Antoon.
Antoon.
Voor de oudgedienden hier, Antoon is nog steeds bezig met zijn bijbels onderzoek:
http://forum.credible.nl/viewtopic.php?f=13&t=28699" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.credible.nl/viewtopic.php?f=13&t=28699" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Re: Antoon.
Dan doet hij dit op de juiste plek. Alle verjaardagen van Bijbelse romanpersonen kunnen hier besproken worden. Inclusief de troepen, gezins- en andere verplaatsingen.Fish schreef:Voor de oudgedienden hier, Antoon is nog steeds bezig met zijn bijbels onderzoek:
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Heeft ie verdomd mijn avatar gepikt, ook nog aan toe!!Fish schreef:Voor de oudgedienden hier, Antoon is nog steeds bezig met zijn bijbels onderzoek:

Dus daar is die geblevenAton schreef:Heeft ie verdomd mijn avatar gepikt, ook nog aan toe!!Fish schreef:Voor de oudgedienden hier, Antoon is nog steeds bezig met zijn bijbels onderzoek:

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Doppelgänger
- Bevlogen
Ken hem niet, maar van wat ik daar gelezen heb is het iemand die naar een vooraf bepaalde conclusie aan het toeschrijven is. Het omgekeerde van wetenschap, dus. Kan nooit wat zinvols uitkomen.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
-
- Geregelde verschijning
ik snap niet wat de waarde is van het proberen te koppelen van een stuk esoterische literatuur aan de werkelijkheid.
waarom proberen er achter te komen waar en wanneer Gepetto geboren is en wie zijn ouders waren om de boodschap van het verhaal Le avventure di Pinocchio te overdenken?
het is een sprookje, oke, maar gezien de vele ongeloofwaardigheden in het boek bijbel (een zoon met zijn moeder bevrucht om zichzelf te verwekken, en vervolgens ook nog eens op een wolk richting de hemel verdwijnt na opgestaan te zijn uit de dood om maar een zijstraat te noemen) moge toch wel duidelijk zijn dat het gaat om een symbolisch verhaal en een even symbolische boodschap?
het is gewoon lachwekkend dat daar overheen gekeken wordt en vooral de gedrevenheid gemixed met heuse boosheid... grow up!
laat het los of bekijk het eens door de ogen van een schrijver, die altijd speelt met realiteit om het boeiend te maken voor de lezer.
vind je het niet boeiend, niet lezen, en vooral niet druk om maken!!!
waarom proberen er achter te komen waar en wanneer Gepetto geboren is en wie zijn ouders waren om de boodschap van het verhaal Le avventure di Pinocchio te overdenken?
het is een sprookje, oke, maar gezien de vele ongeloofwaardigheden in het boek bijbel (een zoon met zijn moeder bevrucht om zichzelf te verwekken, en vervolgens ook nog eens op een wolk richting de hemel verdwijnt na opgestaan te zijn uit de dood om maar een zijstraat te noemen) moge toch wel duidelijk zijn dat het gaat om een symbolisch verhaal en een even symbolische boodschap?
het is gewoon lachwekkend dat daar overheen gekeken wordt en vooral de gedrevenheid gemixed met heuse boosheid... grow up!
laat het los of bekijk het eens door de ogen van een schrijver, die altijd speelt met realiteit om het boeiend te maken voor de lezer.
vind je het niet boeiend, niet lezen, en vooral niet druk om maken!!!
Hotmail,
Je hebt hier Antoon nimmer ontmoet, maar zoek hem rustig op, dan komt je boodschap misschien aan?
Roeland
Je hebt hier Antoon nimmer ontmoet, maar zoek hem rustig op, dan komt je boodschap misschien aan?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
-
- Geregelde verschijning
lijk me niet een interessant figuur, dus nee dank je
Daar ligt zijn kracht. Ik word er ook helemaal niet goed van. Verder is het een aardige man. Maar het constant verschuiven van een jaartal om koning kwak uit kwakjesland passend te maken op Wilhelmina K. van de overkant. Heeft niet mijn interesse.Jin schreef:Ik wordt al weer moe als ik het zie.....
Antoon is ook actief op refoweb
Hier bijv.. http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f ... &start=405" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier bijv.. http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f ... &start=405" onclick="window.open(this.href);return false;
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Ik heb jarenlang gediscussieerd met Antoon. Niet vanuit het standpunt dat ik hem kon overtuigen, maar vanuit het standpunt dat meelezers misschien zouden kunnen zien hoe kortzichtig iemand kan zijn.
Antoon is een JG'er die er heilig van is overtuigd dat de bijbel 100% correct is. Dat praat je hem echt niet meer uit z'n kop. Probleem in de discussie is dat hij van de hak op de tak springt, corrigeert alsof het niets is, geen bronnen aanhaalt (tenzij het de bijbel is), niet vatbaar is voor kritiek, informatie plaatst van uiterst dubieuze sites en alleen datgene aanhaalt wat in zijn straatje past.
Wil je hem van z'n stuk brengen, dan moet je hem vragen om de informatie met bronnen te plaatsen, en wel op zo'n manier dat het voor iedereen leesbaar en controleerbaar is.
Er staat me nog iets bij van het krankzinnige verhaal in de bijbel van Sennacharib wiens leger totaal werd vernietigd door een engel. Ondanks de enorme gaten in het verhaal was Antoon niet van zijn (voet)stuk te brengen. Want ja, als het in de bijbel staat....
Antoon is een JG'er die er heilig van is overtuigd dat de bijbel 100% correct is. Dat praat je hem echt niet meer uit z'n kop. Probleem in de discussie is dat hij van de hak op de tak springt, corrigeert alsof het niets is, geen bronnen aanhaalt (tenzij het de bijbel is), niet vatbaar is voor kritiek, informatie plaatst van uiterst dubieuze sites en alleen datgene aanhaalt wat in zijn straatje past.
Wil je hem van z'n stuk brengen, dan moet je hem vragen om de informatie met bronnen te plaatsen, en wel op zo'n manier dat het voor iedereen leesbaar en controleerbaar is.
Er staat me nog iets bij van het krankzinnige verhaal in de bijbel van Sennacharib wiens leger totaal werd vernietigd door een engel. Ondanks de enorme gaten in het verhaal was Antoon niet van zijn (voet)stuk te brengen. Want ja, als het in de bijbel staat....
En zelfs daar krijgt hij tegengas.biemer schreef:Antoon is ook actief op refoweb

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Zo heb ik eens antoon op een forum helemaal laten vast rijden in zijn eigen spinsels. Toen was ie weg.Fish schreef:En zelfs daar krijgt hij tegengas.

Het lijkt Koefnoen wel. Zelfs Cobie bemoeit zich ermee.Fish schreef:
En zelfs daar krijgt hij tegengas.
Alweer van Frank. Zeer verhelderend. Vaak is dit genoeg maar Antoon gaat vrolijk verder. Waterboarding dan maar, zou ik zeggen. Dat helpt vaak het beste.Frank schreef:Flavius Josephus, die leefde toch zo'n 2.000 jaar na Abraham? Dan wist hij wel waarover hij het had...Dan mag je inderdaad zonder enige twijfel aannemen dat hij de absolute waarheid schreef.
Heb je ook wat recente, serieuze, bronnen? Bijv. niet ouder dan zo'n 10 jaar?
Ik zou zeggen, droom lekker verder.
In 180 jaar een hele natie opbouwen vanuit 8 personen... Nog afgezien van het tegelijkertijd opbouwen van andere naties.