.
Op het moment dat ik niet meer verander, ben ik dood.
Ik wens u alle goeds
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Nog maar een keer welkom Heerda. Van een andere opa met vrijwilligerswerk
Ik ben materialist tot het tegenover gestelde bewezen is, en vooral nieuwsgierig. :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
jacco
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door jacco »

Ik mediteer door o.a. naar deze site te gaan en zinnen en uitspraken tot me door te laten dringen #-o Welkom.
Geloven is een onvolwassen en gemakzuchtig antwoord op de vragen: Wie ben ik, waar kom ik vandaan en waar ga ik naar toe ? Bidden is niet voor niets je ogen sluiten voor de realiteit ...jvd
Heerda
Forum fan

Bericht door Heerda »

Maartenvrijdenker schreef:Hallo Heerda,

Ik sluit me aan bij Dikkemick. Hoewel het woord "spiritueel" zweverig klinkt, noem ik mij wel degelijk spiritueel. Tegelijkertijd ben ik een hardcore scepticus en stel ik alle bovennatuurlijke beweringen ter discussie. Ik ben dan ook benieuwd naar je meningen/ervaringen en waarom je zo benieuwd bent naar bijvoorbeeld parallelle universums.

Mvg,

Maarten
Bedankt voor je prettige reactie. Van huis uit ben ik (ook) een verstandsmens. Wat gevoel is leerde ik als ouder van mijn dochter op de vrije school. Met mijn verstand vond ik het kunstzinnig bezig zijn maar niks, totdat mijn gevoel dit achterhaalde. Mijn moeder was een volgster van Jozef Rulof. Zijn boeken konden mij als kritische geest niet inspireren. Wel was ik overtuigd dat hij geen charlatan was en dat zijn 27 boeken vanuit de andere wereld werden geïnspireerd, zoals ooit de boeken van het oude testament. Wat natuurlijk niets zegt over de houdbaarheid van de inhoud. Veel van de kosmologische stellingen kloppen gewoon niet. Bij toeval (?) Ontdekte ik in een moeilijke periode van mijn leven dat Jozef Rulof vooral onder Nederlanders in Amerika nog aanhangers had. Er bestond zelfs een website en een forum waarop ik soms kritische kanttekeningen plaatste. Mijn kritiek was vooral gericht op de stelling dat de boeken de absolute waarheid bevatte. Omdat die waarheid niet bestaat. Iets is waar tot het achterhaald wordt. Afgelopen zondag werd dit forum tot mijn verbazing gesloten en zo belandde ik op dit forum. Wordt vervolgt...
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Jozef Rulof wordt in een sticky besproken op de homepage van Freethinker .
Is niet ontopic in een voorsteltopic, maar was dat hoe je hier terecht gekomen bent ?
Heerda
Forum fan

Bericht door Heerda »

Krautsjo schreef:Jozef Rulof wordt in een sticky besproken op de homepage van Freethinker .
Is niet ontopic in een voorsteltopic, maar was dat hoe je hier terecht gekomen bent ?
Klopt
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Heerda
Wel was ik overtuigd dat hij geen charlatan was en dat zijn 27 boeken vanuit de andere wereld werden geïnspireerd, zoals ooit de boeken van het oude testament.
Vanuit de andere wereld? Welke wereld? Wil je dit uitleggen aub?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gesloten