Ik had er nooit van gehoord, laatst zei iemand dat het een goed programma was dus ik ben toch maar eens gaan kijken.
Het is met Arie Boomsma, die sla ik normaal gesproken altijd over.
Daar heb ik volgens mij in het verleden zelfs wat minder aardige dingen over geschreven.
Maar goed, mijn Arie-aversie is over, I love Arie.
http://uitdekast.kro.nl/seizoenen/2/afl ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;het aangrijpende verhaal van Corné, een jongen van 21 jaar, die is opgegroeid in een streng gereformeerd gezin. Hij durft niemand te vertellen dat hij al zijn hele leven op jongens valt.
Zelfs niet aan zijn broers en zusje, waarmee hij een hele sterke band heeft.
In gedachten komt Corné wel tien keer per dag uit de kast, maar hij weet gewoon niet hoe hij dit
moet aanpakken.
Homoseksualiteit ligt erg gevoelig in de omgeving waarin hij is opgegroeid, dus hij is vreselijk bang voor de consequenties.
Hij stelt zijn coming-out steeds verder uit.
Toch is nog langer zwijgen voor hem geen optie. Arie volgt Corné als hij zijn broers en zusje gaat vertellen dat hij homo is. Dan komt het moment dat hij, met de steun van zijn zusje, naar zijn ouders gaat om te vertellen wat hij heel lang voor zich heeft gehouden…
http://uitdekast.kro.nl/seizoenen/2/afl ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;Daan (19) weet al sinds zijn dertiende dat hij op jongens valt, maar hij heeft het lange
tijd ontkend. Toen hij zestien was kreeg hij een vriendinnetje.
Hij vond haar echt heel leuk, maar twijfelde ook. Eigenlijk wist hij toen ook al dat hij op jongens viel, maar hij zat nog in een fase dat hij het van zichzelf niet wilde weten.
Tegen zijn vrienden vertelt hij steeds dat hij het wel prima vind als vrijgezel. Maar van binnen 'wordt hij helemaal gek' als hij de leugens nog langer vol moet houden.
Steeds weer die vragen 'hoe het met de meisjes is', en dan de opmerkingen over homo's.
Daans grootste hobby is voetbal. En hij wil nu eindelijk eerlijk zijn naar zijn voetbalteam, maar vindt dat wel heel eng.
Hoe reageren zijn voetbalvrienden?
Hier neem ik dus mijn petje voor af!
Vanwege het lef dat ze hebben en vanwege de enorme steun die ze voor andere 'Corné's en Daans' zijn die in dezelfde situatie zitten.