Harrie Christus

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..
Gerard
Bevlogen

Harrie Christus

Bericht door Gerard »

Halleluja,
We hebben een nieuw forumlid.
Niets nieuws onder de zon zou je zeggen.
Maar heb even op zijn site gekeken.
Zijn naam is Harrie Weggelaar.
U zijt gewaarschuwd !
Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen als een herhaling van de microkosmos, maar dan in het groot.
Ik kan met mijn atoomtheorie het bestaan van God bewijzen en ook omgekeerd uit God mijn atoomtheorie.
En is God niet de ware grondslag en eeuwige schepper van het heelal?
Nog beter: God is het heelal.
Ik ben van mening de wedergeboren Jezus te zijn, en wel omdat:
1 - ik altijd al het gevoel heb gehad Jezus te zijn.
2 - omdat ik heb gedroomd dat ik eens God zal zien.
3 - omdat ik met mijn atoomtheorie het bestaan van God kan bewijzen.
(En welke religie kan dat?)
4 - omdat ik een nieuwe bijbel heb geschreven.
5 - en omdat ik ook in een historische analyse vanuit de bijbel kan beredeneren dat ik Jezus moet zijn.
Dwz mijn idee volgt logisch op het verhaal van Jezus.
Ik ben een aantal keren voor de TV geweest, onder andere bij AT5 en Kopspijkers en ook voor de radio meerdere malen en er zijn ook publicaties in de bladen geweest.
Alles bijelkaar ongeveer 30 á 35 keer openbaar.
En sinds het begin van dit jaar 2005 ben ik begonnen mijn atoomtheorie op de computer te typen.
Ik hoop dat er in mijn leven nog een echte oplossing komt, want nog steeds wil niemand mij geloven.
(Ze denken dat ik een dwaas ben.)
Ik kwam toevallig zijn naam als nieuw lid tegen en klikte op zijn site. Het was me net iets te veel stof om om de late zondagavond nog op het scherm van mijn laptop door te nemen maar het klinkt in eerste instantie allemaal idioot.Maar misschien blijkt alles cynisch bedoeld omdat hij in de tekst een duidelijke criticus is van het christendom. Voor zover ik nu kan beoordelen vervangt hij het echter door een even zo fantasierijk als idioot en nutteloos illusoir systeem.

Zij die met Freeky Harrie is discussie willen, ga je gang, je mag hem hebben. Het is van het zelfde kaliber als al die relifreeks met hun omgekeerde bewijslast. God bestaat en bewijs jij maar eens dat het niet zo is. Kabouters bestaan en bewijs jij maar eens dat het niet zo is. Ik ben jezus en bewijs jij maar eens dat het niet zo is.

Een enkele wijsheid lees ik toch ook:
Met Jezus is ook God de Vader gestorven.
maar ja daarmee "onze' Harrie verre van origineel. Nietzsche zei al eind 19e eeuw "Kan het zijn dat zij het goede nieuws nog niet hebben gehoord Dat God dood is"
of
God is het volk zelf.
Niets anders dan Humanisme.
Dat nodigt uit tot verder lezen maar zoals gezegd.. nu even niet! Ik vrees dat hij er weer een hele vreemde en fantastisch draai aan gaat geven.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

OEPS :oops:
Toen ik keek had handige Harry nog niets gepost.
Toen ik mijn post klaar had had Harry W. al in een nieuw topic"Atomen bestaan uit ruimteschepen" toegeslagen.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
PietV.
Erelid

Re: Harrie Christus

Bericht door PietV. »

GH schreef:Halleluja,
Niets nieuws onder de zon zou je zeggen.
Maar heb even op zijn site gekeken.
Zijn naam is Harrie Weggelaar.
.
De nieuwigheid is er lang af GH. Harrie de uitvinder heeft al heel veel zendtijd gekregen van dit forum. En vanaf de eerste berichten werd ons allemaal duidelijk dat Harrie een leuke kerel is met een ongeloofljik maf verhaal. En we wachten nog steeds op onderzoeksresultaten die zijn micro-kosmos bewijzen. Misschien kunnen ze bij CERN Harrie te woord staan.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

We hebben al van Harrie's hersenspinsels mogen genieten GH, en hij is idd alles wat je van hem verwacht. :lol:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

De wedergekeerde christus heeft nog geen volgelingen. Dat ziet er somber uit voor de mensheid :cry:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
harriechristus
Banned
Contacteer:

Bericht door harriechristus »

Beste mensen.
Hartelijk dank voor jullie enthousiaste bijdragen.
Er is nog heel veel werk aan de winkel, zie ik.
Ik dacht dat iedereen mij hier al kende van de vorige keer en volledig op mij waren afgeknapt.
Maar neen hoor !!
Er is nog steeds het oude vuur.
Wat zou God zijn zonder atheïsten en wat zouden de atheïsten zijn zonder God?
Alles in de wereld is immers uit tegenstellingen opgebouwd volgens de filosoof Hegel en ik zal me met jullie niet vervelen.
PRAKTISCH BEWIJS
Het praktische wetenschappelijke bewijs van mijn atoomtheorie kan ik helaas niet leveren.
Dat zal de wetenschap moeten doen.
Daar heeft ze dan alle tijd voor, want we hebben triljoenen jaren evolutie voor de boeg.
Ik kan mijn atoomtheorie wel filosofisch bewijzen, maar om dat te kunnen begrijpen moet je natuurlijk eerst weten hoe mijn atoomtheorie inelkaar zit.
Dat is dan al moeilijk genoeg.
God maakt het de mensen niet gemakkelijk, maar ik ben een taaie doorzetter en uiteindelijk zal er toch wel iets van mijn boodschap blijven hangen.
In het licht van de eeuwigheid: .... God heeft tijd genoeg en er komt steeds meer bij.
En ook: Gods molens malen langzaam, maar zeker.
ALDUS:
Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen
en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.
Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die natuurlijk ook weer uit atomen bestaan, die uit ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.
Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is geen dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is een levend heelal uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.
http://home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Fram ... lands.html
hartelijke groeten van harriechristus
de enige echte want die ouwe heeft nooit bestaan.
hoewel een mythe, een droom natuurlijk ook erg mooi kan zijn.
Enfin: hoe het dan met die oude Jezus zit, daar ben ik nog niet helemaal uit.
(Ik heb wel gedroomd dat ie ten derde dage dat ik dood was in mij zou komen, dus ik ben positief en hoopvol gestemd Hem te ontmoeten.)
:):):)
pieps
Forum fan

Star Wars

Bericht door pieps »

ff een vraagje Harrie . Al die ruimteschepen samen , vomen die nou "the Force" ?

groetjes Pieps :D
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
appelfflap
Banned

Re: Star Wars

Bericht door appelfflap »

Harrie

Wil je je boodschap niet op dit forum verkondigen?
www.ronduit.nl

aan de de anderen: zullen we er eens om wedden hoelang het duurt fvoor ze hem daarbannen?

appeltje gokt op 1 dag en <20 posts
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Binnen de psychiatrie heb ik veel mensen met gekke cognities meegemaakt, maar deze Harrie slaat alles :lol:
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Harrie,
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................naah fuck it. groeten distiple
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Hebben we nu echt niets beters te doen dan reageren op iets als Harrie? Een klein beetje zelfrespect is toch niet teveel gevraagd?

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Beste Harrie,

Is er weer een manische periode aangebroken?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Ach , het is een soort mutant van de vogelgriep( de zogenaamde uilen - variant ? ) of een soort mentale cannibaal ( een furu furu / marzburg / ebola mutant ?) die allerhande fora en communicatiekanalen besmet en verstopt ....
Negeren die microcephale - troep ....

Zoals Fons V al zei
"een klein beetje zelfrespect is toch niet teveel gevraagd ? "

P.S.
Gelukkig heeft die andere klojo /morosoof , R. Sheldrake ongelijk met zijn morfogenetische resonantie ... anders kregen we allemaal , dit soort slag van de molen ....ditmaal in macro formaat uiteraard ...
Herman
Forum fan

Bericht door Herman »

Harry staat voor een soort éénmansreligie wat hij met verve uitdraagt. Hij propageerde zijn visie al jaren geleden voor het eerst in Amsterdam. De supermarkten lagen vol met zijn geschriften over ruimteschepen. Ook was hij al op tv in 'Kopspijkers' en nu heeft hij het internet ontdekt. Voor de rest een hele aardige vent, doet geen vlieg kwaad.
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein
PietV.
Erelid

Re: Star Wars

Bericht door PietV. »

appelfflap schreef:Harrie

Wil je je boodschap niet op dit forum verkondigen?
www.ronduit.nl

aan de de anderen: zullen we er eens om wedden hoelang het duurt fvoor ze hem daarbannen?

appeltje gokt op 1 dag en <20 posts

Wel appeltje,

Ik weet niet of Harrie dit durft. Want om onder echte "gelovigen" te evangeliseren. Al die hysterische pubers op dat forum, die Harrie hosannah christus verwelkomen. Harrie geef even door wanneer je binnenvalt. Wij kijken vanaf de eretribune toe.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie