Bidden voor het eten

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Samante

Bidden voor het eten

Bericht door Samante »

http://www.dogwork.com/prybrme8/

Indoctrinatie op kinderen is niet genoeg en slaat over op de huisdieren! :D
PietV.
Erelid

Re: Bidden voor het eten

Bericht door PietV. »

Samante schreef:http://www.dogwork.com/prybrme8/

Indoctrinatie op kinderen is niet genoeg en slaat over op de huisdieren! :D
Ik dacht eerst dat het een uitzending was van America’s Funniest Home Videos. Waarbij atheïsten hun honden dit aanleren om religieuzen een hak te zetten. Maar na een aantal exemplaren ga ik twijfelen of het inderdaad lachwekkend bedoeld is. En er sprake is van een religieuze uitwas. En dan komt de onderliggende vraag bovendrijven. Wat willen ze hier eigenlijk mee bereiken. Optie a: Laten zien dat ze ernstig gelovig zijn of b. dat ze aan het doordraaien zijn? Er zijn natuurlijk ook nog andere varianten mogelijk. Ze houden zo erg van hun dieren dat ze deze later willen ontmoeten in het hiernamaals. Maar voor deze analyse heb ik eerst het advies van een theoloog nodig.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Samante

Bericht door Samante »

Het is in elk geval bespottelijk. Ik heb ook getwijfeld of het echte christenen waren of atheïsten die hun honden zo hadden afgericht. Ergens wel zeer vermakelijk, het zijn net circuskunstjes.
Het maakt kennelijk niks uit of je een kind of een hond africht.
Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus »

Het valt me op dat één van de deelnemers ook voor General Lee en The Confederacy bidt. Toch denk ik niet dat het een grap is. De persoon die het geüpload heeft geeft toch wel een christelijke indruk. Bekijk ook zijn website...

Maar wanneer ik zeg dat het geen grap is dan ga ik voorbij aan de wordingsgeschiedenis van dit filmpje. Wanneer we voor een diachrone benadering kiezen dan kunnen we stellen dat het heel goed mogelijk is dat sommige Quellen wel degelijk bedoeld waren als grap, bijvoorbeeld de genoemde General Lee Quelle. Het is slechts het filmpje zoals het ons overgeleverd is door de compilator Amedeo777 dat me geen grap lijkt.

:D
aton

Bericht door aton »

Ik lag wel in een deuk na het bekijken van dit filmpje. Om het even wat die mentaal andersvaliden uit hun nek kletsen, het sleutelwoord voor de honden is 'Amen '. Kan ook werken op ' Vreten ' of ' Drop dead '.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Toch lijkt het me een spel zoals mensen vaak met hun dieren uitvoeren. Truuckjes, verkleedpartijen, honden die kunnen zingen etc etc.
Nu dus honden die bidden, op een stoel aan de tafel een grap voor de video opname. Leuk vond ik die hond die zo devoot zijn koppie naar beneden had en wiens baas bad dat hij maar liefdevol om zou mogen gaan met de kat van de buren. :mrgreen:

LOL. :mrgreen:
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
aton

Bericht door aton »

Storm schreef:Toch lijkt het me een spel zoals mensen vaak met hun dieren uitvoeren. Truuckjes, verkleedpartijen, honden die kunnen zingen etc etc.
Nu dus honden die bidden, op een stoel aan de tafel een grap voor de video opname. Leuk vond ik die hond die zo devoot zijn koppie naar beneden had en wiens baas bad dat hij maar liefdevol om zou mogen gaan met de kat van de buren. :mrgreen:

LOL. :mrgreen:
Tja, kan best in de hoop een prijsje bij Homevideo show te versieren. 1ste prijs gaat voor mij ook naar ' hondje met kop tussen de poten '.
Plaats reactie