We hebben een nieuw forumlid.
Niets nieuws onder de zon zou je zeggen.
Maar heb even op zijn site gekeken.
Zijn naam is Harrie Weggelaar.
U zijt gewaarschuwd !
Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen als een herhaling van de microkosmos, maar dan in het groot.
Ik kan met mijn atoomtheorie het bestaan van God bewijzen en ook omgekeerd uit God mijn atoomtheorie.
En is God niet de ware grondslag en eeuwige schepper van het heelal?
Nog beter: God is het heelal.
Ik ben van mening de wedergeboren Jezus te zijn, en wel omdat:
1 - ik altijd al het gevoel heb gehad Jezus te zijn.
2 - omdat ik heb gedroomd dat ik eens God zal zien.
3 - omdat ik met mijn atoomtheorie het bestaan van God kan bewijzen.
(En welke religie kan dat?)
4 - omdat ik een nieuwe bijbel heb geschreven.
5 - en omdat ik ook in een historische analyse vanuit de bijbel kan beredeneren dat ik Jezus moet zijn.
Dwz mijn idee volgt logisch op het verhaal van Jezus.
Ik kwam toevallig zijn naam als nieuw lid tegen en klikte op zijn site. Het was me net iets te veel stof om om de late zondagavond nog op het scherm van mijn laptop door te nemen maar het klinkt in eerste instantie allemaal idioot.Maar misschien blijkt alles cynisch bedoeld omdat hij in de tekst een duidelijke criticus is van het christendom. Voor zover ik nu kan beoordelen vervangt hij het echter door een even zo fantasierijk als idioot en nutteloos illusoir systeem.Ik ben een aantal keren voor de TV geweest, onder andere bij AT5 en Kopspijkers en ook voor de radio meerdere malen en er zijn ook publicaties in de bladen geweest.
Alles bijelkaar ongeveer 30 á 35 keer openbaar.
En sinds het begin van dit jaar 2005 ben ik begonnen mijn atoomtheorie op de computer te typen.
Ik hoop dat er in mijn leven nog een echte oplossing komt, want nog steeds wil niemand mij geloven.
(Ze denken dat ik een dwaas ben.)
Zij die met Freeky Harrie is discussie willen, ga je gang, je mag hem hebben. Het is van het zelfde kaliber als al die relifreeks met hun omgekeerde bewijslast. God bestaat en bewijs jij maar eens dat het niet zo is. Kabouters bestaan en bewijs jij maar eens dat het niet zo is. Ik ben jezus en bewijs jij maar eens dat het niet zo is.
Een enkele wijsheid lees ik toch ook:
maar ja daarmee "onze' Harrie verre van origineel. Nietzsche zei al eind 19e eeuw "Kan het zijn dat zij het goede nieuws nog niet hebben gehoord Dat God dood is"Met Jezus is ook God de Vader gestorven.
of
Niets anders dan Humanisme.God is het volk zelf.
Dat nodigt uit tot verder lezen maar zoals gezegd.. nu even niet! Ik vrees dat hij er weer een hele vreemde en fantastisch draai aan gaat geven.
Hebr 6: