David Maasbach trekt 8.000 kijkers (op zondag)

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

David Maasbach trekt 8.000 kijkers (op zondag)

Bericht door PietV. »

Op goedgelovig stond een artikel over de kijkdichtheid van een evangelist op zondagochtend.

Het is zonder twijfel “de grootste landelijke televisiedoorbraak” en “hét medium om de massa te bereiken”, zegt de Haagse evangelist David Maasbach over zijn zondagochtendprogramma bij SBS6 (bron). Er zouden volgens hem wekelijks vele tienduizenden huishoudens naar kijken. Maar de glorietijden van het Malieveld zijn nooit meer teruggekomen. Anno 2012 trekt Maasbach op een heel gemiddelde zondagochtend maximaal 8.000 kijkers. De SKO-cijfers liegen er niet om en laten zien dat Het Kleine Huis op de Prairie op zondagochtend om 7:00 nog 33.000 kijkers trekt. Daarna zapt Nederland massaal weg van Tommy’s teleshopping en Maasbach, om direct erna om 10:00 met 122.000 kijkers terug te keren voor het populaire Robs Grote Tuinverbouwing. Maasbach haalt de kijkcijfers van SBS6 flink naar beneden, maar hij betaalt dan ook fors voor zijn zendtijd. Intussen bespaart hij volgens weblog Armageddon op zijn voorbereiding, want hij plagieert hele preken van Joel Osteen.

=====================================================================================

Dit artikel is natuurlijk niet bedoeld om de evangelist aan meer kijkers te helpen. Maar het laat duidelijk zien dat de vele tienduizenden huishoudens klinkklare nonsens zijn. David Maasbach creëert zijn eigen waarheden. Met het geld van zijn achterban. Zou het met de rest van de evangelisten op zondagochtend ook het geval zijn. Dat in elk dorp één zit te kijken. En dan vraag ik mij toch af wat Maasbach betaald voor een uurtje televisie. Wat hij omgerekend betaald voor 1 kijker. Heeft iemand een idee?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Jinny

Re: David Maasbach trekt 8.000 kijkers (op zondag)

Bericht door Jinny »

De Maasbachjes hebben altijd flink met geld gestrooit.
Papa Maasbach had toentertijd een uurtje op Mi Amigo.
Het geld dat hem dat koste was de helft van de dagelijkse gasolie rekening voor de generatoren.
En dat kost lekker geld op een zendschip ergens op de Noordzee.
Ga er vanuit dat hem dat ongeveer 5 euro per luisteraar kost als beeld vulling oid?
Wilde Gok?
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Jim schreef: Ga er vanuit dat hem dat ongeveer 5 euro per luisteraar kost als beeld vulling oid?
Wilde Gok?
Het zal inderdaad in de tienduizenden euro's lopen om een uurtje te hyperventileren op het scherm. Er zullen wel gradaties zijn. Maar advertentie-inkomsten daar hoef je weinig van te verwachten. Wordt het programma trouwens onderbroken om adverteerders een kans te geven.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Die prijs is een goed bewaard geheim in tv land.
Met deze kijkcijfers (22 april-29 april, 4000-9000, marktaandeel 0,3-0,5) gaat dat geen vetpot worden.
Dat geeft ook niet, een enkeltje paradijs is niet in geld uit te drukken. :)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef: Dat geeft ook niet, een enkeltje paradijs is niet in geld uit te drukken. :)
Wel in maagden toch :) Niet de doelgroep van Maasbach denk ik.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

PietV. schreef:
Fenomeen schreef: Dat geeft ook niet, een enkeltje paradijs is niet in geld uit te drukken. :)
Wel in maagden toch :) Niet de doelgroep van Maasbach denk ik.
Voor die maagden moet je toch eerst jezelf tot ontploffing brengen?

Of verwar ik dit nu met een ander geloof?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

PietV. schreef:En dan vraag ik mij toch af wat Maasbach betaald voor een uurtje televisie. Wat hij omgerekend betaald voor 1 kijker. Heeft iemand een idee?
Vast meer dan de gemiddelde atheistische beweging of vrijdenkersforum op zak heeft :wink:

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

We moeten nog even geduld hebben. Zet de zoutjes en het bier alvast maar klaar.

http://armagedon.punt.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Blues-Bob schreef: Vast meer dan de gemiddelde atheistische beweging of vrijdenkersforum op zak heeft :wink:
:) Zelfs voor een collectezak is geen geld.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fish schreef:We moeten nog even geduld hebben. Zet de zoutjes en het bier alvast maar klaar.

http://armagedon.punt.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pieter is een echte fan van Johan Maasbach. Ik moet nog een mening geven over zijn site. Het Maasbach deel vind ik het beste.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Vroeger zat ik wel eens met mijn kinderen zondagochtend tv te kijken. Ik vond teletubbies destijds leuker én geloofwaardiger. Wat kraamt die man een onzin uit !
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Armagedon

Bericht door Armagedon »

volgens de eigen woorden van David, kosten de uitzendingen op SBS6 bijna 1 miljoen euries per jaar...of zoals David altijd lachend zegt..1 meloentje per jaar, wie heeft er nog een liggen voor het werk?

Groet,

Pieter
http://www.armagedon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Armagedon schreef:volgens de eigen woorden van David, kosten de uitzendingen op SBS6 bijna 1 miljoen euries per jaar...of zoals David altijd lachend zegt..1 meloentje per jaar, wie heeft er nog een liggen voor het werk?

Groet,

Pieter
http://www.armagedon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Welkom Pieter op freethinker. Zoals ik al vertelde in het mailtje; over veel dingen zijn we het waarschijnlijk oneens. Maar over Maasbach zal het klikken. Je kent hem erg goed. Veel achtergrond informatie over deze persoon. 1 miljoen per jaar/52 weken= Pak hem beet 20.000 euro per uitzending. €2,50 per kijker.
Voor dit bedrag had hij behoorlijk wat leed kunnen aanpakken. Nu blijft het beperkt tot woorden en dus ook financieel eigenbelang.

Grt,

Piet
Armagedon

Bericht door Armagedon »

@Piet

Tja, dat zijn natuurlijk behoorlijke bedragen die er uitgegeven worden, maar dit is maar een gedeelte wat te traceren is binnen de sticchting. Een miljoen per jaar voor je eigen eog is en blijft hoop geld, zeker als je bedenkt dat dit geld afkomstig is uit de stroom giften. De stichting JMWZ is een grote ''geldfabriek'' waar andere belangen prioriteit hebben dan het welzijn van de leden. Op dit moment is er een grote afval binnen de gemeente en dit zal gevolgen hebben voor de finaciele stroom. Afwachten hoe dit verder loopt.

En geen idee of wij grote verschillen van inzicht en mening hebben, maar juist dat is een grond voor debat... :)

Groet,
Pieter
Jinny

Bericht door Jinny »

Welkom Pieter, zat ik iets aan de hoge kant met mijn 5 euro. :D
Weet jij toevallig ook wat er toen ongeveer aan Mi Amigo overgemaakt werd?
Plaats reactie